Hejsan!!!
Japp, då e man hemkommen från Jönköping o 4000 kr fattigare, men gud vad kul det var o shoppa loss. Vi hade turen med oss för både lördag och söndag var det jubelium på 1:a Klass o 20% på allt förutom vagnar då. Så det blev att vi köpte Rätt Starts Babykudde och ett Dingeldjur som man sätter fast i vagnen. Det var helt galet med gravida där o alla köpte fullt med saker.
Sen åkte vi till IKEA o där va det hur mycket folk som helst med vi fick inhandlat allt iallafall. Säng, madrass, skötbord, små tvättlappar, 2 filtar och massa annat kul. Men en sak ska jag tala om att dom tjejerna som jobbade på barnavdelningen hade NOLL koll på saker. Frågade om vilken madrass man skulle ha och dom stod som frågetecken o bara ööööh....Det finns ju typ 4 madrasser att välja mellan, 3 mjuka o sen en vanlig som man använder till vanlig säng fast det var till spjälis. Vi tog den mellan varianten hoppas det blir bra. Köpte ett påslakanset där men ågrar mig lite för kudden från Rätt Start är 3 cm mindre än fodralet men jag tror man kan klämma in den i det i allafall. Täcken o kuddar från IKEA e ju rekommenderat från 1 år så köp kudde o sånt från Ullared eller nån barnaffär.
Jag har tänkt mycket på det hur man ska bädda o jag ska nog klippa sönder en vanlig billig fleceefilt ifrån IKEA o ha som täcke i ett påslakan. Vi har det otroligt varmt i vårt hus på sommaren så jag vill nog inte att bebben får värmeslag. Ska nog ha bara en vanlig filt o kudde i vagnen.
Mandel, GUD vad gott med lövbiff. Och ska säga att jag e avis på att du e så duktig på att fixa saker. Skulle behöva en däng i röven men nu jävlar ska det hända saker här...har ju 59 dagar kvar idag o började ju på HP igår!!!