• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Glömde ju sf mått 32, nu var jag nästan nere på mittenkurvan igen, bebisen måste väl ha haft en tillväxt period sist eftersom det hade ökat så mycket då?

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Vad härligt att det gick bra hos Bm Tess. Men vad jobbigt om det är foglossning. Tur att vi snart är framme vid målet !!!
    Äter du järntabletter förresten ? Och ni andra ?
    Jag äter inte, har såpass högt så jag slipper...

Åhhh, vill gå hem. 1 ½ timma kvar. Ska köpa en glass idag tror jag.. För att fira 40-dags dagen.

*** med bebis i magen, v 35***
  • Lepa

Tess, kul med BM besök men tråkigt att du får ont i blygdebenet...inte långt kvar nu!!!

Japp äter 1 järn tablett om dagen, skönt för dig Emma att slippa för magen i början var inget att leka med. Nu äter jag massa plommon o psysollium frön för att magen ska vara i trim o det går super.

Var precis o handlade på ICA o köpte ett 6-paket med lakrits strutar från SIA för...10:-. Och sen köpte jag en TOP HAT för att äta ute i solen....sååå göööötttt!

• Emmajohanna

Top Hat är INTE fel !!!!  Eller Magnum Mandel...

Vad händer hos er idag annars då ?
    Jag ska handla lite mat efter jobbet, sen blir det nog en promenad med grannen. Måste ju ut och njuta av vädret lite.

• Lepa

Nope, glassen var smasken! Dom hade nog inte fullt på med så mycket glassar så det var nästan bara den att välja mellan eller Sandwich Lussekatt eller vad den heter.

Idag ska jag oxå gå ut o gå med min svägerska - det är ju så fint väder. Igår hade vi varmast i hela landet...hoohohoooo

• Emmajohanna

Nä, lussekatts-glass är väl ingen höjdare nu i vårvärmen. Inte annars heller för min del.

Ha en mysig prommis då Lepa och ni andra brudar.
    Hörs imorgon. KRAM

• Lepa

Japp ut o lapa sol!!!

Ha det göööttt!

• Tess82

Jag äter också järntabletter 1/dag, mitt hb var nere på 111 så det har ju ökat lite nu iaf. Har suttit ute i solen och njutit idag och sen så har jag förberett en lasagne, ska bara in i ugnen sen när jag hämtat sambon på jobbet. Hoppas att han inte har några andra ärenden efter jobbet för jag kom på att jag ska bort ikväll kl 18, Lingon & Blåbär. En granne kommer och hämtar mig strax före sex och jag vill ju gärna hinna äta innan.

Kom på att jag för en gångs skull kom ihåg att ställa mig på vågen hos bm idag, hamnade på +11kg och det är väl acceptabelt. Blir väl några kilo till innan det är klart men stannar jag på under +15kg så är jag nöjd.

Nu måste jag hoppa in i duschen en snabbis innan jag ska hämta guben.

Trevlig kväll!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God morgon tjejer !

Tisdag och solen skiner här idag igen.  Man blir lycklig.
    Fick ni njutit ordentligt av solen igår ?
    Jag köpte glass och promenerade med grannen i en timme. Fick öva på att dra vagnen med hennes 6 veckors lilla kille och det var såååå mysigt.  

Fick du köpt något på Lingon & Blåbär Tess ?
    11 kg är väl helt ok för dig som är så liten innan. Jag stannar nog på +18 nånting tror jag... Om nu inte vattnet blir värre...

Vad händer idag för er "lediga" ?

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!
    Ny dag nya möjligheter (eller nåt sånt)
    Idag står promenad och shopping på schemat. Ska handla tyg till att sy riskuddar av (till förlossningen). Här måste man ta med sig egna och tänker man efter så är man nog glad för det!

Annars är allt lugnt. Jag misstänker att min mage börjat sjunka och att kotten hittat utvägen (det tackar jag och min navel för).
    Det gick över en natt bara. Igår morse när jag skulle klä på mig innan jag skulle iväg till sjukgymnasten så upptäckte jag att det kändes precis som om t-shirten blivit större och när jag tittade mig i spegeln fick jag halvpanik och ringde mamma och frågade hur fort den kan sjunka.
    Grannen min (5 barns mor) trodde också att jag kommer få tidigare, men jag är som inställd ändå på att jag kan få gå över tiden. De flesta förstagångsföderskor gör ju det så varför skulle man vara ett undantag?

Nä, frukost nu så man orkar promenera på en timme.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3