• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Jag vet inte när det blir tvätt dags men det kanske blir snart. Gör ju inget om det är klart en tid innan heller, de hinner ju inte bli smutsiga av att ligga.

Har ju rätt tråkigt vissa dagar här hemma så jag kan ju roa mig med att tvätta bebiskläder. Problemet är att vi inte har någon byrå eller annan förvaring till bebisens kläder än. Måste nog göra en storstädning i mina byrålådor så att det blir en låda ledig till bebisen. Har ju inte så mycket än men sen lär det ju behövas egen förvaring till kläderna men det får bli en senare fråga.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Jag drömmde faktiskt inatt att jag köpte sensitive tvättmedel för att jag skulle tvätta bebisen kläderna. Tror ni det betyder nått? Tror att jag ska försöka ha allt klart till v.35 alltså om 3 veckor. Så man inte gör allt i ren stress sen!

• Mandelnougat

EJ: Nä jag har ju inga sådana. Igår var första gången jag såg dom svällda.  Men blir det värre senare så får man väl skaffa ett par.
    Här har vi inte heller tvättat upp några kläder ännu, men jag köpte tvättmedel o sköljmedel till det ändamålet igår. Är själv känslig för vissa tvättmedel så jag törs inte prova med mitt ordinarie tvättmedel (använder via color i normala fall)
    Nu brudar börjar jag snart och ska sätta ihop spjälskyddet.
    Ringde förresten Barnens Hus i förrgår och dom skulle höra av sig och berätta hur det går med vagnen och sängen efter att dom kollat upp med brio. Dom har inte ringt ännu! Skrikandes
    Sedan hörde jag i bakgrunden när dom pratade "Ja men det är ju nästan 2 månader kvar" Då blev jag lite småsur. Det är inte några två månader kvar,  det är 49 dagar och där med basta! SkrikandesFlört

• Tess82

Nu har jag varit på Ikea och shoppat. Mamma köpte säng och madrass så köpte jag resten till sängen (spjälskydd, madrasskydd, lakan, påslakan). Sen blev det lite tvättlappar och andra småsaker. Hittade en golvlampa också. Sen åkte vi till barnenshus och köpte en bilstol Akta Graco Autobaby II, samma som mandel . Den var billigare om man köpte en i färgen maria red, röd, svart och grå var den så det blir jättebra. Kanon nöjd med dagen, har lite ont i ryggen men inte alls så illa som jag trodde det skulle bli.

Nu ska jag springa över till pizzerian och hämta lite mat. Fortsatt trevlig helg tjejer. 

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

hallå brudar !

Hur mås det idag ?

Nå, vad tyckte ni om Melodifestivalen igår ? Om ni såg den vill säga.
    Jag gillar ju the Ark´s låt så jag är nöjd. Men Måns låt är ju också grymt bra.... Han såg dock lite övertänd ut när han sjöng...   

vad kul att du fick handlat igår tess ! Du fick med det mesta låter det som och det är ju skönt... Hoppas ryggen inte är allt för ond idag. 

Hemska människor på Barnens Hus Mandel ! 

Vadå 2 månader ?? Vet om inte att man räknar dagar, INTE månader när man är gravid.

vad fick du för svar tillslut då ?

Och hur gick det med spjälskyddet ?  

*** med bebis i magen, v 32***
  • Tess82

Såg bara lite på melodifestivalen igår. Kändes ju ganska klart redan att Ark skulle vinna.

Hann bara hem och äta igår kväll sen bestämde killen att vi skulle åka och hälsa på några kompisar, han hade helst velat ha skjuts hem men min rygg ville inte köra nå mer bil så han fick lämna ölen och köra själv. Idag ska jag packa upp det jag handlade igår så jag har lite att roa mig med. Ryggen känns faktist helt okej idag, trodde att det skulle vara mycket värre.

