• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Å jag blev helt kär i den med elefanterna på så jag tänkte gå förbi där igår men jag hann inte så jag får väl köpa den imorgon.
    Idag ska jag påbörja mitt sy sängkläder med busungarna på-projekt!
    Känns som om jag tagit mig vatten över huvudet när jag måste tvätta upp tyget innan. Jag hatar att vänta på att det ska torka.*suck!*
    Det ska iaf bli beiget/sandfärgat med vit busungebård på både sängkläder och spjälskydd. Blir nog bra

• Emmajohanna

Du är så fixig och trixig Mandel. Blir lite avis faktiskt...
    Du måste verkligen ta kort på dina saker sen, vi vill ju se dina egengjorda mästerverk.

Ja, den var så himla mjuk och go också, sovpåsen alltså.... och 79 spänn.. Så gott som gratis. Köpte stl 56. Bebis får växa i den.

*** med bebis i magen, v 32***
  • Mandelnougat

Tror du man får dom för halvapriset då? Det borde ju vara billigare eftersom det inte är så mkt tyg tänker jag I värsta fall syr jag själv och passar på att göra en extr till ombyte!  Fyyy vad jag är dum nu! *slår mig själv på fingrarna*
    Det är ju tur att jag kryssade i söt och snäll rutorna när jag beställde bebis av storken!

• Mandelnougat

Ja sovpåse har jag tänkt på att man borde inhandla och sedan till sommaren så tror jag inte att dom behöver sova i så mkt (vi får tokvarmt hemma hos oss under sommaren). Tyckte faktiskt Lindex verkade ha ganska mycket fina/söta kläder. Det enda som jag vet med mig nu att jag ska köpa innan nedkomst är en till pyjamas och ett par byxor o sockar. Sedan vill jag börja frossa i könsindelade kläder!

Ja jag ska fota allt när jag fått hem min säng tänkte jag, den borde kunna dyka upp när som helst. 8 veckor för vagnen och det har gått typ 5 så nästa vecka tycker jag nog att jag kan börja förvänta mig ett samtal. Vill ju få bädda och göra iordning!

• Emmajohanna

Men du glömde ju fylla i skalman-rutan.... Det var ju den enda rutan jag fyllde i så kanske kan du sy en mini-burka till mig istället ???

• Emmajohanna

Ja,  det är ju faktiskt varmt när våra bebisar kommer... Förhoppningsvis iaf. På midsommar kan det ju dock vara 10 grader och ösregn...Men det hoppas vi inte på. Denna sommaren ska bli den bästa på länge !!

Ska skippa täcket iaf. En go filt i både vagn och säng räcker gott har jag kommit fram till nu. Ni med va ?

• Mandelnougat

Ja vi ska oxå hoppa över täcket. Det räcker gott med påslakan, ev en filt och en tunn kudde.
    Ja just det! Det var ju den där skalmanrutan...tur det finns somnpiller och prozac!
    LÄmna bara in beställningen så fixar jag burkan! Jag tror inte att det kommer att behövas dock men det är ju en trygghet att veta att man inte skulle ha blivit ruinerad om man skulle fått ett mindre vackert barn.

• Tess82

Godmorgon, här har det varit aktivt nu på morgon ser jag .

Har sovit jätteskönt inatt så idag är jag riktigt pigg. Gick och la mig tidigt igår för jag hade så ont i ryggen och lyckades faktist somna ganska snabbt (kanske för att jag varit vaken sen 6.30?!). Ryggen känns mycket bättre nu också efter en natts vila. Satt med värmebälte framför tvn igårkväll också för att lindra värken lite.

Nu är det bestämt att det blir IKEA på lördag så gissa om ryggen kommer att göra ont på lördagkväll men det kan det ju vara värt .

Vi kommer få så snälla barn allihop som sover hela nätterna efter bara några månader. Hörde om en igår som sov hela nätterna från hon var 3 månader, sån bebis vill jag också ha.

Längtar också efter att få sova på mage, har alltid sovit på mage så det kan vara riktigt svårt att hitta sköna sovställningar nu.

Här regnar det för fullt idag så det blir en inne dag med lite tvättande. Hoppas att våren är på väg nu

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon Tess!
    Här vräker snön ner och det känns inte det minsta inspirerande att bege sig till vårdcentralen. Fundersam
    Men jag ska nog ta upp frågan med akupunktur nu med henne. Börjar göra ont upp i ryggen typ mellan bäcken och skulderblad så jag antar att det är en massa muskler som är spända där.

Tror ni att man kan ringa och kolla om vagnen dykt upp ännu?

• Tess82

Åh vad trist med snö, kom iofs lite snö här igår fm men den försvann ju lika fort igen. Nu rasar det bara snö från taket så det är bäst att jag passar mig sen när jag ska ut och hämta posten. Såg på vädret nu på morgonen och de sa att våren var påväg uppåt, hade kommit längre än normalt vid den här tiden men det lär väl dröja ett tag till här uppe. Skulle i alla fall fortsätta vara varmt hela veckan och kunde bli riktigt fint till helgen.

Klart att du kan ringa och efterlysa vagnen, kan ju inte vara så svårt för dem att tala om om den kommit eller inte.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3