• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Åh man får gratulera till den sjunkande magen då Mandel ! Hoppas att det är som ni tror, att bebis kommer tidigare, för nu börjar jag bli riktigt otålig här.... Så om du kan få snart så kan man ju börja hoppas på sig själv...
    Har naveln pluppat ut ? Inte min, den var djup som Crand Canyon (svaning ? ) så inte kommer den ploppa inte.

Det där med riskuddar har jag glömt av. Finns det på sjukhuset annars ? Eller måste man köpa ?

*** med bebis i magen, v 35***
  • Tess82

Godmorgon. Här är det också sol idag, härligt

Handlade inga kläder igår, de kändes lite för könsindelade så jag väntar tills jag vet vem det är där inne. Har ju kläder som ska räcka den första tiden och det kan ju vara roligt att få handla lite sen istället.

Var en till som gissade på pojke i magen igår, kanske att sambon haft rätt hela tiden. Jag börjar ju också att tro mer på det så det blir väl snopet om det skulle visa sig vara en flicka ändå, men absolut lika välkommet .

Nu blir det frukost så får vi se vad jag hittar på sen, ut i solen när det blivit lite varmare i alla fall.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

morrn Tess !
    Jag håller med dig, det är lite tråkigt att det är så könsindelat med kläderna. Men ärligtså är jag trött på alla vita, gröna och bruna kläder som vi har hemma nu, så sen närbebis kommit så ska det handlas "färgiga" kläder !

• Mandelnougat

Hej tjejer!
    Nä naveln har inte ploppat ut, men det är en grundare Grand Canyon än tidigare.
    Här måste man ta med egna riskuddar, det blir för ohygieniskt annars. Men ni kanske har andra regler på erat BB?
    Passa på att köpa när du är på Ullared tycker jag! 50 pix och funkar helt ok! Jag tänkte sy typ 2-3 stycken att ha med och sedan om dom skulle bli äckliga efter förlossningen så är det ju bara kasta dom tänkte jag.

På tal om kön så gissar både grannen och mamma på att det blir en flicka men alla andra gissar på en pojke så jag misstänker att det blir en liten kille
    Har ni närmat er något lösning på namnfronten? Här är allt stiltje. Nu funkar tydligen inte Edvin längre heller så blir det ett gossebarn så får denne väl gå namnlös tänker jag mig. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att komma överrens om just namn! Mellannamnen är ganska klara men tilltalsnamnet är vi inte ens i närheten av att komma överrens om. *suck!*

• Emmajohanna

Åh vad bra, då köper jag det på Ullared. Tack för tipset och påminnelsen.
    Ska ju på BB-visningen imorgon,så jag ska höra med dom om blöjor, bindor... ja allt.

Vi har två namn av varje som vi kommer att välja mellan.
    Tjej : Agnes eller Tilde
    Pojk : Tim eller Gabriel
    Mellannamn vet jag inte... Våra egna tilltalsnamn kanske....
    En kompis som ska ha i juli håller också på i namndjungeln... Och hon älskar Sixten. Och det gör jag med.. Men varsig hennes eller min sambo skulle gå med på det.
    tycker det är ett coolt namn.

• Emmajohanna

Varför är inte Edvin med i spelet längre Mandel ? Är det sambon som velar ?

• Mandelnougat

Ha! Jag som brukar skoja om att vi ska döpa bebisen till Sixten!
    Till saken hör att jag kallar våran bil för Blixten och då blev det som så komiskt med: "Sixten snabbare än Blixten"!

Tilde är fint tycker jag men sedan min sambo berättat att han tyckte det var coolt eftersom man kan stava det såhär: "~" så var det inte lika intressant.
    Han ska alltid förstöra mina fina namn.

Vad roligt med BB visning! Är ni en stor grupp som ska gå?

• Mandelnougat

Ja det är ju sambon som hux-flux bestämt sig för tat det är något fel på Edvin. Han menar att han kommit på att "Hälge"-jägaren heter så och då kan man ju inte döpa ett barn till det..!

• Tess82

Min navel har inte heller ploppat ut men den är inte alls lika djup som innan.

Vi har också svårt med namn, framförallt till en pojk. Blir det en flicka så tror jag att vi kan komma överens. Kanske dags att ta en ny namndiskussion snart, börjar ju faktist närma sig nu så det vore ju bra med något förslag i alla fall. Mellannamnen är klara här också, det blir släktnamn.

Igår sålde sambon bilen så nu är vi helt utan. Tur att han har bil på jobbet han kan låna. Ska köpas kombi nu men vi har inte hittat någon än. Får hoppas att det dyker upp nånting bra ganska snabbt för utan bil vill man ju inte vara så länge.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Ja just ja, ska ju också på BB-visning i morgon. Måste ringa nån i f-gruppen och höra om skjuts nu när jag inte har nån bil...

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3