• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vad avis jag blir på grillat! Är så sjukt sugen på grillat kött och potatissallad och bönsallad till!

Tänk att om en vecka räknas jag som en "fullgången"! På söndag är det 37+0! Helt sjukt när man tänker efter, å andra sidan kan det ju lika gärna ta 5 veckor till innan man ser/hör av den lill*.
    Hur som helst så har jag reagerat på att bebisen inte rör sig lika mycket som innan. Nu är det slött därinne så jag antar att h*n sover mycket. Jag fick väcka magen imorse och det verkar som om h*n har ärvt sin pappas talang att bara ignorera att bli väckt om man är trött. Det tog en stund, men om man tror att man ignorerar sin mamma så känner inte kotten mig kan jag säga!
    Till slut viftade h*n på rumpan ordentligt och sedan verkar h*n ha somnat om igen. (återigen; kottpappans anlag somnar om på 2 röda)

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vad avis jag blir på grillat! Är så sjukt sugen på grillat kött och potatissallad och bönsallad till!

Tänk att om en vecka räknas jag som en "fullgången"! På söndag är det 37+0! Helt sjukt när man tänker efter, å andra sidan kan det ju lika gärna ta 5 veckor till innan man ser/hör av den lill*.
    Hur som helst så har jag reagerat på att bebisen inte rör sig lika mycket som innan. Nu är det slött därinne så jag antar att h*n sover mycket. Jag fick väcka magen imorse och det verkar som om h*n har ärvt sin pappas talang att bara ignorera att bli väckt om man är trött. Det tog en stund, men om man tror att man ignorerar sin mamma så känner inte kotten mig kan jag säga!
    Till slut viftade h*n på rumpan ordentligt och sedan verkar h*n ha somnat om igen. (återigen; kottpappans anlag somnar om på 2 röda)

• Mandelnougat

Oj! Sorry för alla inlägg!
    FL är sååå segt just nu så jag antar att jag fick igen nu för att jag försökte hetsa sidan lite. S**t!

• Emmajohanna

Guten morgen !

Har ni sovit gott ?
    Har själv åkt på snuva och skit så jag hostar och snorar som en tok. Inte kul, men det är iaf på bättringsvägen.

Tycker som ni att det är irriterande att folk säger att man blivit tjock.... Tror iofs inte att dom menar det i den meningen, men tycker isåfall att dom kan säga att "magen blivit stor"... Inte att man blicvit tjock.

Ang. sötsug så håller jag med...  Är så inne i glassens värld nu och hittade en fullkomligt gudomlig glass i frysdisken i lördags. Carte Dor´s Mascarpone glass.. Jösses vad smarrigt den var. Testa !!!!

Du fårväl hoppas att bebisens sömn håller i sig när den kommit ut sen Mandel. Låter ju som en dröm. Jag hoppas också bebis får sambons sovvanor, då blir det en dans på rosor detta.

*** med bebis i magen, v 36***
  • Tess82

Godmorgon. Hoppas också på att bebisen får sambons sovvanor. Han sover djupt och vaknar inte av minsta lilla ljud som jag gör. Med två andra barn i huset ibland så kan det ju vara bra att inte vara allt för ljudkänslig.

Nu ska jag äta lite frukost så kikar jag in lite senare igen.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ska verkligen testa den där glassen EJ! Har varit lite sugen på att prova Toblerone glassen men har inte kommit så långt ännu

Sömnen har varit god inatt trots att jag måste kliva upp 2 ggr på natten och 1 gång på morgonsidan.
    Idag är det både sjukgymnast och läkare så jag ska börja hoppa in i duschen.

• Emmajohanna

Ja just det, du skulle träffa den nya läkaren idag va Mandel ? Hoppas det går bra.
    Blir det akupunktur hos sjukgymnasten ? Eller det kanske inte var där som du gjorde det ?
    Morrn Tess. En sömntuta till sambo där med alltså..

Undra vad Lepa gör ? Sover hon ?

Underbart med kort vecka på jobbet. Bara 3 ½ dag.

• Tess82

Ja han sover hårt, katten har kommit på att det är ingen idé att jama på honom när han vill ut så han går direkt och ställer sig nedanför min sida av sängen för han vet att det är jag som kommer upp .

Idag har jag ingenting inplanerat, blir en lugn och skön dag. Tror jag ska åka till Falun och fika och shoppa lite imorgon.

Vad ska ni hitta på i påsk då? Här har vi inte kommit så långt i planerna. Har bjudit hit min mamma, hennes man och lillebror + svärmor på mat en dag (svärfar skulle bort och fiska). Tänkte att de skulle få träffas nu när de ska få gemensamt barnbarn.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Å vad skönt det där lät EJ! Nu måste du väl ha gått ner i arbetstid?
    Japp det blir sista sessionen akupunktur och sedan får vi se, är ju inte så mycket tid kvar nu innan BF så jag tror jag kan klara mig.
    Ja jag ska dejta den nya läkaren idag hoppas att det är någon bra och smidig typ man ska träffa.

• Emmajohanna

Vad skönt med en slappardag. hade gärna fikat lite med er i solen idag. Och ätit en glass.

Låter mysigt med middag med familjen Tess. Blir det påskmat då ?

I helgen.... M har match på fredag, sen åker vi till landet, ( husvagn ) och ska sätta upp förtältet på söndag. Lika bra att få det gjort innan bebis kommer.
    Ja, vi har husvagn... Fick ta över efter min mormor när hon gick bort. ÄLSKAR verkligen husvagnslivet och bebis kommer att få tillbringa många dagar i sitt nyfödda liv där.

Blev ni lurade igår förresten ?
    Jag blev inte det... Iaf inte vad jag vet..

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3