• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Guten morgen !

Hur har ni det idag ? Sovit gott eller har det varit skit ? Hoppas inte det...

Vilket fynd du gjorde igår Mandel !!!! *high five* Detlät ju galet billigt med bas och allt.
    Och så har du ett nytt projekt med spjälskyddet... Du är så händig så jag hade hoppats att det kunde smitta av sig..Men icke..
    Är filten klar förresten ? Bild isåfall ? Och bild skulle även in på väskan du köpt.... Är ju nyfiken ju....

Jag köpte "A-B olja" igår men den får inte användas förrän v 34, men nu är jag beredd iaf....

*** med bebis i magen, v 31***
  • Emmajohanna

Oj , du var uppe med tuppen idag Tess.

• Mandelnougat
    Godmorgon!
    Tess: Ja jag blev riktigt imponerad av priset för i det här fallet så skiter jag faktiskt i om det är förra årets modelux, den är ny, godkänd o billig så man slipper oroa sig genom att köpa begagnat och man slipper betala 1500:- för en som man bara använder några månader. Ja det var bara igår dom hade det priset och jag kna säga att det var tur vi kom dit precis innan dom öppnade för vilken tjurrusning det blev till både vagnarna och främst till bilstolarna/skydden.
    Dom sålde nya Brio Duo med offroadhjul o vändbart chassi för 3995:-

Johanna: Jag har faktiskt fått sova hyfsat! Har bara vaknat typ 3 gånger så jag vaknar ännu varje gång jag ska vända mig men inatt så har jag haft ett extra täcke knölat om/kring/mellan mig så jag har sluppit böka med en massa kuddar. Helt klart värt att prova om ni får problem tjejer! Nu har jag inte behövt vända och vrida på mig lika mycket som jag gör annars i sängen så jag har klarat mig med 3 snurrar och 1 toabesök från 23-07.  (Det kanske har att göra med att Maja Gräddnos har vaktat babyskyddet under natten? )
    Filten blev färdig sent igår kväll så nu ska jag tvätta den och låta den torka så den går till sig i garnet. Och väskorna har jag inte ens tittat på ännu, det är så svårt att fota svarta väskor för man får ingen uppfattning om storlek och man ser inte fack o sådär.
    Ska fota det sedan och lägga in bilder.
    Idag är det läkare som gäller. Får se vad dom säger om min rygg. Hoppas jag får en bra läkare som förstår problemen. Han kanske har något tips om vad det är som försiggår på nätterna i mitt ben.
    Varför får man inte använda oljan innan v 34? Köpte du Weledas?
  • Emmajohanna

Vad skönt att du fått sova lite bättre Mandel ! Det är ju alltid något..
    Hoppas det går bra hos läkaren sen, kanske har han något bra tips för ryggen när du ska sova.

Japp, köpte weledas på Barnens Hus faktiskt... En vän hade köpte den och hon smörjde och smörjde och hon sprack INGENTING... Bra olja..
    Nä, kanske är det bluff och båg, men det är ju ändå värt att testa.. Eller hur ?

Tess : Vad ska du hitta på för kul idag då ?

• Mandelnougat

EJ: Ja jag misstänkte att det var deras olja. Jag köpte ju apotekets mandelolja och på den står inget om att man inte får smörja in tidigt. 
    Men dom är ju helt klart värda att testa om inte annat så för att man inte har lika mycket fukt down under under graviditeten och man sköljer ju bort det naturliga skyddet när man springer på toa för jämnan.
    Händer annars idag?

• Emmajohanna

Idag så händer det inte så mycket... Jobb fram till 16.
    Sen ska jag handla inför lördag. Vi ska ha middag hemma för både jag och M har ju fyllt år.. Så våra familjer kommer på middag. Ska bli kul, men oj så mycket som ska fixas när det vankas middag...

Mamma och pappa kommer hem från Thailand idag.. Usch dom lär vara sååå bruna och fräscha... Och så går man här och är vit som ett lakan..

När ska du vara hos läkaren ?

• Mandelnougat

Åh, vad roligt med kalas!
    Grattis i efterskott!

Ja vi har oxå handlingen framför oss. Trååkigt med veckohandling. Fundersam
    Vad härligt med bruna fräscha människor som fått några veckor på sig att vila upp sig när man själv är gravid, likblek o de snygga benen är ett minne blott!
    Du får sparka till dom lite under middagsbordet så dom åtminstone har ett blåmärke/ben var.

• Tess82

Jag har också sovit bra inatt, bara ett toalettbesök här också innan 7 då när katten kom och bråkade.

Vet inte vad jag ska hitta på idag, har precis satt igång tvättmaskin så tvätten ska väl hängas sen och då måste jag först ta reda på lakanen som jag tvättade igår. Måste handla lite idag också men det får bli i eftermiddag när jag kan ta bilen. Så roliga projekt har jag idag .

Ser fram emot lördag istället för då ska jag träffa min syster och hennes familj som jag inte sett på flera månader .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Åh vad jag blir avis när ni får vara med era familjer.. Själv har man på tok för långt till familjen, typ halva sverige.. Ledsen Men å andra sidan så är det ju roligt när man väl ses!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3