• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Godmorgon

Här är en som börjat bli rejält morgonpigg på senaste tiden, jag som alltid tyckt om att sova länge. Kanske håller på att ställa om mig till vad som kommer sen .

Hoppas att alla sovit bra inatt och att ni kikar in snart så jag får lite sällskap här.

Snart dags för lite frukost tror jag.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon Tess! (o ni andra om ni är vakna )

Jag har oxå blivit rejält morgonpigg. Har vaknat vid 6-7 i vad som känns som en evighet snart. Men jag gillar ju att vara vaken på morgonen så det gör mig inget faktiskt.
    Däremot så har jag blivit grymt trött vissa dagar så 1-3 timmars vila är inget ovanligt.

Sitter nu och jagar folk med blåslampa i telefonen. Vad less man blir när inte folk är där dom ska vara under telefontid!

Frukost ska jag oxå strax kasta i mig. Har precis klämt en apelsin.

Var förresten på stan igår och då handlade jag mina "MOnkey Heaven" kläder från Exit och sedan hämtade jag ut ett Weleda provset (man fick prover på deras babyprodukter när man reggade sig som användare).
    Sedan fyndade jag ett nattlinne på Lindex för ynka 49:- Måste ha ett extra att byta om med och så är det skönt att ha ett med axelband istället för ärmar.

• Tess82

Vad trist det är när man ska behöva jaga folk med telefon, att de inte kan vara på plats när de ska.

Brukar också behöva vila en stund på dagarna, blir så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna ibland men det kan ju bero på att man inte sover så mycket på nätterna och ändå är vaken tidigt på morgon.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ja nu har jag redan hunnit avverka ett par personer som inte är vart dom ska vara samt 1 person som var där han egentligen ska vara när han inte är sjukskriven! Helt vansinnig dag!

Nu håller jag på att jaga min lönetant så jag kan fråga hur man gör vid semester under fp. Måste ju veta hur jag ska göra för att få ta ut den i sommar. Om jag förstod min sambo rätt så tar jag ut det i pengar så blir skatten så himla hög.
    Jaja, vi får väl se. Hur som helst måste jag planera min fp idag så jag hinner skicka in den till FK i tid så man inte står där utan pengar sedan.

• Tess82

Har precis varit in och lämnat begäran om fp på nätet. Hoppas bara att jag gjorde rätt annars hör de väl av sig antar jag. Vad jag funderar på är skatten, det står att de drar 29% i skatt bara, tycker att det låter lite, kan man begära att de drar mer? Vill ju inte åka på restskatt nästa år, hellre betala för mycket nu och få tillbaka sen.

När ska ni andra börja ta ut fp? Jag ska ta redan från den 1a maj, har hp till den sista april. Kanske hade varit bättre att fortsätta vara sjukskriven så jag fick sjukpenning ända fram till bf men jag orkar inte krångla nu för några dagar. Tänkte ta ut 5 dagar/vecka till att börja med så att dagarna räcker lite längre.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hej tjejer...vaknade idag vid 6 och har inte kissat en enda gång inatt!!! DET måste vara rekord!!!

Vad är det för snygga kläder du har köpt mandel!? Inga bilder?

Ja FP måste jag ju oxå fixa, men om man vill ha ut i maj så är det senaste datumet 10 maj att deklarera så jag kommer vänta ett tag till. Kommer nog bara ta ut 4 dgr för att dagarna ska räcka längre...få se om vi klarar oss på det ;)

• Emmajohanna

Tjenare.

Allt bra idag ?

Får börja med att säga grattis till den nya bilen Tess ! Vad kul att det gick vägen och att ni även fick ner priset !!! Känns bra antar jag.

Och du har shoppat på Mandel. Spralligt.

Och grattis även till dig Lepa som inte kissat på hela natten !!! high five !

Ang. FP så har jag anmält från 1 maj och kommer ta ut 4 dagar i veckan. Hoppas jag gjort rätt, men det lär man ju märka.

Måste bara berätta....
    Vi var ju på BB-visning idag. Det gick bra och det var en gulligt BM som visade runt oss. Först var vi på förlossningen och sen på BB. Det var en riktigt lugn morgon där sa BM, bara en förlossning. ( hihi, tänk !! Snart är det våran tur... Galet ! )
    M är ju som sagt sjukhusrädd och det gav sig till känna när vi var på förlossningsrummet. Efter ca 15-20 minuter var han tvungen att sätta sig ner....på förlossningspallen.... han blev kritvit i ansiktet.... Han höll alltså på att spy !!!!!! Herregud. Men han fick "vilat" lite och sen var det bra igen.
    Jösses, hur ska detta gå när det väl är dags för oss ???

Vad händer idag annars då girls ?

*** med bebis i magen, v 35***
  • Lepa

Hallo Emma, kul med besök på BB! Du får härda din man lite innan det e dags...
    Vi ska till BB imorrn och idag ska vi till familjerätten då T ska intyga att han e pappa till barnet! Tänkte att det är skönt att få det avklarat nu så slipper man springa med det sen.

Här ser det ut som en bomb släppts ner på vår framsida! Sambon ska lägga nya plattor och bygga en mur, nu har han hunnit så långt som att ta bort alla plattor (förutom två rader så man kan gå ut o in) och ta bort ett träd och buskar som var mot gatan.
    Tänkte att detta e ju oxå bra att få fixat nu innan bebben kommer och det ska bli så kul att få en ny framsida (det såg förjävligt ut där innan dom som bodde här innan oss hade INTE tagit hand om någonting)

• Emmajohanna

Smart av din sambo att greja medsåna saker innan bebis kommer. Vi har också några såna saker som ska hinna bli gjorda, men M verkar inte fatta att det är nära nu så han borde kanske sätta igång ?

Lycka till hos familjerätten sen då. Tänkte också lite på det där med att göra det innan bebis kommer, så är det gjort... Men vad ska man tänka på då ? Nått spec ?

*** med bebis i magen, v 35***
  • Lepa

Emma, ja man ringer ju bara dit och beställer tid för man kan inte bara gå dit verkar det som. Det måste finnas två vittnen tillgängliga där så dom kan intyga sambons namnteckning. Har hört att det e en massa papper man ska fylla i, jag ska intyga att T e pappa sen ska han intyga att jag intyger bla bla bla...

Håller på o kollar med föräldrarledigheten och blir inte klok av det...det är så synd för min sambo tjänar ganska mycket mer än mig så om han e hemma så blir det ganska mycket mindre i månaden. Men o andra sidan så sparar vi ganska mycket pengar i vanliga fall så då får man väll hoppa över det den perioden. Men det är tråkigt, älskar att spara pengar...

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3