• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Ja bebisen får gärna stanna inne i magen en stund till. Men det är otroligt häftigt att bebis kan komma nu och att det går bra.
    Tvillingar brukar ju dock komma lite tidigare..
    Men i v 38 är min bebis välkommen ut.

Jösses vad du kissar människa. Ja, det är ju bra övning på vad som komma skall.

*** med bebis i magen, v 32***
  • Tess82

Ja ibland blir det ofta men jag tror att det var nån som låg mot blåsan för jag hinner ju knappt komma ut från toaletten förrän jag är kissnödig igen. Tur jag inte ska upp och jobba för då hade jag väl varit som en zombie hela dagarna när jag inte sover på nätterna .

Bf 10e Maj
  • Lepa

Halloj! Precis hemkommen ifrån vattengympan ska äta lite fiskgratäng o sen iväg på fika hos en kompis.

Kul med Bm besök Emma, jag ligger oxå på 29-30 i mått.

Jag har försökt klura lite på det här med FP och jag väntar nog att anmäla till mitten av april. Hur ska man annars veta från när man ska ta ut om man inte vill ta ut innan bebisen kommer? Jag har ju bara HP fram till 10 dgr innan så jag får se hur länge vi klarar oss med dom pengarna. Vill ju inte ta massa dagar så går man över tiden med 2 veckor...*puh*

Jag kommer ta ut 5 dgr i veckan och sen får vi se om sambon vill ta ut fre,lörd,sön eller lör,sön,mån. Det är ju kul för honom o va hemma med oss oxå. Men han har ju som sagt flyt med 5 veckors semester i juli-aug, sen 1 vecka september o 2 veckor i jul. Hur ska era män vara hemma?

• Tess82

Lepa, om du tar ut 5 dgr i veckan så kan inte din sambo ta ut 3 dgr, ni kan inte ta ut samtidigt för samma barn.

Min sambo kommer nog bara att ha vanlig semester (4 veckor) i sommar och sen vara pappaledig nästa sommar istället. Eftersom jag är arbetslös nu så känns det bäst. Jobbar ju inom vården så ett sommarvikariat 2008 ska nog inte vara nåt problem så kanske man kan ha tur och få börja som vikarie igen.

Har HP fram till sista april så jag får se om jag ska börja ta ut fp direkt 1a maj eller vänta ett tag, svårt att veta när bebis kommer ju.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Tess, ja skrev lite fel där. Då när han tar 3 dgr så tar jag bara fyra, men vet inte när det blir inte detta året eftersom han har så mycket sememster att ta ut! Jag ska nog gå in o jobba lite extra efter bebben fyllt 6 månader och då kommer jag jobba kväll så slipper vi mecka med att sambon ska ta FP och så.

Ja det är ju svårt att veta när bebben är redo att titta ut.

• Tess82

Lepa, okej då är jag med .

Ska försöka jobba lite helger sen när bebben blir större. Eftersom jag bara tar ut fp på vardagarna så är ju det perfekt för att få in lite extra pengar.

Åh vad allting börjar bli verkligt nu när man måste se till att köpa allt och planera allt klart innan bebisen kommer. kan inte fatta att jag snart sitter här med en liten bebis.

Usch, har så ont i huvet idag men det kan ju kanske bero på att jag sovit som en kratta inatt. Har som ett tryck mellan ögonen, det är väl det som kallas spänningshuvudvärk? Skulle ta ett par panodil men när jag öppnade skåpet så fanns det bara en tom kartong där, fy vad irriterad jag blev, jag som var på apoteket i tisdags. Kan man inte säga till när det börjar ta slut på saker . Skickade ett sms till killen så jag hoppas att han kan svänga förbi apoteket på vägen hem.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Har en fråga till Mandel. Var det Autobaby II du köpte? Jag fick ett erbjudande från barnens hus att de sålde den för 969 kr eller nåt sånt men bara i en speciell färg. Priset känns ju helt okej för en ny stol då jag sett att de säljer dessa begagnat för 900-1000 kr. Tycker du att den verkar bra? Testat att montera den i bilen? Funderar på att åka och kolla på den på måndag och hoppas på att det finns några kvar då, erbjudandet börjar gälla imorgon. Antar att de inte har så många...

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Här skrivs det för fulla muggar.
    Dom håller på att byta server här på jobbet så jag har ju inte kunnat skriva...

Stackare Tess, hoppas att huvudvärken släpper snart. Drick mycket vatten och vila.
    När kommer sambon hem ? Skäll lite på honom.... Det där med tomma paket känner jag igen...

Undra vad Mandel är idag ? Föder du Mandel ????

*** med bebis i magen, v 32***
  • Mandelnougat

Hej tjejer!
    Har varit fullt sysselsatt hela dagen med att ha utredning med arbetsgivaren ang min rygg sedan har jag varit och handlat riktig plastad frotte och kantband till spjälskyddet. Så nu väntar jag bara på sambon så han kan hjälpa mig att mäta och klippa ut tyget. Kommer bli uppskattat när han får veta vad hans kväll kommer bestå av!

Tess: Japp det var AutobabyII vi köpte. Verkar jättebra faktiskt. Väldigt smidigt men vi har dock inte provat montera den.

• Tess82

Sambon kom hem strax efter 4 och hade självklart glömt att åka till apoteket men när han såg mig ligga i soffan och ha ont så åkte han iväg igen. Affären här i byn har endel apoteksgrejer så han behövde inte åka så långt men då fick han lov att handla lite också när han ändå skulle dit . Har sovit en stund och nu tagit ett par alvedon så jag hoppas att det släpper snart.

Ska nog försöka ta mig till barnenshus och titta på stolen då, men det får bli i nästa vecka.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3