• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Låter som om din helg varit bra med Tess.

Förstår att det var roligt att träffa din syster och hennes barn. Gulligt att lilla tjejen var lite blyg för magen...

Men det är ju bra att du har TENS:en hemma ifall att du kan komma att behöva den. Hur funkar en sån ? Har ingen aning själv...

Ny söt ikon....    

*** med bebis i magen, v 32***
  • Mandelnougat

Tjena tjejer!
    Här sitter jag och filosoferar över hur stort jag ska göra påslakan och örngott när jag syr dom. Frågan är om man kommer köpa IKEAs eller om man kommer att köpa från något annat ställe. hmm.. jag blir inte klokare hur mycket jag än grubblar.

Vad härligt att middagen avlöpte väl EJ!   Och vad gulligt av M att gå och titta ut kläder ! Får nog puffa lite i sambon så han gör ett ryck och väljer ut första stassen. Mamma ska välja hemfärds stassen har hon bestämt( hon gör det till alla barnbarn).

Idag har jag hunnit med att sy ett lakan till spjälsängen och tvätta upp spjälskyddet, så nu hänger det på tork. Man får passa på när mannen är hemma och kan hjälpa till att lyfta upp symaskinen och räcka mig saker och hjälpa till att mäta osv.
    Nu ska jag som sagt bara sy de där påslakanen. Tror jag syr standardmåttet 100*130 så kan man ju ändå shoppa nytt sedan när det blir täckesdags på IKEA om man skulle vilja det.

Vad mysigt att få hänga med släkten Tess!
    Här har vi bara latat och idag gjorde vi en liten utflykt med kaffe och mackor och lyssnade på skogen.

• Emmajohanna

Morrn !

Måndag igen... Så säger jag varje vecka... Men det är ju en dag närmare. Härligt !

Vad duktig du har varit i helgen Mandel ! Sytt och fixat.
    Beträffande täcke från IKEA så har jag fattat det som om deras mått på täcke inte alls är samma om du skulle köpa täcke på tex. babyproffsen. Bara en tanke om måtten på påslakan etc...

Vad händer idag annars ?
    Här skiner solen idag och det är nästan lite vårigt i luften... Om dock än lite kallt...

Vad blev det för mat i fredags Mandel ?

• Mandelnougat

Ja idag är det 54 hela dagar kvar innan BF!
    Nu springer dagarna tycker jag!

Jag har oxå hajjat det där med Ikeas täcken o mått på deras grejer. Jag sydde iaf efter måttet 100*130 och så tänkte jag att om man sedan vill köpa IKeas täcke o kudde (när bebisen är större) så är det ju inte så dyrt att köpa 2-3 påslakansset att isf köpa till.
    Nu när det förmodligen bara är filt (om ens det) som gäller så kan man ju lika gärna sy i normalmått. Man kanske springer på täcke o kudde till bebisar till ett vettigt pris o då verkar normalmåttet vara 100*130.

Nu är det roligt att sy igen när man fått småsy litegrann. Skulle bara ha haft tyg hemma så hade jag kunnat fixa spjälskyddet idag. Det som är svårast är 1. att sitta länge 2. att krypa runt och försöka få tyget att hållas slätt medan man kryper fram o tillbaka över det för att rita ut vart man ska klippa.Fot i munnnen  3 att röra sig överhuvudtaget är en smärre chock när man inser hur otymplig man är och hur mycket man borde ha tränat innan graviditeten!

Annars har det inte hänt så mycket tror jag. Vi har mest tagit det lugnt och vilat. Jag har varit ute och promenerat lör och på söndag, man märker att man inte är i någon lysande form direkt.. flåsar o frustar som en galning i uppförsbackarna... Fundersam

I fredags blev det lövbiff, klyftpotatis o Cafe de paris sås.

Vad händer idag då?

• Emmajohanna

Ja, dagarna och veckorna går faktiskt fort nu, jag håller med dig Mandel !

Förstår att du inte kan åla omkring på golvet hemma och försöka fixa med tyget... Man är ju inte sååå smidig längre och det är väl inte så bra för din stackars rygg gumman. 
    Va ??? Träna ??? Ska man ha gjort det också ?
    Nä, har har man inte tränat nått alls innan grav. Ska träna... sen....

Ja, visst borde en filt räcka till både vagn och säng sen ? Det är ju ändå maj... Fast man kanske ska ha ett täcke hemma ifall att...

• Mandelnougat

Jag har oxå funderat fram o tillbaka på det där med täcket. Jag hoppar nog över själva täcket och ska bara ha ett påslakan och möjligtvis en tunn filt att bädda med.
    Kudde däremot sa dom på Futb att man skulle ha men en platt sådan.
    Men om jag mot all förmodan skulle få föda i v 38 så skulle jag nog få ha en lite tjockare filt, då är det ju bara i mitten av april!
    Nåja, det kommer inte att hända att jag får åka in innan BF iaf så jag kan lika gärna ställa in mig på den 12:e maj. Då är jag i v42+0 och då får dom så lov att sätta igång mig.

Haha jag älskar det ordet "Sedan". Jag ska ta tag i allt...sedan! Men nu har jag bestämt mig att jag börjar med träningen så fort kroppen tillåter. Har till o med ett betalt träningskort som väntar på att jag ska utnyttja det. (genom jobbet) Så jag känner mig faktiskt riktigt inspirerad att börja med träningen igen. Mår så gott när jag får vara nyttig

• Tess82

Oj vad du syr och grejar Mandel. Här åker bara symaskinen fram om det måste fållas byxor eller gardiner eller nåt sånt enkelt, annars ringer jag mamma så får hon hjälpa mig att sy .

En TENS-apparat fungerar så att man (i mitt fall i alla fall) sätter elektroder på ryggen, ovanför och under där jag har ont och sen kan jag ställa in vilken styrka jag vill att den ska vara på. Har man för starkt så blir det obehagligt men annars så känns det bara som vibrationer. Den drivs av ett 9V batteri så det är ju ingen farlig ström och absolut ingen fara för bäsen. Ska inte användas under de 3 första månaderna av graviditeten men sen är det fritt fram.

Finns ju även TENS på förlossningen men de fungerade lite annorlunda, då ska man trycka på en knapp när värken kom så att effekten kommer direkt istället för att man måste hålla på och vrida för att ställa in rätt styrka som på den jag har, då hinner man inte få effekten i tid och då är det ganska meningslöst.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Nä, inte ska du behöva vänta sååå länge på bebis Mandel. Du ska väl precis som jag få på BF:dagen. Inte en dag senare...

Ja, en platt kudde har jag också hört, så det ska inhandlas. Och en mysig filt till vagnen och sängen..
    Snart får ni ju vagnen mandel ! Spralligt !!!!! hihi.

Ordet "sedan" är underbart ! Kan användas jämt...

God morgon Tess !
    Ok, då är jag med ang. TENS. Hoppas att den kan hjälpa dig sen när du väl använder den.
    Vad ska du göra för kul idag då ?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3