• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Åh jag ska tala om för Herrn att det int ebara är jag som är tokigt tankspridd!

Haha Lepa, jag har inte projekt på gång, det är dom som kommer till mig! Nä, men det blir en del att boka in med promenader, sjukgymnast, läkartid, olika slutdatum tex när man senast ska anmäla om fledighet, kontakta chefer ang sjukskrivning osvosvosv i all evinnerlighet känns det som. Det tar på orken att vara sjukskriven. Senast idag fastnade jag med en massa samtal till försäkringsbolaget och jag har ännu inte fått tag på rätt person och snart måste jag gå till bussen för att ta mig till vc.
    Får se vad läkaren säger, har en ny nu...igen... *suck!*

3 Mellanmål? Räcka ut tungan Good to know så att säga! Jag tycker jag småäter hela tiden och är aldrig hungrig eller mätt utan mest törstig från och till. Men så ser jag till att äta med jämna mellanrum oxå.
    8-Frukost
    10-mellanmål
    12-13 lunch
    15- Mellanmål
    17-18 middag
    20-22 kvällsfika
    På ett ungefär. Sedan händer det ju att det slinker ner ett extra mellanmål rätt vad det är. men men, vi skulle väl promenera med vagnarna efteråt? Generad 

• Mandelnougat

Samma här Tess, nu är det käk (igen! )
    Vi hörs säkert i em/kväll efter jag varit på VC.
    Kram på er!

• Emmajohanna

Här pratas det mat ja...
    Njae, 3 mellanmål om dagen vet jag inte man jag äter.. Men det slinker ju LÄTT ner en chokladbit emellanåt... Räknas det ?

Lepa : Håller med dig om frukosten på helgerna.. Eller hotellfrukost !!! Det är inte fel. Men det är ju nästan så för dig nu när du ska hem till mamma...

Håller med er om almanackan... Måste verkligen skriva upp ALLT, annars är man ju helt borta...

*** med bebis i magen, v 31***
  • Lepa

jag äter frulle, lunch, middag. Mellan detta äter jag 3 frukter/dag och på kvällen äter jag en tallrik med musli och fil. Efter lunchen äter jag några torkade plommon för att magen ska hållas igång (värsta dunder grejjen)

Ja så slinker det ner några kexchoklad (kan inte få nog av det)

Nä, ska väll gå o vila lite middag nu! Hoppas jag inte håller på o drömmer att jag ska gå o kissa hela tiden!

• Tess82

Nu har jag varit ännu mer duktig . Riktigt stolt över mig själv idag. Tvättstugan är färdigstädad, så gott det nu går att städa där inne när det är halv rivet. Håller på att tvätta en matta nu också. 

Gubben kom hem en sväng på lunchen så jag passade på att åka med honom och ta bilen så jag kunde handla och slänga lite skräp så nu är det också gjort. Sen så har jag gjort våffelsmet, blev så sugen på våfflor så det får det bli till middag. Måste åka och hämta guben vid 4 nu när jag tog bilen men det är snabbt gjort. Hellre det än att ha all handling kvar.

Förstår inte vad all energi kom ifrån men lika bra att använda den när den finns . Imorgon kanske jag inte orkar göra nånting men det kan jag väl unna mig efter att ha gjort så mycket idag, sen är det ju fredag också så då kan man väl få vila .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Morrn !

Så var det äntligen fredag...igen... Veckorna går fort tycker jag... Måndag fredag måndag fredag..

Jösses vad du var på hugget igår Tess ! Du måste ha känt dig riktigt nöjd när du var klar med allt.
    Hoppas inte din rygg är värre idag bara. Isåfall får du allt vial hela dagen och helgen.

Hur gick det hos läkaren igår Mandel ?

• Lepa

Wiiihiihi, jag är inte sist inne idag!!! Har inte sovit nått inatt alltså jag bara tänker på massa saker som förlossningen...

Redan fredag, alltså veckorna bara blåser förbi!!!

• Mandelnougat

Godmorgon.
    Läkarbesöket gick jättebra. Har tydligen fått en KANONläkare! Jag kände mig som ett vrak redo att ge upp när jag gick in och när jag kom ut kände jag mig mer lik Duracellkaninen. Han var så inspirerande och har nu skrivit in i journalen att efter förlossningen osv så ska vi träffas för att lägg aupp en plan för min vikt. SÅ härligt att kunna få stöd och hjälp för jag orkar inte ta tag i det själv igen. Jag berättade att jag hade fixat det innan själv med hjälp av VV men sedan blivit deprimerad o sjukskriven och då rasade allt och då berättade han att det är jättevanligt att personer som gått ner i vikt blir deprimerade och då kändes det så skönt att slippa känna skammen över att man jobbat så hårt med vikten i över 1 år och sedan rasat ihop.
    Sedan var hela han så positiv och det märktes att han redan läst igenom allt som min sjukgymnast skrivit i journalen och säkert även mina gamla journalanteckningar. 
    Fram för fler sådana läkare säger jag bara! 

Idag ska jag till Bm så det ska bli roligt att höra lillhjärtat igen. 
    Vad händer hos er?
    Ja veckorna springer verkligen nu!  Tänk att på söndag går jag in i v33! (32+0)Det borde betyda att jag även går in i 8:e månaden, eller? 

• Mandelnougat

Glömde att fråga förresten vad det blir till middag på lördag, om man får vara nyfiken? Har själv lite torka på mat id´e kontot

• Emmajohanna

Åh vad härligt att höra att läkaren var toppen och verkligen tog sig tid till att lyssna och hjälpa dig Mandel !
    Det är inte så ofta man stöter på såna läkare nu för tiden. Guldstjärna till honom.
    Och att han även ska hjälpa dig efter förlossningen.... Det kommer att gå bra detta vännen !

När ska du vara hos BM ? Berätta ALLT sen. Det är ju alltid lika kul att gå dit.
    V 33 alltså ! Spralligt !!!! hihi. Jag går in i v 32 på lördag.. En vecka efter dig gumman...
    Vi ska ha lax med parmesanost, babyspenat och grädde ( in i ugnen) & pressad potatis på lördag. Supergott och enkelt.
    Vill du ha receptet så skriver jag gärna ner det.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3