• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Helt rätt EJ! Jag funderar ibland ,med tanke på alla negativa saker som folk radar upp för en, varför folk ens förökar sig överhuvudtaget om det är ett sånt besvär.

Ja sötsaker är jättesvårt att hålla sig ifrån tycker jag.  Gud vad jag har ätit godis i helgen, men det var så gott!

Vad skönt att allt gick bra hos BM Tess!
    Jag tycker det är lite roligt när man går till BM för det är hela tiden något nytt man ser fram emot. Först var det inskrivningen man såg fram emot, sedan blev det att få lyssna på-at, sedan ultraljud och sedan fick man börja mäta sig och nu har jag börjat se fram emot att se hur mycket den fixerar sig för varje gång! Tänk vad knäppt att det redan har gått så långt så man ska vara hos BM varannan vecka! När man var i v 16-17 kändes det som om det var såååå långt dit men nu är man här liksom! Vart tog tiden vägen?

Hoppas nu bara att det pinnar på i bra fart fram till BF, jag längtar så efter att se mitt lilla knyte i ansiktet och se vad det blev för en liten människa. Jag vill se vems öronanlag h*n fick och så vill jag naturligtvis se vad det blev för kön. Jag längtar efter att få upptäcka livet genom den lill*s ögon!

• Tess82

Huvudvärken har nog inte med graviditeten att göra, brukar ha så 1-2 ggr varje år och det går inte att göra så mycket åt det. Kan ju vara stressrelaterat eller så håller jag på att bli sjuk, hade lite förkyldningskänsla imorse. Brukar gå över igen efter ca en vecka så jag hoppas på att det släpper snart, blir ju så trött och slut av att ha ont hela tiden. Känns nästan mindre när jag gör nånting men man ska orka ta sig för med nåt också .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Ja jösses...Början man tänka på när man var i v 16-17 så blir det tokigt..
    Ooo ja... Könet är ju sååå spännande. Och vem är bebis lik ? Ska bli så underbart att få träffa den där lilla människan som bott i magen så länge.

Hoppas värken går över snart då Tess. Det är inget vidare med huvudvärk....och ryggvärk....Tycker så synd om dig. Och dig med Mandel som har ont.

*** med bebis i magen, v 33***
  • Emmajohanna

Stenkoll Mandel... Jo, idag är det fotodag. Men glömde att ta imorse så jag slänger in ett "jag har en stor badboll i magen kort" sen ikväll.

• Mandelnougat

Ha! Du ser vissa saker håller man koll på!
    Nu ska jag gå och baka ut lite bröd så jag får äta något bröd idag!
    Vi hörs tjejer!
    Kram!

• Tess82

Ska också försöka baka lite så det finns fikabröd i frysen när bebisen kommit, antar att det blir endel besök så nåt vill man ju ha att bjuda på. har inte riktigt lust och ork till det nu men jag hoppas att jag känner mig piggare snart så jag får lite gjort. Idag ska jag bara handla lite och slänga lite skräp (blev lite kartongen och grejer efter Ikea) men det gör jag innan jag hämtar gubben på jobbet vid 4 så tills dess ska jag bara slappa och inte göra något speciellt alls.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Du ska se att du nog får lite mer energi snart Tess. Det börjar ju bli lite ljusare ute och idag skiner till och med solen här... Så nu är nog våren på väg.    
    Så snart är det våran tur att baka lite så vi kan bjuda på smarriga bullar sen när vi ska "bebis-fika"

• Emmajohanna

Hallå hallå !

Hur mås det idag ?

Hur gick det med brödbaket igår Mandel ? Blev det något smarrigt bröd ?

Och hur är det med rygg och huvudvärk idag Tess ?

Jag mår fint. Nya magbilder finns inne nu. Rund å go...

• Mandelnougat

Godmorgon!
    Idag är det helt ok, trots benet. Det är bara acceptera att det värker när jag belastat det.
    Promenad o brödbak blev tydligen för mycket för Herr Högerben, men vänta bara när jag återfår min gamla fysik då ska vi minsann ut och jogga!  Man kan inte hänga på min kropp och inte orka med, då blir man utbytt(eller ja, sanning med modifikation, man blir sällan lyssnad på! ) .

Så var det tisdag igen då tjejer, snart fredag igen!
    Har drömt att läkaren beslutade att jag skulle sättas igång på BF och jag tänkte i drömmen "Men jag ville ju inte bli igångsatt", sedan vaknade jag och tänkte att det är ju snart struntsamma bara ungen kommer ut och jag slipper gå 2 veckor över tiden!

Då ska jag smita in o kolla in kulan EJ!
    Det blir som roligt när man förkortar ditt nick EJ! Att skriva till dig är som att prata på tvärtomspråket!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3