• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Emma, din bebbe kan ju ligga mer uppåt så den inte pressar så mycket mot din urinblåsa eller så dricker du inte lika mycket på kvällskvisten. Jag har slutat dricka massa vatten sent på kvällen och jag tror det hjälper.

Tess, jag köpte dom små tvättlapparna. Min sambo höll på att lägga ner två...ifall vi inte hinner tvätta!!! Ja han e så söt!

Vill att vår vagn ska komma nu!!! Körde en runda med den på 1:a klass i Jkpg i helgen o man vill ju bara ha hem den nu!!!

Ska ha en "sätta ihop grejjer från Ikea helg" nu till helgen! Det är ju en del o min sambo har inte det bästa tålamodet i hela världen!

• Lepa

Emma, den e brun o vit! Oooh, den e så söt min kompis köpte den oxå, hon fick en liten flicka förra veckan!

• Emmajohanna

När får ni hem vagnen då Lepa ?
    Det är kul att ha den hemma, man går liksom och sneglar på den hela tiden.

Ja, den var verkligen supersöt sovpåsen. Och så mjuk. Köpte dock stl 56. Kan ju vika upp ärmarna tänkte jag.... Eller ?
    Vad köpte du för stl ?

*** med bebis i magen, v 32***
  • Lepa

Jag köpte oxå stl 56, det har jag nästan gjort på alla kläder men har märkt att vissa märken e mindre. Espirits 56 är som HM´s 50!

Vi får vagnen i början av april...gahhh 1 månad kvar ju!

• Mandelnougat

Hej tjejer.
    Nu har jag fastnat i tankeverksamheten igen
    Har ni begärt fp ännu? NÄr borde man göra det för att inte riskera glapp med utbetalning?
    Har ni bekräftat faderskapet i förväg? Vi tänkte göra som så att jag ska försöka ta ut semester i sommar så får sambon ta ut isf de veckorna med fp. (hängde ni med? man tar alltså semester o fp omlott) men då måste ju han ansöka om det redan nu så han säkert får ta ut fp för arbetsgivaren. Borde det då inte vara så att man måste ha bekräftat faderskapet innan? Eller så kanske man kan lämna in en anmälan om fledighet till hans arbetsgivare 2 månader i förväg så chefen ändå är medveten om vad planen är. Skulle det sedan skita sig någonstans efter vägen så få man riva den blanketten då..
    Denna ***** pappersbyråkrati. Papper hit och dit.

Ska iaf ringa och kolla om våran vagn kan tänkas dyka in under den närmsta tiden..

• Emmajohanna

Morrn !

hihi, du tänker och tänker Mandel. Men jag förstår dig.
    Jag har inte begärt FP än, men ska göra det i helgen tänkte jag. Ska börja ta ut från 1 maj.
    Faderskapet har vi inte gjort än,gör nog det när bebis titta ut, men visst kan man göra det innan.
    Vet inte hur det funkar med FP för pappan, borde ju vara samma som för mamman. Att man anmäler på internet när det pappan ska ta ut sina dagar. Och så tar du ut din semester under tiden...

Ringde du om vagnen förresten ?
    Jag har varit hos BM idag och det såg fint ut.
    SF måttet var 30 och hjärtslagen låg på 143. Sååå mysigt men fortfarande overkligt att det ligger en pytteliten människa inne i magen på en...

• Tess82

Godmorgon!

Alltså det här med fp, hur långt i förväg ska man anmäla och för hur länge i taget? Jag funderar på att ta ut 5 dagar/vecka i ca ett år men jag behöver väl inte anmäla alltiohp på en gång? Kan ju hinna ändra oss under tiden. Kanske går att gå in och ändra också om man vill?

Kul med bm besök när allt ser bra ut .

Idag snöar det här men är 0,5 + så det lär väl snart bli regn istället. Inget som blir kvar på backen men det ser ju så tråkigt ut när man väntar på våren .

Min liten har precis vaknat nu och det är full fart i magen. Igår var det så lugnt hela dagen så jag blev nästan lite orolig men jag kände nån buff då och då. Sen på kvällen så tog h*n igen det och levde om bra länge när jag skulle sova. låg och sparkade på blåsan så jag fick då upp på toaletten 2 gånger innan jag tillslut kunde somna. Jaja, skönt att det blev fart på den lilla så jag slapp vara orolig i alla fall

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God morgon Tess.

Man kan gå in och ändra sin FP även fast man redan anmält en viss tid. Det sa hon på FK iaf. Du kan ändra under tidens gång om man säger så.
    Jag ska anmäla fram till september tror jag. 

Det är så skönt att bebis lever om i magen när det har varit lungt en dag. Då vill man inte att sparkarna och buffarna ska sluta.
    Fick också gå upp och kissa inatt... *high five*

• Tess82

Har du sett att Heo fått sina tvillingar inatt? Känns lite läskigt att bebisen faktist kan komma när som helst. Man vill ju vara lite mer förberedd först. 1-2 veckor före bf är väl ganska lagom, då har man hunnit göra klart det mesta. Hoppas verkligen att slippa gå över men tänker förbereda mig på det ändå eftersom de säger att det är vanligt med första barnet.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Tack för svaret förresten, då kan jag gå in och anmäla snart då för några månader.

Inatt var jag upp och kissade typ varannan timme 00, 02 och sen 06 (hoppade över 04 men var vaken då också). Sen vaknade jag runt 8 och gick upp och kissade då också. Vissa nätter kan vara riktigt jobbiga men man hinner ju "träna" tills man ska upp och amma på nätterna .

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3