• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Ja det är väldigt sällsynt med läkare som är så ärliga och raka och som verkligen är där för att hjälpa människor!
    Han fnissade när han dikterade in ang viktplan efter förlossningen och så sa han: " Nu kommer det alltid att finnas i din journal i all evighet att jag sa det där så nu kommer vi inte undan!" Sån härlig människa!

Jag ska vara där klockan 11, ska sedan åka och föra in sjukintyget o sådär till min chef o till FK sedan ska jag hem igen. Så jag skriver sedan till er och berättar hur det gick!
    Jag tar gärna receptet, om inte annat så för att laga till det sedan efter graviditeten. (Just nu tycker jag att det är så jobbigt att hålla rätt på vilken lax jag får äta och inte)
    LÄngtar efter fisk både jag och sambon (mest han!) för det blir lite ensidigt med kött o korv typ jämt.

• Emmajohanna

Japp, cred till läkaren !

Du har späckat schema idag du.. Själv är det jobb som vanligt, kanske kan man gå lite tidigare idag... Hade varit skönt...

Inboxar receptet till dig... Så tar det inte så mycket plats här...
    Alla säger så olika om lax, men jag äter det...

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3636

Här står det om lax...

*** med bebis i magen, v 31***
  • Mandelnougat

Hu, jag tycker jag har späckat schema varje dag. Man skulle gärna kunna ta det lugnare men vad gör man? I perioder så är det så man skulle kunna slita håret för man är så trött på alla måsten.

Ja det är olika både om lax och folsyra har jag märkt! Jag fattade det som att man bara skulle äta folsyra de 12 första veckorna och innan man blev gravid så det har jag gjort men sedan ska man enligt vissa fortsätta äta och andra säger inget alls om det. Så jag har inte ätit folsyra efter v 12, tror ni jag får ett barn med ryggmärgsbråck nu? Generad
    Nåja, om det vore så jätteviktigt med det sedan så borde ju BM säga något direkt på inskrivningen.. tycker jag.
    Några roliga drömmar på sistone förresten?
    Jag har drömt jättesjuka grejer i natt, bla att jag var med i en film med ett skottdrama i. Jag satt i ena bilen (fast jag var en man) och blev beskjuten och sedan tänkte jag i filmen: "Bara han slutar skjuta så skjuter jag honom" Och när han väl slutade skjuta och jag skulle skjuta honom så blev jag förflyttad in i den andra gubben (han som satt i andra bilen som nyss sköt på mig) och blev skjuten av den gubben jag nyss var. Så jag dog i drömmen. Inte bra med "Medium" när man ska sova!

• Mandelnougat

Haha Lepa, nu har vi bevis på att du inte har sovit länge din sömntuta!
    Du får se till att ha en stickning eller något vid sängkanten så du har något för händerna när du inte kan sova
    Jag har kommit på att det inte är någon vits med att tänka och oroa mig för förlossningen för det hjälps ju inte hur mycket jag än planerar och oroar mig så kanske det blir sugklocka eller kejsarsnitt iaf. (som jag verkligen inte vill ha)
    Men visst tänker man på det från och till. Jag tänker mer på hur ont det kommer att göra.

• Emmajohanna

Oj, missade ju helt ditt inlägg Lepa ! Sorry. Men nu har du loggat ur... Du kanske somnade om... Morrn iaf...
    Jag övade på andningen igår och M bara kollade konstigt på mig och sa att "DEN DÄR andningen inte skulle funka"... Vad vet han om det ??  
    In genom nästan ut genom munnen... Kanske funkar det inte när man väl ligger där, men man får väl iaf öva ??

Du leder drömligan Mandel.. Som vanligt...
    Ja, tittar man på Medium så kan man faktiskt drömma skumma saker efteråt.. Därför har jag slutat titta på det.... Blev ju lite rädd... sant faktiskt..

Jag drömde om middagen vi ska ha på lördag. Inget gick som det skulle, M bara gick omkring och gjorde ingenting och när gästerna kom så var INGENTING klart. Inte ens dukningen.. Mardröm !!!

Nope, det där med folsyra är endast i början sa min BM.
    Frusterande när ALLA säger olika......

• Tess82

Hej! Ryggen klarade sig ganska bra igår så jag kände mig jättenöjd med min dag . Idag blir det lugnt tror jag, har ju fullt upp hela dagen imorgon så jag kan behöve en vilodag.

Mandel, vilken toppen läkare du verkar ha fått. Det gör så mycket när man känner att man får den hjälp och stöd man behöver.

Ang. förlossningen så har jag inte börjat oroa mig än. Pratade med en kompis (som har 5 barn) som sa: Varför oroa sig för nånting man ändå inte kan göra något åt, bebisen kommer ju när den kommer och du kan varken skynda på eller förhindra att det händer. Ska försöka ha den inställningen men jag gissar att jag i alla fall är ett nervvrak när vi väl kommer dit.

Folsyra de 12 första veckorna har jag också hört men att man kan fortsätta sen också men tror inte att det påverkar bebis på nåt sätt. Jag tar fortfarande en multivitamin ibland (glömmer oftast bort det) som innehåller folsyra men i början var jag jättenoga med att ta varje dag.

Middag på lördag? Fläskfilé kanske och potatisgratäng skulle vara gott men vi har inte bestämt nånting än.

Bf 10e Maj
  • Tess82

V 31 idag förresten (30+0) .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Tess : Ja, din kompis har så rätt... Man kan ju faktiskt inte göra så mycket. Bebisen ska ju ut på ett eller annat sätt... ( rimmar gör jag såhär på morgonkvisten )

Åh, grattis till v 31 !!  

• Mandelnougat

EJ: Ja vad 17 vet han om det! Jag tror han kommer vara så skitis iaf när det väl drar igång så han kommer vara beredd att prova allt! Flört Han kommer nig vara den som drar igång hela "Åiiiinnn, å uuuuuut, å iiiinn..." Så han behöver inte alls vara så kaxig redan nu!
    J frågade häromdagen när jag vände mig och hade svårt att andas: "Håller du på att träna på profylaxen?"
    "Nä, jag har bara allmänt svårt att andas just nu!"

Ja visst är det hemskt med mardrömmar! Fot i munnnen Jag blir alltid så skärrad och får för mig att det är onda omen i alla mardrömmar.

Håller med dig Tess, det är guld värt att ha en läkare som är inkännande och samtidigt professionell. Jag gillar inte att bli daltad med men samtidigt så vill man ju inte komma ut och fått hela läkarboken nertryckt i fickan och känna att man inte fått fram det man ville ha sagt.

Nä, nu ska jag kasta mig i duschen, tillbaka säkert innan ni hinner reagera!

• Emmajohanna
    Nä, vad 17 vet han om det...haha, tror precis som du att han kommer att skita ner sig när det väl är dags och att BM får ta hand om honom istället medans jag ligger där och andas så fint..

Öva profylax..hihi.... Ja, man andas rätt så tungt nu för tiden. Själv har jag börjat att snarka som en gammel gubbe... M får putta på mig hela tiden... 
    Hmmm. Har nog sagt det innan... Fundersam Minnet är såååådääääär just nu...

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3