Fick tyvärr inte med mig sängen hem för vi har för liten bil (åkte mammas bil till Ikea) så jag får vänta tills mamma kommer hit nångång så hon får ta den med, har ju även vagnen kvar där så hon kan ju ta den samtidigt. Känns som det börjar bli läge att skaffa kombi men jag vet inte hur jag ska övertala sambon till det, han vill inte byta bort bmwn så vi får helt enkelt lov att skaffa en till bil och det skulle vara jätteskönt att ha en egen, tyvärr så blir det ju lite dyrare med två men det får nog lov att gå.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Hej tjejer!

Ja jag blev lite småsur på tanten på på Barnens Hus men det har nästan gått över. Nu när jag var in i helgen så fick jag veta att chassit kommit och de andra delarna stod det v11 på så då borde vi få dom nu till veckan! Så nästa helg ska vi fixa iordning sänghörnan till kotten så min hjärna jobbar för fullt på inredningsplaner!
    Spjälskyddet är färdigt och likaså de tillhörande sängkläderna så nu väntar nästa uppsättning på att bli sydda... Fundersam 3 uppsättningar måste räcka har jag bestämt.
    Sedan så har jag handlat en kudde till sängen och snart grinar mitt bankkonto när jag loggar in! Fyyy vad jag spenderar, men det är ju så sjukt kul att handla! Penga mun 
    Annars har helgen bjudit på god mat, trevligt sällskap och melodifestival (jag är aningens missnöjd faktiskt, men jag antar att allt är relativt. Det kunde gått sämre)

Nu ska jag sätta mig ner och börja på nästa syprojekt,  sängkläder med mumin.

Trevlig helg (det som återstår av den!)

• Emmajohanna

God morgon tjejjer !

hihi, måndag igen.. Och nu har ju snart halva mars gått. Galet !
    Har ni sovit gott ?
    Själv drömde jag att jag födde en liten bebis inatt, men jag vet inte vad det blev för kön. Bebis kunde prata när den kom ut och jag frågade om jag skulle amma var på bebis svarade "nej, senare"
    Sen la M bebis på kanten på sängen och såklart ramlade bebis ner på golvet. Men ingen skada skedd för bebis ställde sig upp och gick till fönstret och tittade ut.
    Det var bara vi i rummet, inga BM eller nått.

Hjäääääääälp !!!!! Vad är det för drömmar ?!

Vad duktigt du är Mandel på syningen. Har du tagit några kort på dina verk ?
    Skoj att vagnen och resterande kommer i veckan !! Då har du lite att fixa med denna veckan med.. Härligt !

*** med bebis i magen, v 33***
  • Mandelnougat

Ja nu har du officiellt tagit drömkronan ifrån mig EJ!
    Själv drömmer jag mest "vuxendrömmar" nuförtiden
    Har inte tagit några kort ännu ¨på verken, vill ju få bädda och göra fint innan plåtningen. Så förhoppningsvis så får jag göra det till helgen. Har övertalat sambon att vi måste hämta hem grejerna den dagen dom ringer för det är i det närmaste omänskligt att låta mig vänta något längre än nödvändigt. Oskyldig

Ja tänk att mars snart är ett minne blott! Förvånad Idag borde jag ha typ 47 dagar kvar till förlossning! Visst känns det som om det är imorgon! Förvånad Inte konstigt att man boar som en annan talgoxe här hemma.

• Emmajohanna

hihi, "typ 47 dagar" Man har stenkoll på varenda dag nu och snart börjar vi nog räkna ner timmar också.

Självklart ska ni hämta grejerna samma dag dom ringer !!! Du kan ju inte gå hemma och veta att era fina saker står där i affären till ingen nytta.
    Är nyfiken på det du sytt så säg till när du lagt in korten. Om du vill såklart.

Vuxendrömmar är inte fel dom.. Hade också en period då det var svettigt i drömmarna, men inte nu...

*** med bebis i magen, v 33***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3