• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Min sambo ringde precis och berättade att de säljer wok nere på samhället, Kuprik (svenske kocken i mupparna) brukar ha sånt ibland och det är såå gott. Han skulle köpa med hem så det blir det till middag idag. Då blir det jansson imorgon kväll för det hade sambon beställt till ikväll.

Har en sambo som är jättelugn inför förlossningen, det där är väl ingenting säger han. Är så glad för att han känner så för jag kan nog behöva hans lugn och stöd när jag ligger där.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Vad skönt att din sambo är så lugn inför förlossningen Tess. Han har ju varit med förr, så det underlättar nog lite... Det kan ju vara skönt med en som står bredvid och som bara kan peppa en.
    Tror nog innerst inne att min sambo kommer sköta sig exemplariskt Han kommer nog inse stundens allvar..

Gött med wok ! Och Janson !!!! Nu blev jag ju hungrig... Jag som har 2 timmar kvar till lunchen... Jösees...

*** med bebis i magen, v 31***
  • Mandelnougat

Ja och helst om liten lägger sig mot ryggen så det trycker på kroppspulsådern, då är det inte spännande! Då flåsar jag som en travare efter ett 3 km lopp.
    Det är förresten ingen fara om någon nämner något 2 ggr i den här tråden.
    Vi har ju alla så taskigt minne så det går nog obemärkt förbi! Vi är redan som tanterna på hemmet som hör allt för första gången varje dag!

• Tess82

Har också svårt att andas ibland. Kan även ha ont mellan revbenen högst upp så att jag inte kan böja mig framåt. Kan det vara bebis som ligger så högt upp eller är det nåt annat som trycks in där? Inte är det då skönt i alla fall.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Nog kan det vara bebis som trycker uppåt Tess. Känner också så ibland. Lite obehagligt är det...

Måste jobba på lite här, så kanske hörs vi inte förrän på söndag.....
    Hörs vi inte innan så får ni alla ha en underbar helg !!!
    Glöm inte 2:a chansen imorgon...

KRAM

*** med bebis i magen, v 31***
  • Tess82

Trevlig helg Johanna (och ni andra också så klart)!

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hej igen....ohhh blir galen ibland på FL. Har inte kunnat komma in igen förräns nu så nu har jag ju missat er allihopa!

Ha en trevlig helg o ta hand om er!

• Mandelnougat

Allt gick bra igår hos BM. (Värden för den/de intresserade finns i min blogg)
    HOppas ni får en trevlig helg tjejer!
    Kram!

• Emmajohanna

tjena brudar !

Allt bra med er ? Söndag och allt... Har helgen varit mysig ?

Middagen blev jättelyckad igår, skönt !!! Man är ju lite allmänt stressad när man ska ha folk hemma på middag. Men kvällen och middagen avlöpte kanon och alla verkade ha trevligt.

Vilka fina värden du hade Mandel ! och 148 slag... En tjejis i magen...

Vi var på POP och Guppi idag och M valde ut mössa och body som bebis ska ha på sig från BB. Sååå gulligt när han gick där i affären och valde bland alla kläder...

*** med bebis i magen, v 32***
  • Tess82

EJ, låter som att du har haft en bra helg .

Här har det också varit bra. Var till sjukgymnasten igår och fick låna en tens-apparat, kändes bra när jag testade den där sen har jag inte haft så ont så jag har inte behövt använda den nåt mer än. Efter det var jag hem till min farmor och fick lite mat och sen träffade jag min syster och hennes familj. Min systerson som är 7 år sa att han knappt kände igen mig, dels för att jag hade längre hår än sist (och mörkare tror jag) och dels för att jag hade så tjock mage. Lilltjejen som är 3,5 år blev mest blyg när hon tittade på magen men tyckte nog att det var lite spännande att det ligger en bebis där inne  .

Idag har det varit jättelugnt, tittat på vasaloppet och ätit god mat bara .

Hoppas att alla andra haft en bra helg också med era 

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3