• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Klart du ska ringa och efterlysa vagnen Mandel ! Sängen har ni väl köpt från samma ställe va ? Kanske kan ni få hem era saker fortare än vad som var planerat ?
    Usch, snöar det hos dig alltså ?
    Akupunktur kanske kan vara nått för din stackars rygg..... Värt att testa iaf kanske..

Morrn Tess ! .-p
    Vi har som du.. Ösregn ! Förhoppningsvis så blir det lite vårigare nu. Hade varit såååå skönt !
    Vad kul att det blir Ikea på lördag ! Shoppa lugnt.
    Vet du vad du ska köpa ?

*** med bebis i magen, v 32***
  • Mandelnougat

Ja jag tänkte att den kanske har kommit (jag vill ju mest ha hem vagnen för att då få jag hem sängen också! )  Sedan tänkte jag att om inte annat så kanske dom kan se när den är på ingång om inte annat..
    Nu ska jag iaf klä mig och bege mig ut i snön. Hörs sedan tjejer!

• Tess82

Har skrivit en lång lista med vad som ska handlas på Ikea. Mest tillbehör till sängen, sen lite annat till bebis. Sen ska jag se om jag hittar en snygg golvlampa också. Lika bra att passa på när man är där, har ca 15 mil att åka så det blir ju inte så ofta man är dit.

Bf 10e Maj
  • Lepa

hallo, idag har jag sovit gott. vakande vid 9 så det känns bra. har bara kissat 2 ggr inatt (kl 1 och vid 4)

BM besöket tog 10 min, allt såg bra ut o BM sa att jag såg fräsch ut! faktiskt skönt o höra...magmåttet låg på 29-30 så den växer 1 mm om dagen sa BM. Hjärtljuden var som vanligt 140-148 och bebben låg med huvudet neråt men var ruckbar.

Idag e det sista föräldrarutbildningen vi ska ta upp ammning se blir det familjerådgivning men nån från socialen om jag inte hörde fel!?

Ska städa lite idag tänkte jag ;)

• Emmajohanna

Glöm inte dom där tvättlapparna, dom som är 10*10 tror jag. Ska vara bra har jag hört.  

Vad härligt att din rygg känns bra idag Tess ! Skönt att man kan få såna dagar då allt känns ok i kroppen.  Du får vila ordentligt så du orkar med att springa runt på Ikea på lördag då.

• Emmajohanna

God morgon lepa !
    Grattis till den sköna nattsömnen. 2 kisserier är väl ok kan jag tänka mig ?

Vad roligt att bm tyckte du såg fräsch ut. Det är ju alltid trevligt att höra.
    Du har ju en tjej i magen så hjärtljuden ser ju bra ut.

• Lepa

Emma, ja det är mer än ok. Brukar vara uppe o kissa typ 4 ggr om nätterna.

Alla jag känner o några till som fått barn detta året har fått tjejer. Så jag tror det e ett tjej år detta året...men gud vad fel jag kan ha ;)

• Emmajohanna

Ni har sista F.utbl. idag och jag har min sista simning idag.... Hade gärna gått ända fram till Bf. Det är ju så skönt !
    Du din lyckos Lepa kan ju simma tills du stupar.

Undra varför jag inte vaknar på natten och måste kissa..

• Tess82

Tvättlapparna står med på min lista redan, tror dom är 30*30, kostar 29 kr för 10 st.

Tycker också att det är lite när jag bara är upp 2 ggr och kissar, så var det för mig i natt också.

Skönt att allt såg bra ut Lepa. Av de jag fikade med igår så var två med i samma föräldragrupp, där hade det bara fötts pojkar hittills, tänk vad olika det kan vara.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

jaha, trodde dom var 10*10... Dom ska vara bra iaf.
    Plastad frotte också...
    Kom just på att jag måste skriva det på min lista innan jag glömmer av det.

Lepa : Var sovpåsen brun-vit som du köpte ? Jag köpte den igår. Så söt !

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3