• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Oxen
    19 april - 19 maj
    Även du som får en Oxebaby möter inga större problem. Hon är oftast väldigt nöjd och lugn. Hon äter ordentligt och sover länge och stadigt. Humöret är förvånansvärt jämt och med ett imponrande tålamod. Men när det väl tar slut så lär du märka det. Det visar hon med en kraftfull stämma och en tjurighet som håller i sig en bra stund. Men sen är allt glömt och förlåtet, och livet fortsätter i samma lugna takt som innan.

Hittade detta, låter kanonbra tycker jag, hoppas jag inte går över längre än till 19e maj för då får vi en tvilling till i familjen och då blir det tydligen inte lika lugnt  .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tess, Det är ganska vanligt att man är olika trots samma stjärntecken. Min teori är att vissa delar är sk inlärt beteende. Sedan hänger det ju ihop lite med vilket år man är född, du är ju född samma år som mig dvs är du en hund/tvilling och din sambo (borde enligt min beräkningar vara) en gris/tvilling.
    Jag kollade upp mig o min sambo med kinesiska och våra soltecken och det visade sig att jag är vääääldigt lik den person som beskrivs som hund/kräfta. Oroar mig för allt alltid!
    Kul tidsfördriv om inte annat!

Lepa, Vad snällt av dig!
    Jag hade (på tal om sparkar o revben) en teori för inte så länge sedan om att min bebis kanske inte hade några ben eftersom den inte sparkar i mina revben någongång.  Förvånad Jaja, har man inte bekymmer så skapar man sig dom. Däremot känner jag rumpan en bit ovanför naveln hela tiden därför misstänker jag att den här krabaten numera är inställd på att komma ut!

• Mandelnougat

Lepa,
    Å vilken kombination! Lika starka viljor båda två skulle jag misstänka. Men sedan hänger det ihop med vart i tecknet man är född, ju närmare ett annat tecken man är desto mer drag kan man ha från det tecknet.

Å vad kul det är med stjärntecken igen!

• Mandelnougat

Hos oss skulle en Oxe passa perfekt!
    2 jordtecken och ett vattentecken i samma familj måste ju bara betyda harmoni!

• Lepa

Tess, det låter bra med en ox bebis!

Mandel, inga ben? Ja man skapar ju sig problem, skapar mig problem varje dag. Ibland undrar jag varför bebisen sparkar så mycket och kan inte ligga still. Men om den inte sparkat så hade jag skaffat mig andra problem! I boken att föda så säger författaren att man ska lära känna sitt barn redan i magen o följa dess dygnsrytm. Min buffrar på morgonen när sambon går till jobbet efter jag kissat, när jag sätter mig vid datan trycker den sina små fossingar i mammas revben och på kvällen när vi tittar på tv slå det klockrent varje gång.

Nu ska jag iväg men vi synes nog här inne lite senare...ha det gött girlz!

• Lepa

Mandel, ja jag e ju mitt i stenbocken o vattuman! Har inte alls koll på stjärntecken men min morfar e lite spirituell av sig så han brukar berätta ett o annat för oss...

• Tess82

Du verkar vara insatt i det här med astrologi mandel. Läser horoskop i tidningar men mest på skoj, inte alls insatt i de olika tecknen.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Nja, jag tycker det mest är roligt att kolla hur mycket som stämmer på personer! Ett tag var jag och en kompis helt fanatiska och  ställde "diagnos" på alla vi mötte i princip. Då skulle vi gissa vad personen var för stjärntecken och oftast fick vi faktiskt rätt åtminstone på vilket element personen tillhörde. Sedan växte jag ifrån det!

Å vad kul Lepa! Har han gissat på din mage ännu?

• Emmajohanna

Oj vad jag missade massa nu när jag var tvungen att jobba...

Vilken koll ni har på det där med stjärntecken. Tycker det är kul att läsa, men tolkar gör jag sällan.
    Jag är vattuman och M är ibland vattuman & ibland fisk. Han fyller 19 feb så han har hamnat mitt imellan.

*** med bebis i magen, v 32***
  • Mandelnougat

Ah, en till som är född på ett horn!
    Mångfasetterade personer som brukar kunna visa 2 sidor och vara lite motsägelsefulla. Eller man brukar kunna få fel uppfattning av dom innan man känner dom, så har jag uppfattat många människor som är födda på ett horn.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3