• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Och Lepa måste ju hänga med.... Var är hon idag tro ? Hon sover nog..

*** med bebis i magen, v 31***
  • Tess82

Nej nu måste jag göra lite nytta men jag är säkert tillbaka här igen innan ni hinner sakna mig .

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hallo, kom precis hem från vattengympan! Ni tror att jag bara sover ;) Usch inatt var det riktigt jobbigt var nog uppe o kissade 5 ggr. Drömde att jag kissade och efter jag kissat så var jag fortfarande kisse nödig...

GRATTIS EMMA!!! *hurra* *hurra*

Jag är fyllda 26 och sambon fyller 25 detta året...japp jag hittade lite lammkött...
    Vi har varit tillsammans i 4 år och förlovade 3 år. Skulle oxå gift oss denna sommaren men men nu kommer det bebbe istället så det blir nog dop o bröllop i Jugoslavien nästa år!

• Mandelnougat

Ja jag kommer på mig själv med att vara alldeles sifferblind när det gäller ålder på mig och sambon. Jag brukar tänka att jag själv är 23 och så frågar jag jämt sambon hur gamla vi är! Oskyldig 
    Vad fränt Tess att vi är så pass lika! Det är dom där 71:orna!
    Vad mysigt med bröllop EJ! Jag vill oxå! Men det är nog bara att vänta in herrn, han är inte lika romantiskt lagd som mig så för honom ska det vara nytta med nöje om man ska gifta sig.
    Å andra sidan så gör det mig inget att jag får vänta på mitt bröllop. Jag känner mig rätt säker på att han kan fria när som helst ändå. När vi pratar om bröllop så är vi så olika, jag skulle kunna tänka mig att ha det ganska litet och uppsluppet medan han verkligen vill ha ett stort bröllop med frack och hela köret. Jag har kommit så långt att jag kan tänka mig att gifta mig bara pang bom och skippa princessdrömmen bara för att gifta mig. "Om man väntar för länge med att ta nästa steg så kan man bli stående på ett ben resten av livet" är lite den filosofin jag har fått.

• Emmajohanna

Lepa : Tack.
    Just det, simning idag ju... Skönt va ? Mitt blev inställt igår, hon var sjuk...
    Jobbigt att behöva kissa på natten... Jag har klarat mig hittills... *peppar peppar*

Hihi, lite lammkött... Du är rolig du...

Mandel : Du är rolig du med. Fråga sambon hur gamla ni är.
    Jag skulle också kunna gifta mig pang bom, men M vill ha stoooor fest och lite till så jag får väl ge mig... Men det blir ju som sagt en senare bekymmer nu...

*** med bebis i magen, v 31***
  • Mandelnougat

Johanna: Ja du kan ju tänka dig vad han får stå ut med stackarn. Och det värsta är att jag är så tankspridd (läs hormonstinn) så jag frågar honom varje dag: Vad är det för dag/datum? , Går det något på teven ikväll? ,Vad ska vi äta idag? osv osv. Stackarn längtar säkerligen efter en mindre hormonerad sambo vid det här laget. Jag minns aldrig saker längre. Min almanacka är min räddning i många fall. Kompisdejter, möten, olika slutdatum och allt däremellan skrivs in för att jag ska ha någon som helst koll.

• Tess82

Mandel, jag behöver också en almanacka där allting viktigt står. Vet inte alltid vad det är för dag heller men så blir det nog när man går hemma, är liksom inte så viktigt vilken dag det är när alla dagar ser likadana ut .

Nu har jag i alla fall varit duktig så det räcker för idag. Vikt lakan och hängt den nya tvätten, städat lite i skafferiet och skurat golvet i pannrummet/tvättstugan. Längtar så tills det bara blir tvättstuga därinne så det går lite lättare att hålla rent där inne. Ska bara plocka iordning lite där när golvet har torkat (hällde flera hinkar vatten för att skölja av golvet så det tar nog ett tag).

Nu har jag gjort lite kaffe och körde med gott samvete iväg sambons dotter från datorn då hon fortfarande satt i pyjamas och inte gjort det minsta nytta idag .

Har förresten börjat skriva en handlingslista också så det ska vara klart när det är dags att åka till affären, hatar att handla om jag inte vet vad jag ska ha.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Mandel, känner igen mig i det där med almenackan! Har den brevid datan så varje dag kan se vad det är för datum o vad som händer.

Alltså jag blir impad av dig Mandel, du har ju massa projekt på gång hela tiden!

Ska vi se vad som händer idag...äta lunch, sova lite middag (blir oftast 3 timmar - kan inte hjälpa det men jag sover som en stock)

I morgon ska vi åka till mina föräldrar i Jönköping, pappa fyller år så vi ska väll äta massa gott på lördag. Mamma frågade igår vad jag vill ha o äta till frukost...hehhhe. Jag älskar frukost på helgerna brukar jag duka upp med massa gott. Läste i mammapraktikan att nu dom sista 3 månaderna ska man äta 3 mellanmål om dagen! Alltså om jag äter lunch så blir jag inte hungrig förräns tills middag.

• Tess82

Oj 3 mellanmål, hur ska man lyckas klämma in det? Jag äter oftast frukost, lunch, middag och kvällsfika. Ibland kan det bli en fika mellan frukost och lunch också. Ska man hinna med 3 mellanmål så får man ju inte göra mycket annat än att äta. Iofs så äter jag frukt minst en gång om dagen, kanske det räcker att räkna som ett mellanmål?

Nu börjar jag bli hungrig i alla fall så det är nog dags för lite lunch .

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3