• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Stenkoll är länge sedna man hade! Jag upptäckte att jag "bara" har 46 dagar kvar

Nä, det är det jag har fått säga tjata hela helgen (jag tror sambon tror att det betyder otur att ta hem sakerna innan).

Jag ska kolla sedan om jag kan kanske infoga bilderna i min blogg annars löser jag det på något annat sätt.. går det att ha bilder i albumet som är "privata" dvs att jag kan välja vilka som får se dom?

Det värsta med svettdrömmar är att det är så bra så man vill inte vakna för man vet att när man vaknar så är magin borta! Östrogenbrist suger fett!

Nu ska jag bege mig ut i motionsspåret men jag är tillbaka senare med förhoppningsvis jäst o mjöl (tänkte försöka baka matbröd idag)
    Kram!

• Emmajohanna

Ja, du kan nog lägga upp korten i bloggen. Eller göra en ny bildmapp som du kan bestämma vem som ska få titta i den. Vilket som alltså.

Ha en mysig prommis så hörs vi senare.

kram kram

*** med bebis i magen, v 33***
  • Tess82

Åh vad tiden går, själv har jag 60 dagar kvar idag. Från och med idag så är jag inte sjukskriven längre heller utan går på hp.

Igår rensade jag lite i min byrå så att jag skulle få en låda över till bebiskläder tills vi hunnit skaffa något eget till bebisens kläder. Det var inte bra för ryggen, fick mycket ondare av det än att gå på Ikea.

BM besök kl 11 idag så håll tummarna för att allt ser bra ut som det brukar.

Kul dröm EJ, hade också en dröm när jag fick en bebis som redan kunde prata, ganska praktiskt eftersom det säkert kommer att ta ett tag innan man lär sig förstå vad bebisen vill.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Morrn Tess !

Hp nu alltså. Det känns bättre kan jag tänka mig... än att vara sjukskriven alltså....

Du stog säkert i någon konstig ställning när du grejade med byrån, hoppas det går över gumman... Du får ta det vackert med lilla ryggen...

Åh vad kul med besök hos Bm !!  Berätta ALLT sen.  

• Lepa

Hej hej!

Mandel kul att du snart har vagnen, vi får snällt vänta till april.

I helgen har vi satt ihop spjälsäng, skötbord o byrå. Eller vi och vi jag läste instruktionerna o tog fram vilka skruv sambon skulle använda. Han va jätte duktig, annars har han inget tålamod med IKEA saker! Ohh, det blev så fint i lille bebbens rum kan inte förstå att snart kommer det ligga en bebis i sängen!!! Har dock inget spjälskydd än, var inne på Brio och Rätt Start har ett helvitt för 299:- men ska kolla upp om nån sett ett helvitt på Ullared. Min sambo tycker jag e galen att jag ska åka till Ullared för att köpa skyddet men Hallo det kostar isåfalla 99:- där! Men får se...Och så ville jag ha en sån manick (vet inte vad det heter) som man drar upp så spelar det en melodi men vi kollade lite på sådana som har olika melodier. Ser ut som en liten radio fast den har en form som en stjärna så kan man sätta på en projektor så det lyser i taket o så finns det olika melodier för 299:-.

Jag ska säga det att jag drömmer nästan enbart barnförbjudna drömmar...har ALDRIG drömt så här mycket mys drömmar innan...

• Tess82

Vad roligt att få sätta ihop alla saker till bebisen, själv så får jag ju vänta eftersom jag inte fick med mig grejerna hem från mamma. Kanske inte får hem dem förrän i april eller nåt för de hade ganska fullbokat varenda helg nu i mars. Men vi har ju ganska trångt här hemma också så det är nog bara skönt att inte ställa upp spjälsängen än, är fortfarande inte riktigt säker på var vi ska ställa den.

Ryggen är mycket bättre redan, var nog för att jag fick böja mig ganska mycket upp och ner när jag höll på och grejade med byrån, försökte att sitta på golvet så mycket jag kunde men det var ju inte så lätt det heller.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Tess, jag vet hur det känns med ryggen. När jag gör en viss sak så vet jag att jag kommer få ont efter det...

• Emmajohanna

hihi, blir avis på era drömmar tjejer !

Vad kul att ni fick ihop säng etc Lepa ! Och man måste ju ha lite tålamod när man ska sätta ihop Ikea-möbler.
    Klart du ska åka till Ullared gumman !
    Jag ska ju till Ullared i april, kan ju kolla om dom har spjälskydd där.. Men du kanske hinner dit innan ?
    Den där projektorn låter ju toppen. Ullared också ?

• Mandelnougat

Haha vilken tur att jag inte är ensam om vuxendrömmar! Det ska tilläggas att det är väääldigt sällsynt att jag drömmer varma drömmar i vanliga fall men det är som om graviditeten har förändrat min hjärna.
    Ja det ska bli skönt att få hem mina prylar. Snart ser hela lägenheten ut som ett enda projekt så det ska bli skönt att få sätta upp allt som det ska se ut.
    Tänk att det snart är småkottar i alla våra hem!  Vad mysigt!
    Gud vad jag ska snusa bebis och jag misstänker att stackarn kommer lida av sömnbrist om sambons petningar fortsätter när h*n kommer. Han ska jämt peta och försöka väcka kotten! Skrikandes Dock har jag skaffat en ny regel: "Man får endast väcka bebisen om man själv kan ta hand om den". Dvs så får han fortsätta med väckningarna när liten har kikat ut och han själv får söva/aktivera den lill*! Är jag inte smart så säg!  

• Lepa

Emma, nä den hittade jag på Brio eller rättare sagt sambon hittade den där.

Ja det är inte fy skam att drömma sådana drömmar ;) sambon blir nog lite avis eftersom jag drömmer detta o det inte sker så han får uppleva det.

Sambon e oxå där med sina fingrar o försöker buffa på magen så den vaknar...men jag har sagt att han bara får göra det om bebben e redan vaken o har gjort liv ifrån sig.

Nu ska jag iväg o veckohandla, börjar riktigt tröttna på det nu! Måste ju hitta på ny mat varje dag...

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3