• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Hej Mandel !

Ja, nu börjar det bli tungt tycker jag med. Och som du säger, gärna för mig att bebis tittar ut i v 38 istället för - o hemska tanke - i v 42.
    Och OM nu bebis kommer i v 38 så är det ju bara 6 veckor kvar.. Och lite mindre för dig.

Stackare som är så trött... Men lägg dig och vila en stund, ställ klockan...
    Passa på att sova....

*** med bebis i magen, v 32***
  • Emmajohanna

Ja, man räknar ju ner dagarna nu så man får verkligen räkna rätt..

• Mandelnougat

Ja 5 veckor känns inte som oöverstigligt.. men lägger man till den där sista 4 veckorna innan de sätter igång en så känns det genast helt ofantligt motigt! Fundersam

• Emmajohanna

Jag tror nog kommer få bebis tidigare än 4:e maj iaf.. En känsla bara. Hoppas verkligen den är sann !!!
    Känner du att du kommer gå över ?

• Mandelnougat

Ja man borde verkligen passa på att sova men jag tycker det är så svårt att somna på kvällen om jag sover på dagen. Jag vill ha tillbaka min normala sömn nu. Tror du det går att åtgärda? Känns som ett lyckokast just nu att veta att det inte kommer bli bättre de närmsta året/åren....FundersamFlört
    Det är bara hoppas på att man får en riktigt söt unge som är värd varenda vaken minut!
    Brukar titta på bebisen på "Vänta barn" boken som man fick från MVC och tänka att jag vill att min bebis ska vara lika söt som den bebisen! Generad 

• Mandelnougat

Jag vet inte vad jag tror, men alla syskon har gått över tiden så det känns som om jag kommer att göra det oxå. Jag får för mig att jag antingen kommer att få typ 1-2:a maj eller så typ den 11:e.  (är beräknad 28/4 så 11:e är dagen innan en ev igångsättning)

• Emmajohanna

Jag vill kunna sova på mage !!!! Men sen lär ju tuttarna vara överfulla med mjölk så då går det inte då heller....
    Sömnen lär ju inte bli bättre nej, men tänk sen när barnen är tonåringar.. Då får vi dra upp dom ur sängen vid 13-tiden... "Gååååå upp nuuuuuu, sov inte bort hela dagen"

Klart vi får söta barn ! Sina egna barn är ju dom sötaste säger dom ju så...

• Emmajohanna

Köpte förresten en sovpåse på Lindex igår. En brunvit-randig. Jättesöt ! För endast 79 bananer.. ( nytt ord, tack Mandel )

• Mandelnougat

Ja fast tänk om man ser sitt barn och tänker: "Herregud, det där kan aldrig vara mitt" vad gör man då liksom? Då får man köpa sötare kläder!

Ja halleluja den dagen dom blir tonåringar! Gud så jag ska sova och lata mig då!
    Och sova på mage ska jag göra så fort jag bara kan, i normala fall är det alltid så jag somnar så jag misstänker att det där därför jag har svårt att somna om när jag väl vaknat på natten/morgonen. Då är jag liksom lagom pigg för att tycka att det är irriterande att något/någon annat ska bestämma vad jag kan o inte kan göra.  Sedan vaknar alltid bebisen när jag är uppe o kissar så då tar det en stund innan den lugnar ner sig o somnar om.

• Emmajohanna
    Du får väl köpa en mini-burka till bebisen annars.....
    Nä, skämt & sido...
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3