• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Fin mage Tess !

Usch ja...Middagsmat är så tråkigt att laga. Samma sak varje vecka. Det måste helst gå snabbt och lätt också. Inte så man måste stå med långkok...

Mandel : Du kanske redan varit här inne ?
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m17846208.html

Snart hemgång !!!!! Äntligen.
    haha, ni måste verkligen tro att jag avskyr mitt jobb... Inte jobbet, men att JOBBA.

Ha en mysig kväll tjejer !!!
    kramis

*** med bebis i magen, v 32***
  • Tess82

Tack EJ. Nu behöver den väl inte bli så mycket större va? Tycker att det börjar bli lite jobbigt att inte kunna röra sig som man vill, jobbigt när man tappar saker på golvet och måste böja sig ner, hur ska det då vara om 8-9 veckor? Omöjligt?

Haha brukar också titta på htg, lagom lunch tid så det brukar bli mat framför tvn, är ju så tråkigt att äta själv varenda dag så lite "sällskap" ska man väl ha.

Förstår att du tycker att det är tråkigt att jobba, hur länge ska du jobba? det har du säkert skrivit flera gånger men minnet är ju inte det bästa .

Bf 10e Maj
  • Tess82

Godmorgon tjejer!

Uppe med tuppen idag .

Ville ha bilen så jag åkte med killen till jobbet imorse, annars måste jag hålla på och krångla med buss och gå till bussen och ut och gå och halka är det sista jag är sugen på. Var jättehalt ute igår och nu har det dessutom kommit lite snö ovanpå så man inte ser vart det är halt. Tur att vägarna är bara i alla fall för jag ska åka till falun och fika i eftermiddag.

Nån som kollade på 100 höjdare igår? Har bott i Gävle så han med cykeln har man ju sett och han disco Kjelle har jag sett i Falun och Bodils minicirkus har jag varit på när jag var liten. Bara kändisar .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God morgon !

Ja, du var uppe tidigt idag Tess. Förstår att det är mycket skönare och bekvämare att ha bilen hemma. Då kan det vara värt att gå upp och köra sambon till jobbet.
    Är det med tjejerna som du ska fika idag ?

Nä, jag såg inte 100 höjdare igår. Gillar programmet, men jag tror jag somnade..

Ang. jobbet så ska jag jobba exakt 23 dagar till, sen ska jag iaf gå ner i tid till 50 %. Det ska bli underbart ! Sen får vi se hur mycket och hur länge jag orkar att jobba.

Såg ni programmet om hundarna & katterna på TV 4 igår ?
    Usch !!! Jag lipade som en gris när jag såg det. Stackars dom små hundarna.
    Levde ju i sin egen avföring..... Och SÅ många hundar det var där inne i huset. Hemskt !!!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer.
    Är dödstrött och förstår inte vad jag gör uppe redan. John Blund har inte lämnat ögonen ännu så jag försöker blinka så jag ska e något.

Såg 100 höjdare igår, men kände inte igen någon av originalen...är det bra eller dåligt?
    Men jag missade helt hund o katt programmet, satt i telefonen och surrade skit med min ena syster.

Idag ska vi på sista F-utbildningen o det ska bli ganska roligt faktiskt (att gå dit inte att det är sista gången).

• Tess82

Japp det är gravidtjejerna som ska fika + några som redan fått bebis så det ska bli roligt att se dem.

Hade en bebis här på besök igår som är född i oktober, oj vilken glad liten prick han bara skrattade. Inte ett dugg blyg men det kanske de inte brukar vara i den åldern? Han stod i alla fall och hoppade i mitt knä och såg hur glad ut som helst . Samtidigt så var det full fart på min bebis i magen också.

Vad skönt att i alla fall få gå ner i tid på jobbet så du får lite tid hemma att vila och fixa tills bebisen kommer.

Jag såg programmet med katterna och hundarna, fy vad hemskt. Undrar vad det är för människa som kan leva så, verkligen djurplågeri. Tur att det finns de som tar hand om djuren. Min pappas sambo hade hem för herrelösa katter förut så nu har hon typ 10 katter eller nåt sånt kvar från den tiden. 

Bf 10e Maj
  • Tess82

Mandel, många såna original är ju välkända lokalt där de bor. Han i Gävle går till exempel inte att missa om man bor där. Höll ofta till utanför högskolan när jag gick där också nere på torget. Den andra disco killen var på Faluns typ enda dansställe så eftersom jag bott där också så har jag sett honom nångång, har för mig att en kompis dansade med honom för inte så längesen, kände igen dansstilen .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Morrn Mandel !
    Men gå och lägg dig igen du sömnis... Säger som alla runt omkring en... "passa på att sova nu, sen är det kört"

Vad tror du ni ska göra på F.utbl. idag då ? Ni skulle inte göra några BB besök eller ?

Tess : En 5 månaders blir det då va ? Ja, då är dom ju sååå goa, hänger med med blicken och blir lite mer en människa.. I början är det ju inte riktigt så...
    Men var tid har väl sin charm säger dom ju...

Ja, det är verkligen tur att det finns ställen som tar hand om dom där djuren. Hade lätt kunnat vara en sån person, men en utblidning inom det hade kanske varit bra...

• Tess82

Jag tror att han är förr i mitten/slutet av oktober så 4,5-5 månader. Svårt att tänka sig nu att den lilla plutten fick lov att opereras för hjärtfel bara några veckor gammal. Som tur är gick allt bra och nu var han som sagt hur mysig och glad som helst.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ja visst är det konstigt att alla städer har sina original? Det finns minst en i varje stad!

Idag på f-utb ska vi gå igenom en storskötning och så ska vi besöka Öppna förskolan. Ganska nyttigt att gå utb idag känns det som.
    Det är helt sjukt vad jag har börjat svamla med sömnen igen.Jag vill ju sova i ett kör men si det tycker inte den lill* i magen. Jag vaknar och går på toa så är det full rulle och samma sak på kvällarna när jag lägger mig. Innan öaggdags kan det vara hur lugnt som helst men det är som om h*n vaknar av att jag rör på mig o lägger mig.
    Nåja, det positiva är ju att man varje kväll får bekräftat att det verkligen är någon där inne och att hon eller han lever. Nu på morgonen verkar det iaf vara ganska lugnt därinne så jag tror det blir en nattsuddare som kommer hålla pappan sin sällskap.

Är det någon fler än jag som känner att den vill börja krypa ner i bäckenet? I fredags så låg h*n med huvudet ner men det var fullt rörligt men från och till så känner man hur det stöts till en nerv´och så känner man hur det bökas/kittlas längs med kanterna på bäckenet.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3