• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

På tal om att ta bort airbagen så har vi oxå tänkt ha bebisen bak. Det hjälps liksom inte känner jag. Men det hade ju som sagt varit smidigt att ha kotten fram så man kan köra och ändå ha uppsikt om man är ensam i bilen.
    Jag håller med dig EJ. Det är sjukt vad dom tar betalt för bilgrejer. Nu hoppas jag bara att vi får hem Blixten idag så han "slipper sova borta" i något okänt garage.

• Lepa

Oj Mandel inte lite pengar det handlar om! Det är tråkigt när man ska lägga ut massa pengar på bilen! Bra att du blev sjukskriven lite till då? Sjukskriven dom inte ända fram till BF!?

Har oxå kollat in hur jag ska deklarera FP på nätet verkar ganska enkelt! Funderar att ta ut 4 dgr i veckan...hur många ska ni ta?

Vi kommer nog att åka ner detta året i slutet av juli med flyg. Men vi har det som ett öppet förslag än så länge så flyget bokas inte förräns bebben e född. Men det hade varit gött att åka ner...

• Emmajohanna

Jag ska också ta 4 dagar... Sen får man väl se hur det funkar rent ekonomiskt... Man blir ju inte rik på att gå på FP direkt...

Åhhh, lilla Blixten... Inte ska han sova borta mer än nödvändigt... Hoppas ni får hem honom snart då.

Åh, nu ringde revisorn... Äntligen kanske det händer nått i veckan !
    Isåfall ska jag be om att få jobba hemifrån från och med nästa vecka. Hade varit toppen !!!! *glad*

*** med bebis i magen, v 36***
  • Emmajohanna

Jag kan mycket väl tänka mig att ha bebis bak, men det är M som gärna ville ha bebis fram. Men nu får vi ju se....
    Man kan ju köpa en såndär spegel och sätta där bak så man ser vad bebis gör.

• Mandelnougat

Ja man blir så less ibland när det bara går emot en. Vi hade ju självrisken från vattenskadan oxå att betala den här månaden. Det är nästan 9000:- tillsammans. *suck!*

Ja han var osäker på hur FK bedömer iom att jag väntar barn så jag tänkte "vad 17, det är lika att ta ut fp 2 veckor innan så kan varken läkaren eller FK säga något om att man "utrnyttjar att man är sjukskriven." Hade jag däremot haft min ordinarie läkare så hade han garanterat inte svammlat som den här gjorde. Han fattade inte ens att jag var gravid heller! Iofs så har magen sjunkit rejält men vad fan! Han hade inte läst något i min journal, det märktes! Sedan var det det vanliga när man är överviktig; man märker att han knappt drar på smilbanden utan ser hur tankarna far i hans huvud typ "Svårt att lista ut varför du har ont i ryggen". Men så fort han lade ihop 1 o 1 så ändrades hela hans approach! Typ "Nämen Oj! Du ska ju ha barn klart man är tjock då! Då ska vi se vad vi kan hjälpa dig med lilla vän!"
    Blä för sånt!
    Nä, nu ska jag kolla om min lönetant har kommit tillbaka så jag kanske kan få lite hjälp med semestersökandet.
    Får se om jag hinner ut på en prommis med grannen eller om jag blir kvar hemma. Har ingen lust att gå men känner att jag verkligen måste för att bli av med alla tankar.

Trevlig kväll brudar ifall jag inte dyker upp sedan!
    Kram på er!

• Emmajohanna

fy för såna människor Mandel.  
    Skämmes ta mig faan. ( underbart uttryck )
    Det är det värsta jag vet när folk dömmer en med en gång.... %&/"(¤¤/¤()#"#¤) 
    SÅ arg blir jag !!! 

Dags för lite mer jobb....
    Ta du en go prommis Mandel och rensa tankarna lite. Och så köper du med dig en smarrig Mascarponeglass hem från affären. Det gör dig garanterat på bra humör igen.

Ha en mysig kväll tjejer !!!!!

Snart ska vi FÖDA !!!!!!
    kramis

• Tess82

Oj vad dyrt att koppla ur airbag, har en så gammal bil så vi har ingen sån. Blir nog att ha bebis fram för oss, lättare för mig när jag är själv då och när vi är hela familjen så tror jag att det är bättre att jag sitter bak mellan de stora barnen som kan ha lite svårt att hålla sams och låta bli att peta på varandra och retas hela tiden, lite svårare om jag sitter i vägen.

Har anmält fp från 1a maj till sista oktober, kommer att ta ut 5 dagar i veckan. Vet ni hur det är med skatten? Kan man be dem dra mer än de 29% som det står nu, var in och kollade och här ligger kommunalskatten på närmare 35%, man har ju grundavdrag men vill inte riskera att betala för lite, hellre för mycket då. Ska nog ringa och kolla upp det där nån dag.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

EJ; Ja ibland stöter man på ena riktiga rötägg. Att man dessutom är i en beroendesituation dvs jag är i behov av dennes kunskap o kompentens så känns det lite extra faktiskt.

Nåja, nu har jag varit ute och promenerat bort den värsta irritationen.

Imorgon är det BM besök direkt på morgonen så får se hur det går. Idag har det varit full rulle i magen så vi får se vad BM säger om h*n har fixerat sig något alls. Jag har dock haft mensvärk mer eller mindre hela dagen så jag får nog ta det lugnt resten av kvällen.

Nä, nu ska jag ta en siesta innan Blixten och sambon kommer hem.

Kram på er så hörs vi imorgon!

• Lepa

Mandel, tråkigt att höra sånt från en läkare eller en person överhuvudtaget...

Har oxå tagit en promenad nu och snart e det middags dags.'

Har alla anmält FP...shit kanske dags och göra det snart då!

Imorrn ska vår vagn anläda till Babyproffsen så får hoppas att dom ringer.

Ha det gött tjejer!

• Tess82

Godmorgon!

Idag skiner solen igen men det är ganska kallt ute, än i alla fall.

Ska åka till Falun idag och shoppa lite småsaker som fattas till bebisen, börjar bli ganska klar annars nu. Sen blir väl nästa projekt denna vecka att packa BB-väskan så att den står klar när det är dags att åka in.

Vad har ni andra för planer idag då?

Lycka till hos bm Mandel, du skulle ju dit på morgon.

Hoppas att du får vagnen idag Lepa, min kommer hit på söndag .

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3