• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Annars idag händer inte mycket. Ska ringa lite samtal men sedan är dagen blank i kalendern. *Halleluja!*

• Lepa

Mandel, det är så gulligt att du kör med kotte temat...

• Emmajohanna

Lepa : Ok, ska kolla på IKEA när jag är där nästa gång... Fast kanske har dom det på Ullared ? Ska ju dit om 1 månad.. Jösses, hoppas man orkar det, magen kanske är sjukt stor då ?

Mandel : Vill också vara hemma och ha blank kalender !!!!!!

*** med bebis i magen, v 32***
  • Emmajohanna

Det låter jätte gulligt med kottetavlan Mandel.

• Tess82

Plastad frotté rekomenderas även att ha i sängen sista tiden före förlossningen utifall vattnet går och sen i början när brösten läcker och om man har bebis i sängen efter som det kan komma både kräk och läckage från blöjan.

Lepa, jag har också skaffat mig en vetekudde, sån med bälte som man kan spänna fast både på magen och ryggen. Fick hem den igår så jag har inte testat den än men kan tänka mig att det är skönt. Tycker att det känns skönt för ryggen när man sitter i bilen och har sätesvärmen på så det blir lite värme på ryggen så det måste ju vara lika med värmekudde .

Bf 10e Maj
  • Lepa

Tess, ja det är ju själva grejjen att det är 60 dgr kvar då som man hurrar över ;)

Emma, ja jag tror det finns på Ullared oxå. Blir nog att jag åker en gång till dit för jag måste köpa spjälskydd. Dom på IKEA e kassa o på barnvagnsaffären kostar den billigaste typ 300:- på Ullared kostar dom 99:-.

• Lepa

Tess, man blir helt mör i kroppen av värmekudden det e helt underbart. När jag var hos sjukgymnasten så låg jag på en värmemadrass o hade en vetekudde runt nacken. Jag kan säga att det blev VARMT! Men det hjälpte så det var ju possitivt.

Ska äta lite frulle nu o läsa tidningen...men kommer in senare.

ADIOS

• Lepa

Tess, man blir helt mör i kroppen av värmekudden det e helt underbart. När jag var hos sjukgymnasten så låg jag på en värmemadrass o hade en vetekudde runt nacken. Jag kan säga att det blev VARMT! Men det hjälpte så det var ju possitivt.

Ska äta lite frulle nu o läsa tidningen...men kommer in senare.

ADIOS

• Emmajohanna

Man blir ju sne när FL inte funkar som det ska... Systemfel my ass...

Ok, då ska jag inhandla plastad frotte snarast, så vi har hemma...
    Nån som ska till Bm denna veckan ? Jag ska på torsdag... kul kul.  

Såg du om spjälskydden var nått fina på Ullared Lepa ?

• Tess82

Ja vad trist det är när fl inte funkar, vad ska vi sjukskrivna gravida roa oss med då??

Inge bm besök denna vecka men jag ska dit på måndag nästa vecka.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3