• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Ja, den glassen lät otroligt god !!!! Får nog bli lite glass efter jobbet idag nu när du frestar mig så.

Haha, snacka om att få ytterliggare panik om barnets namn när man får hem såna saker Tess. Du hade kunnat skriva i "bebis" bara...

29 dagar kvar för Mandel
    33 dagar kvar för Lepa
    34 dagar kvar för mig
    42 dagar kvar för Tess

Du "leder" ju Mandel.

Ang. musik så älskar både jag och M schlager och svensk musik så just nu går Absolut Schlager varm hemma hos oss. Vi kommer få en liten schlagerbebis.  

Såg förresten att Tv 4 ska visa alla Wallander filmerna med start nästa helg tror jag.
    Det ser jag fram emot, älskar även svenska filmer...
    Ni andra ?

*** med bebis i magen, v 35***
  • Emmajohanna
    36 dagar har jag ju kvar... *pust*
    Fast jag satsar iofs på att ha 20-25 dagar kvar, det är ju runt hörnet bara.
  • Lepa

Våran bebis kommer bli en Rix Fm bebbe ;)

Ja du måste köpa glass Emma, såg att Hemglass bilen har börjat sälja Mövenpick glass. Underbar glass!!!

Idag ska vi ut o kolla på stenplattor til framsidan och sen ikväll blir det ju Let´s Dance.

• Tess82

Ja här är det också Rix FM som går på dagarna så det blir blandad musik .

Hinner inte riktigt med här idag, har ju haft sambon hemma på förmiddan men han kände sig bättre och ville åka och jobba eftermiddan så jag fick skjutsa ner honom. Passade på att handla lite också så vi får nån mat ikväll, det slank med en Magnum mandel också efter allt prat om glass här .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Våran bebis kommer nog att bli en liten Rocker
    Vi (jag och kotten) diggar Melody Clubs skiva just nu. Sedan lyssnar vi mycket på både äldre och nyare rockmusik, varvat med schlager just nu! Både jag och herrn i huset gillar rock men vi lyssnar på det mesta faktiskt, så vi får hoppas att Kotten blir lika musikbiten som oss!
    Nä, nu ska jag hoppa i kojan och vila en stund innan helgen börjar. Har precis ätit och kollat HTG (jag hann med ett halvt paket av GB´s "krossad choklad" )

• Emmajohanna

Magnum Mandel är ALDRIG fel Tess.

Din sambo är duktig och grejar hemma Lepa. Kunde det smitta av sig till min M tro ?
    Ska haffa glassbilen nästa gång den kommer. Tack för tipset.

Nä, nu ska jag jobba undan lite här och kanske kommer jag iväg lite tidigare.. Hade varit lovely !
    Fick lurat till mig middag hemma hos mamma och pappa ikväll också så nu slappa jag laga mat. Perfekt 

Ha en underbar helg tjejer och ät mycket glass i vårvärmen.

• Tess82

Nu ska jag strax åka på f-grupp. Måste åka och lämna pojken på sambons jobb först bara.

Ni får ha en trevlig helg tjejer om vi inte hörs nåt mer innan (eller i helgen).

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godkväll damer!
    Nu är helgen snart över och som vanligt har den försvunnit alltför fort i det avseendet att jag gärna skulle umgås med sambon 24-7 men sakta i avseendet att det är bara 2 färre dagar till BF än i fredags.
    Idag fick jag kommentaren:
    "Men gud vad tjock du har blivit!"
    Då blev jag lite småarg och tänkte för mig själv att jag åtminstone inte är lat iaf! För i nästa andetag så frågar samma person: "Men hur orkar du gå varje dag?! Det orkade då inte jag när jag väntade, får du inte ont?"
    Jag: "Men jag har ju valet mellan att ligga hemma och inte röra på mig och ha ont eller att gå ut en stund varje dag få lite socialt umgänge och ändå ha ont"
    Usch så arg jag blir över ordet tjock!!
    Jag var på vippen att säga något väldigt fult men jag höll kommentaren för mig själv.

Annars har inte helgen bjudit på så värst mycket spännande. Helt sjukt att den är slut redan.
    Är det förresten bara jag som känner ett ENORMT sötsug? typ hela tiden! Jag skulle kunna gå omkring och äta godis och glass dagarna i ända om jag bara fick! Fy sådan ångest jag har för allt sötslisk jag ätit under veckan (för att inte nämna helgen).
    Nåja, mer vatten och mindre godis är veckans måste.

Ha en trevlig helg (det lilla som återstår)
    Kram!

• Tess82

Hej! Här har det också varit en lugn helg. Var och köpte en ny grill igår som vi invigde sen på kvällen, är ju såå gott med grillat kött.

Tycker också det är taskigt att använda ordet tjock till en gravid. Visst magen är stor men det behöver ju inte betyda att man är tjock i övrigt. Skönt att få komma till min bm ibland som brukar kommentera att jag är smal istället för mycket annat än mage har jag inte fått. Men jag känner också av det där sötsuget mandel (sitter och äter daim just nu) så man kanske ska passa sig .

Tycker också att helgerna går för fort men snart är det ju påsk så nästa helg blir dubbelt så lång.

Idag har jag bara 40 dagar kvar .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vad avis jag blir på grillat! Är så sjukt sugen på grillat kött och potatissallad och bönsallad till!

Tänk att om en vecka räknas jag som en "fullgången"! På söndag är det 37+0! Helt sjukt när man tänker efter, å andra sidan kan det ju lika gärna ta 5 veckor till innan man ser/hör av den lill*.
    Hur som helst så har jag reagerat på att bebisen inte rör sig lika mycket som innan. Nu är det slött därinne så jag antar att h*n sover mycket. Jag fick väcka magen imorse och det verkar som om h*n har ärvt sin pappas talang att bara ignorera att bli väckt om man är trött. Det tog en stund, men om man tror att man ignorerar sin mamma så känner inte kotten mig kan jag säga!
    Till slut viftade h*n på rumpan ordentligt och sedan verkar h*n ha somnat om igen. (återigen; kottpappans anlag somnar om på 2 röda)

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3