• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Haha, ja, Sixten är ju fräckt !
    Meeen, Edvin i Hälge...   Det är väl ingen som tänker på det inte ??? Bara din sambo då möjligtvis.
    Fattar dock inte vad du menade med stavningen på Tilde. Är inte så snabb på morgonen... Generad

Tror det är 5-6 par som ska till BB imorgon. Man fick anmäla sig på nätet, så jag har ingen aning om vilka det är mer som ska gå. Kanske nån man känner ?

Grattis till bilsäljet tess ! Hoppas nu att ni kan hitta en bra kombi som ni kan åka runt med bebis i. Är ni ute efter någon speciell bil ?

*** med bebis i magen, v 35***
  • Tess82

Tror att sambon helst vill ha en Audi eller bmw. Vill nog hellre ha en audi, de är väl lite större har jag fått för mig. Är inte så noga annars, bara det är en praktisk bil så behöver det ju inte vara jättesnygg. (Men det gör ju inget om den är båda delarna )

Tycker också att Edvin lät gulligt. Tror att vilket namn man än väljer så kommer man efter ett tag att tycka att det är gulligt oavsett vad man associerar till innan, det är ju bebisen som heter så.

Tror jag får åka själv på BB-visning, det krockar med sambons dotters cheerleading träning. Han har ju varit där förut så han vet var vi ska och det är huvudsaken det

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Alltså: Tecknet: ~ heter tilde. Ungefär som %heter procent. Hänger du med?
    Ja jag vet att det bara är han som tänker på det men det verkar ju som om det räcker för att omkullkasta mina namnförslag. Fy vad den där namndiskussionen tar musten ur mig. Det känns som om jag kommer med 100 förslag men antingen så ratar han dom eller så "tar vi det sedan". Nä, kommer han inte på något bra snart så blir det en Alvin. punkt och slut.

Vad skönt Tess att ni tagit tag i bilbiten! ¨Måste kännas skönt att slippa fundera på hur ni ska färdas!

• Tess82

Alvin var ju jättesött ju, jag är ju lite inne på Algot jag men jag tror att det var mest ett skämt från min sambo så jag vet inte om jag kan övertala honom till det. Hade ingen aning om att ~ hette tilde, är nog inte så många som vet det eller som tänker på det när man säger namnet.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tess, Nä felet med min sambo är att han vet en massa onödiga fakta om saker och ting så det känns som om hur jag än vrider och vänder på det så hittar han någon betydelse. SJälv har jag vissa restriktioner av typen: Lukas får mig att tänka på mamelucker, Horatio är för fult för att ens nämnas sätt ett bindestreck mellan a och t så inser ni varför osv.

• Emmajohanna

haha, ja, din sambo vet en massa onödigt Mandel. hade ingen aning om tecknet för Tilde... Där ser man. Men inte kastar det omkull mina planer inte. Alvin och Algot är ju jättefina namn. Min mamma gillar Albin. Det gör nog jag med, men inte M. Surprise. Är glad att vi är överrens om dom namnen vi har nu så jag håller mig lugn. Dags att jobba lite... Vi hörs sen girls. Ha det underbart i solen idag, ta en glass för mig med. kramis

• Lepa

halloj, vad ni skriver tjejer!

ser att ni snackar namn....

idag har jag sovit jättebra, har kissat 3 ggr dock men mellan ggr så har jag sovit underbart!

• Tess82

Suck, skrev ett inlägg tidigare men precis då så slutade fl att fungera, hoppas det går bättre nu då.

Har också sovit bra inatt, var upp på toa vid 2-2.30 nånting, sen sov jag tills sambon skulle upp vid 6.30, efter det kunde jag inte somna om men låg kvar och slöade en timme till.

Nu har älsklingen tagit ledigt resten av dagen för att åka och titta på en bil, den är ca 25 mil bort så jag hoppas att den är okej och att han har med sig den hem, känns som en lite onödig resa annars. Det är iaf en audi avant -92, inte jättefin utvändigt men jättefräsch innuti. Duger säkert jättebra åt oss om det nu inte är för mycket rost.

Har hunnit städa lite nu iaf och håller på att tvätta lakan som jag tänkte passa på att hänga ut i solen. Nu börjar det bli dags för lunch .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Vad spännande med bilen Tess ! Hoppas nu verkligen att den är något att ha när din sambo åker så långt. Håller tummarna.  

Snart hemgång.... Vet inte alls vad jag ska göra efter jobbet idag. Kanske åka till nån barnaffär och kika lite... Alltid mysigt. Eller Ikea ?
    Bor ju typ granne med Ikea, så man är ju där "ibland"

Ha en mysig em och kväll goa tjejjorna.
    kram

• Tess82

Det blev bil, jag ringde nyss och kollade läget. Han hade till och med lyckats pruta lite på priset och det var jättefina både sommar och vinterdäck med. Blir nog en bra bil tror jag.

Vilken lyx att bo nära Ikea, själv har jag ca 15 mil till närmaste.. Har hört rykten om att de ska öppna i Borlänge, då blir det bara 6 mil och då kan man åka lite oftare .

Har beställt klippning till efter påsk idag. Känns som att håret behöver en rejäl fixning innan bebis kommer för sen vet man ju inte när man har tid och ork igen.

Vill också åka till nån barnaffär, kanske ska ta en tur till Falun i nästa vecka, har lite småsaker kvar att handla .

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3