• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Så länge man blir igångsatt på BF så får man vara nöjd.
    Usch !!! Tänk om man verkligen går 2 veckor över tiden ???!!!! Dom veckorna lär vara en enda lång pina...
    Men nej nej, det ska vi inte ! I v 38 har jag beställt "tömning"

Ta det försiktigt med Herr högerben Mandel. Jag förstår att man vill så himla mycket när man är hemma, men ta det vackert med era dyrbara kroppar. ( lät lite pervo )
    Det enda brödet jag kan baka är scones.... Om man kan kalla det bröd.

Vad händer idag då ? Nått skoj ? När skulle du till bm nästa gång ?

*** med bebis i magen, v 33***
  • Mandelnougat

Idag hände rinte så mycket, jag ska ut på en tur med Herr Högerben o Fröken Gnällrygg så dom förstår att det här är serious business!  
    Ja tänk om man får gå 2 veckor över tiden!! Då kommer jag allvarligt att avlida under den tiden! Jag är som inställd på att jag kommer att gå några dagar över men inte  2 veckor, det vägrar jag bara. Den får lov att komma ungefär den 1:a maj så jag förväntar mig en liten demonstrant med slagfärdiga ord på plakatet när den kommer ut!

Ska inte till BM förrns 20:e så det är ett tag kvar, hon hade så dåligt med tider. Men det gör mig inget egentligen för jag vill ju att den ska ha hunnit fixera sig lite iaf när vi ska dit nästa gång. Tänk att när jag ska dit kommer jag vara i v36! Helt sjukt!
    Då är det ju verkligen slutspurten.
    När ska du nästa gång till BM?

Fråga: När kan man börja packa BB-väskan egentligen? I min finns det: 2 paket näsdukar, 1 nässpray och sedan igår en deo. Tror ni jag klarar mig eller är det något annat man bör ha med sig?

• Emmajohanna

Du får ni ha en mysig prommis ni tre...

hihi,ja det finns väl risk att man kanske får en liten demonstrant.. Hde gärna velat föda den 30:e april, kungens födelsedag, mest för att då får bebis alltid flagga på sin dag... Knäppt, jag vet...
    Men sen kom vi på att det är ju Valborg då och hur kul är det ?? Tänk sen när dom är ungdomar... Valborgsfest på sin födelsedag...

Åh är du i v 36 nästa vecka alltså ? Jösses, du kan ju föda när som helst !
    Hoppas den är fixerad då.
    Jag ska dit den 22:e.

Äsch, visst klarar du dig på en deo och lite nässpray i BB väskan!
    Jag hade iofs tänkt att packa i lite mer än det... Jag ska nog packa min snart... Det är ju såååå spralligt. Det kan ju faktiskt ske när som nu. Gäller att vara beredd och på tårna.
    Ska även tvätta bebiskläderna i helgen.

• Mandelnougat

Nämen gud! GeneradFörlåt! Jag ska ju dit redan nästa vecka och då är jag ju i vecka 35! Tiden flyger ju bara iväg nu så jag har inget hum om datum längre!
    Jag har oxå tänkt på det där med Valborgsmässoafton (var beräknad till den 30:e innan UL) och hur spännande födelsedagarna skulle vara för ungarna from det år dom fyller 14. En gigantiskt fest och för oss päron skulle det innebära efterspaningar på stan och runt alla majbrasor i hela stan.. Är det värt en flagga liksom? Å andra sidan om man skulle få den 1:a maj så skulle det innebära baksmälla på sin födelsedag i flera år framöver.. Pest eller kolera..

Du tror jag klarar mig med att lukta gott och ha luktsinnet vid liv?
    Jag tror jag ska ta med lite mer grejer ändå. Ska leta rätt på en bra lista att gå efter.
    Ska du tvätta kläderna så kan nog jag också unna mig det! Tvätta upp dom och torka och sedan vika ner dom i bebis egen låda. Så spännande det känns att få hänga upp pyttesmå kläder! Glad
    Får se om jag börjar fixa iordning i sovrummet idag efter promenaden. Tänkte få torka av lite och byta sängkläder osv så det bara är att lyfta ut grejerna när Kottens saker kommer.
    Måste ju börja leta reda på saker att ha på Kottens vägg. Har en Igelkottaffish och en dikt som jag ska skriva ut och rama in men jag behöver köpa en tavellist.. Någon som vet ifall det finns några på ikea?

• Emmajohanna

Men Mandel ! Du brukar ju ha grym koll på dagar och veckor.. Vad har hänt ?

Pest eller kolera... Ja, du har rätt. Bebisarna får komma innan helt enkelt. typ 27-28:e.

Fick ett mms precis, en kompis har fött en liten flicka igår kväll och hon var ju bara sååå söt. Hon gick dock 2 veckor över tiden den stackaren...  

Jaaa, tvätta, kanske stryka och vika ihop bebiskläderna... Så mysigt !
    Japp, dom har tavellister på Ikea. Vita vet jag att dom har iaf. Inte ens en hundralapp tror jag dom går på...

ja, vad ska man göra i 2 timmar ??? Jag borde väl jobba... Men inspirationen är som bortblåst nu för tiden...

Vi hörs senare då gumman ! kram

• Tess82

Här är ni i farten som vanligt. Tänkte kika in en snabbis innan de stänger ner ett par timmar.

Är bra i både rygg och huvud än så länge men jag har ju inte varit uppe mer än en timme än.

Hoppas också verkligen att slippa gå över tiden, tycker det är trångt som det är redan så hur ska det inte bli om jag ska gå hela 10 veckor till?? Nej 6-7 veckor till räcker bra. Innan UL hade jag ju bf 3e maj så går jag över två veckor från den 10e så blir det ju tre veckor över den första beräkningen, suck.

Vill också tvätta kläder men har inte köpt nåt nytt tvättmedel än, tänkte köpa sensitive för säkerhetsskull. Använder ni nåt speciellt tvättmedel?

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Perfekt! Hittad einga tavellister på deras hemsida och vitt är precis den färg jag vill ha!
    Vi hörs sedan!
    Kramkram!

• Mandelnougat

Godmorgon Tess!
    Köpte Neutral tvättmedel och ett sensitive sköljmedel. Det stod på tyska men det luktar inte gott så då borde det vara ok!

• Tess82

Jaha då var det igång här igen då.

Har faktist hunnit göra lite nytta under tiden så det kanske bara var bra att fl var nere ett par timmar .

Har börjat med lite städning och tagit en massa kort på kläder jag rensat ut som ska ut på Tradera. Hittade ju kläder som aldrig blivit använda så det känns ju jättdumt att bara kasta dem. Får hoppas att det finns andra som är intresserade av dem istället.

Hoppas att ni också fått tiden att gå. Tror att jag ska pasa på att ut och njuta lite av solen nu en stund före lunch.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3