• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Nu har jag kommit tillbaka från promenaden, så härligt med vårsol!
    Nu väntar jag på att korvstroganoffen ska tina i micron så man får något i magen lagomt till HTG

Smart att sälja på Tradera Tess! Jag kommer mig aldrig för med sånt, här slängs allt eftersom.

• Emmajohanna

Så var det igång igen ja... Jösses vad man fick gjort mycket under tiden FL låg nere.

Ja,vad duktigt av dig Tess att ta kort och sälja. Är själv för lat för det och gör som Mandel... slänger....

Ang. tvättmedel så använder jag Neutral redan nu, så det blir det väl till bebis med. Sen MÅSTE ju jag använda sköljmedel, så det får väl bli nått neutralt där med... Men bara så det blir sådär mjukt och gott.

Vad avis jag blir på att solen skiner hos er... Här är det grått och lite småregn i luften.

*** med bebis i magen, v 33***
  • Lepa

Halloj! Ser att ni hann vara inne här innan det stängdes ner...har precis kommit hem från sjukgymnasten o en sväng på Biltema och Jysk. Hittade en spjälsängskydd på Jysk i vitt men det var 20*360 cm för 149. Billigt men jag e lite skeptisk till måttet, får kolla närmare på det.

Shit Mandel, du kommer föda vilken dag som helst ;) Nu är det inte långt kvar tjejer. Har oxå tänkt lite på BB-väskan men kommer nog inte packa den förräns i början av april - annars kommer nog sambon tycka jag e lite flängd i huvvet! (annars blir det att packa den i smyg) Japp, min bästa vän Nezerilen kommer få följa med till BB-vad skulle jag gjort utan dig?

Tvätta, ja det är ju ett till projekt! Ska bara inhandla lite tvättmedel. Körde förbi hyllorna med bebis mat, nappar och flaskor med kundvagnen på ICA Maxi igår. Samma nappar som jag köpte på Ullared kostar nästan dubbelt så mycket på ICA!!! Tänkte köpa lite ersättning i tetra pack så man har hemma om det skulle krisa men det fanns två olika - NAN och Sempers men min svägerska sa att dom rekommenderar Sempers på BB...så det blir det nästa gång jag e där.

Usch, jag har gått upp ganska mycket o ibland grämer det mig lite fast jag vet att jag inte ska tänka på det. Men det är ju svårt när man snart har gått upp 20 kilo! Har läst någonstans att vissa går upp ganska mycket fast dom äter normalt för att ämnesomsättningen påverkas hos vissa ganska rejält!

• Emmajohanna

Tja Lepa !

Hihi, jag brukar också svänga förbi dom hyllorna på ICA när jag handlar.. Blöjor är också rätt så dyrt tycker jag.. Eller eg. har jag inte haft nån uppfattning, men... *svammel*  
    Jag ska också köpa ersättning att ha hemma... Semper säger du alltså ? Jag som har hört NAN... Ja,det är en djungel där med.. Man får väl testa och se..

Tänk inte på vikten Lepa. Det är som det är.. Snart är ju bebis ute och då ska vi börja röra på oss igen. Kilona kommer att rasa !

Ja, packa väskan i smyg !!! Man vet ju aldrig.

• Lepa

Hiihi, så olika man hör om saker! Ja ja jag tror inte det är så större skillnad på NAN eller Sempers så vad vi än väljer är det nog ok ;)

Jag tyckte blöjor oxå lät dyrt men då sa en vän till mig att det inte e så dyrt i slutändan. En sak som jag ska hålla på e att inte köpa nått billigt blöjmärke, har en del vänner som trott dom ska spara in massa pengar o köpt Willys eller nått annat billigt o sen har de varit så kassa att dom fått slänga dom!

Vi ska ju åka till Cypern i september så jag har ju fram till det att gå ner ;)

• Emmajohanna

Nä, det är väl same same med ersättningen. Och kanske behöver vi inte ens använda den....

Tänkte också det där med blöjor. Snåltarmen tog över mig ett tag och jag funderade på att köpa Willys blöjor eller så... Men efter noga övervägande och med tips från nära och kära så blir det nog dom dära "reklam-blöjorna"

Men åh så härligt med Cypern ! Ska lilla bebis med då ?
    Skönt att ha det att se fram emot.. Och så har du ju ett mål med att gå ner om du behlver det sen.

• Lepa

ja, ibland vill man ju snåla lite men sen får man tänka på vad det är man vill snåla på.

Japp lille bebis ska med, sambons mamma fyller 50 år så vi blir bjudna dit tillsammans med hans 3 andra syskon o deras respektive o barn = fullt plan ;) Det blir en veckas semester i lägenhet och halvpension. Så plånboken måste fram snart igen då vi ska köpa en sulky och bärssjal! Sulkyn måste ju ha fullt liggläge så det blir troligtvis en Maclaren vagn!

• Tess82

Jag har blivit tipsad om att Lidls blöjor ska vara både billiga och bra så jag tänker nog testa dem, men vet inte från vilken storlek de finns. Sen tror jag att samma bljöjmärke kan kosta olika mycket beroende på var man handlar också så det tänker jag kolla, små affärer brukar ju alltid vara dyrare än större.

Ang Tradera så är jag lite för snål för att slänga bort helt oanvända kläder kan ju få in några kronor för dem på tradera så då känns det lite bättre .

Gjorde nyss ett ryck och städade nerevåningen så nu är halva huset klart i alla fall, ska försöka orka uppe imorgon. Känner att det bara blir jobbigare och jobbigare med allting nu, blir anfådd av minsta lilla. Beror väl delvis på graviditeten och sen så har jag ju inte rört mig så mycket på senaste tiden pga foglossningen så jag har mycket att ta igen sen till sommaren.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Än ni inne på scal ? Jag kommer nog inte kunna vänja varesig mig själv eller M till att använda sjal, det får bli en vanlig bärsele tror jag....
    Men det ser himla bekvämt ut med sjal dock.

Men Tess vad du går loss på städninge hela tiden. Det är ordning och reda.

• Mandelnougat

Godmorgon brudar , får jag väl kosta på mig att säga. Jag tvärslocknade framför teven efter att jag ätit lunch. Det märks att solen tar nu, fräknarna tittar fram och jag blir dödstrött. Men vad gör väl det?

Vi ska inte heller snåla in på blöjorna (vad jag vet och har tänkt iaf). Willys är tydligen billigast på märkesblöjorna har jag hört så det blir till att köpa där.

Jag vill också åka utomlands! Fy så härligt det hade varit!
    Jag är inte ensam om att ska ta tag i vikten igen efter graviditeten ser jag. Jag blir mer och mer beslutsam för varje dag. Jag tänker iaf försöka med att promenera i raskare takt varje dag för att se vad det ger. Jag har ju en hel del sedan innan men det känns skönt att veta att man har stöd från läkare o säkerligen sjukgymnast efteråt för att komma igång och framförallt komma igen!
    Då får vi ha en till tråd tjejer så vi verkligen blir av med kilona. Jag har gett upp tanken på att "amma bort" vikten. Har det inte funkat på någon av mina systrar så lär det inte funka på mig heller att rasa under amningen.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3