• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Här hemma är det jag som puttar och buffar på magen.. Och när jag gör det blir M helt ifrån sig och tror att jag ska skada och göra illa bebis..
    När vi var hos Bm sist så kollade hon hur bebis låg där inne och då trycker hon rätt så hårt på magen. M höll på att svimma....

Japp, snart kommer kottarna !!!!  Svårt att fatta att man ska klara av att ta hand om en liten människa.... Men det kommer säkert att gå toppenbra.. Vi får peppa och stötta varandra här inne så gott det går. 
    Man lär väl inte vara som på små rosa moln hela tiden....har jag hört...   

*** med bebis i magen, v 33***
  • Lepa

Ja berättade oxå till sambon hur BM tryckte o hade sig på magen o han tyckte det var lite konstigt...

Ja snart står vi här med en bebis i famnen o e helt lost in space!!! Amma, byta blöja, laga mat, bada bebis...bada SJÄLV, motionera och hålla koll på alla bekanta som ska komma o gratta till nya bebisen!!! Oj oj oj...

• Mandelnougat

Visst är det konstigt att förr så hörde man jämt att det ska vara små rosa moln hela tiden och nuförtiden så hör man nästan bara motsatsen. Det är lite synd på ett sätt men samtidigt så är det ju bra att man får veta att allt inte behöver vara guld o gröna skogar från första början.
    Jag hoppas bara att man inte råkar ut för någon förlossningsdepression eller annat.
    Jag håller med dig EJ vi får hålla ihop o peppa varandra här inne och vara bollplank åt varandra när man är trött, less o bara vill sova.

• Emmajohanna

Och det lär nog bli en del fika i början... har jag också hört... Så ladda upp frysen med bullar och annat gott.

Va ????!!!! Ska man motionera också ?
    Ja, några varv med vagnen lär det ju bli iaf....

• Emmajohanna

Tycker också jag hör mycket negativa saker. Och visst, man förstår ju att man inte får det som innan, det blir ju HELT annorlunda....
    Kanske lätt att säga nu, men jag hoppas verkligen inte att jag blir en gnällig mamma som bara klagar hela tiden..... Då får ni klappa till mig.... .

• Mandelnougat

Samma här! Jag hoppas att jag kan behålla en positiv anda till det mesta men jag kan nästan tycka det blir jobbigt när folk omkring ska "skrämmas" och läxa upp en lite att det är minsann inte så enkelt som man vill påstå. Och jag undanber mig i huvudet alla kommentarer i stil med "Vänta bara när ni står där". Jag har nog nästan blivit lite tilltryckt när jag tänker efter. Jag som brukar tycka allt går att lösa och ha en positiv attityd helst till allt som har med barn att göra börjar nästan tycka att det känns som om jag tagit mig vatten över huvudet.
    Äh! Hädanefter ska jag högaktningsfullt be folk skita ner sig om dom försöker besserwissra sig Jag och min familj ska vara speciella och ha det ytterst enkelt! Hoppas man kommer att vara en bra problemlösare och att man lär sig att inte göra saker till större problem än vad det behöver vara.
    Ja och att man lär sig att tycka saker är kul även om det är tal om blöjbyte med läckande blöjor mitt i natten så hoppas jag att man ser det komiska i att det inte går att se något komiskt i den situationen.
    Vi får powerladda varandra med positiv anda och använda ironin för att få varandra att se det roliga i alla stunder!

• Emmajohanna

Ja, man hör folk säga så hela tiden.."vänta tills det är dags, då får ni inte sova, inte tid för varandra, ingen egentid, kan inte hitta på saker" etc etc.....
    Och vart är det positiva undrar man ????!!!!
    Man vet ju att det blir annorlunda, men måste dom bara poängtera de saker som DOM
    tycker är jobbigt,... Positiva tankar är ju merän välkommet, men det hör iaf jag sällan.

Jag känner mig ändå lugn, lyssnar inte på det alls faktiskt. Men det är SÅÅÅÅ tröttsamt att lyssna på.

Vi kommer att klara detta hur bra som helst tjejer, så nu ska vi bara prata positivt och glatt...

Dags för lunch, har så svårt att äta nyttigt... .Igår blev det en kebab och till det drack jag 1 LITER fanta !
    Nån mer som har svårt att låta sötsaker etc ?

Hörs om en stund girls.

• Tess82

Nu är jag tillbaka från BM, blev ett stressigt besök idag, fick inte komma in förrän runt 11.30 fast jag hade tid 11. De hade lite rörigt där, läkaren var där idag och då använder hon rummet som min bm brukar vara i så jag fick gå mellan två rum. Magen har växt sf-mått 31 så nu ligger jag ovanför mittenkurvan, har legat mitt på tidigare men det var helt okej sa hon. Blodtryck 120/80 så det var också bra. Har haft spänningshuvudvärk till och från sen slutet på förra veckan men det brukar jag ha ibland annars också, kan sitta i runt en vecka men det var ju skönt att få kolla blodtrycket så att det inte beror på att det är högt.

Det var en vild bebis när hon skulle lyssna på hjärtat så hon fick lov att vänta lite på att hjärtljuden skulle gå ner lite till normalt, hamnade på 147 tillslut. Passade på att fråga om smärtan mellan revbenen högst upp som kommer ibland så jag knappt kan röra mig men det var också normalt, är ju ganska trångt där inne nu så det trycker väl uppåt. Jag är ju inte direkt stor heller (ca 162 cm och 52 kilo före grav) så det är väl inte så konstigt. Blev ingen vägning idag heller men enligt vågen hemma så har jag bara gått upp ca 8 kilo fortfarande, har om det stämmer stått ganska stilla ett tag nu.

Nu ska jag också äta lite lunch. Hörs senare.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Det är så trist att behöva vänta hos BM. När man själv kanske inte är i tid så är det inte lika populärt....
    Men vad bra att allt såg bra ut, mått och blodtryck.
    Vad sa hon om huvudvärken då ? Inget man kan göra åt ?

hihi, så bebis var vild där inne i maggen. Kanske också blev stressad av att behöva sitta och vänta...

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3