• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

ett horn ??? Hänger inte med alls nu Mandel,

*** med bebis i magen, v 32***
  • Emmajohanna

Jaha, då är jag med.
    Är nog inte säker på att det stämmer på honom dock. Snarare på mig.

• Lepa

tillbaka från sjukgymnasten...det var riktigt skönt. ska dit igen nästa vecka ;)

Mandel, han gjorde ringtestet o då skulle det bli en kille och sen gör man en skrock grej i Jugoslavien som dom testade på mig. Man häller salt över huvudet på en gravid utan att hon vet om det och det första stället hon kliar på visar om det e en tjej eller kille. Om man kliar i ansiktet tror jag det är en tjej o resten av kroppen en kille. Jag kliade mig i ansiktet...tror ju dock inte så mycket på det...

• Emmajohanna

Salt i håret.. Älskar skrock, men kan ju inte hälla salt i mitt eget hår...

• Lepa

emma, nä du får bertätta detta till nån annan o när du minst anar det så ska man göra det

• Tess82

Nu har jag kommit hem från fikat. Idag var det två bebisar med också, en som är född i augusti 06 och en liten som bara är 3 veckor. Tänk att vi också har våra små bäsar här om ca 2 månader. Längtar bara mer och mer nu.

Var in på babyproffsen och hämtade min baby box idag också, känns liksom lite mer verkligt när man får springa i babyaffärer och även får med sig lite saker hem .

Måste få mamma att vilja åka till ikea nu på lördag för nu vill jag inte vänta längre, vill shoppa lite så jag kan pyssla hemma sen.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God onsdagsmorgon !

Hur har ni det idag ? Mår ni och magarna bra ?

Själv har jag vaknat flera gånger inatt av att jag måste vända mig från rygg till sidan och har då använt ena benet som söttepelare för att överhuvudtaget komma runt.
    En ny upplevelse....

Vilken mysig fika ni hade Tess !
    Hoppas nu att du får med dig mamma till IKEA för att handla lite. Nu närmar det ju sig med stormsteg...

Hur gick det för dig Lepa hos BM ? Eller ska du dit senare idag ?

• Mandelnougat

Good morning babes and bellies.

Idag har vi varit vaken sedan klockan 6 imorse (först toa sedan en hyperaktiv bebis i magen)och så slumrade vi om och fick sova i typ 30 min innan sambon väckte oss för att fråga efter sin telefon, så nu är jag här igen....dödstrött..
    Vågar inte fösöka somna om för då är väl risken stor att jag missar Sjukgymnasten idag vid 11, men gudarna ska veta att jag behöver få sova.

Vad "spännande" EJ! Själv känner jag mig som en valross när jag ligger i sängen. Igår väste jag till sambon efter föräldrautbildning och tyg inköp: "Nu förstår jag vad dom menar med att man känner sig tung sista tiden" . Nu börjar man nog snart att hoppas att lillkotten vill titta ut i rimlig tid (rimlig i det här fallet=v38)

• Mandelnougat

Insåg efter en snabb check i uträkningen att jag har 51 dagar kvar varpå jag i min ensamhet begraver huvudet i mina händer och säger högt för mig själv: "Thank you God!" Trodde jag hade 52 Det gäller att vara glad för det lilla!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3