• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Meeeen... Ullared... *avis igen*
    Vi ska dit den 13:e april.... ( fredagen den 13 ) Då ska det shoppas....

Håller med dig om skor och kläder nu Lepa. Vill ju köpa nya vårskor men det är ju uteslutet då fötterna kräver en minst 42:a då fossingarna är så svullna.

Måste nog jobba lite.... Njut av solen tjejer !!! Och ta en glass för mig med.   

*** med bebis i magen, v 36***
  • Emmajohanna

Är också peppad till tusen inför förlossningen som du Lepa.
    Knasigt...

• Lepa

Ja visst e det konstigt att man känner så! Man vet ju inte e skit om vad som kommer hända o hur man kommer reagera men fortfarande så vill man bara var där!

Ja nu vet jag inte vad jag ska göra, duscha och sen fixa lite här hemma. Mamma o syrran kommer till påsk (pappa och brossan åkte till Jugoslavien till vårt hus - värsta glidarna) Så jag måste fixa och planera vad vi ska äta!

Ha det gööött så länge!

• Emmajohanna

Så var lunchen intagen... Hamburgertallrik.. Inte fel så här på en måndag.

Har ni hus i Jugoslavien Lepa ? Låter härligt ! 

Var inne på Bilia på lunchen och frågade om airbagen på passagerarsidan. Vill ju koppla ur den nu,., Vet ni vad dom skulle ha ???  5000 bananer !!!!!  
    Nä, då får bebis minsann sitta bak... Trodde det skulle gå på ca 1000 så jag fick en smärre chock ju.
    Har nu ringt en kompis vars pappa jobbar på verkstad så kanske kan han ge mig ett bättre pris. I annat fall får det vara.

• Mandelnougat

Ha EJ!
    Det måste vara bilmekanikernas dag idag.
    Vi lämnade in vår på service och bara servicen kostar 2500:- men sedan byter dom bromsbackar fram och så har centrallåset havererat totalt så slutsumman skulle gå på mellan 4900-7100 beroende på vad det är för fel på c-låset o om dom måste byta hela centrallåset.
    Den där sovrumsteven som vi fluktat efter så länge nu är bara att glömma. Jag får mao amma utan sällskap av en teve.
    Nåja, man kan inte ha otur hur länge som helst, någon gång måste det vända!

Nu har jag iaf varit hos läkaren och sjukgymnasten så nu är jag sjukskriven fram till ca 2 veckor innan bf så nu måste jag begära FP from 16:e. Får försöka klura hur man gör på f-kassans hemsida.

• Lepa

Emma, japp vi har ett jätte hus där nere med pool!!! Innan var jag nere varje sommar men nu har jag inte varit nere sen september 2004, lite tråkigt men man måste ju jobba. Pappa och mamma e där varje år minst 2 ggr.

Jag har väldigt långtråkigt idag, vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Verkar som sambon kommer hem från jobbet eftersom han e dunder förkyld.

Ja, vi har oxå funderat kring att ta bort airbagen men efter har läst en massa så har vi bestämt oss för att ha bilstolen där bak. 5000 spänn e inte lite pengar, hur vågar dom ta så mycket betalt för en sån grej!?

• Emmajohanna

Jesus vad tröttsamt att det ska vara så förbannad dyrt när man ska lämna in bilen för något... Och jag litar inte ens på verkstäder... tror alltid att dom lägger på mer på fakturan än vad som eg. ska vara.. 
    Hoppas verkligen inte att det är så att ni får byta låset helt Mandel. 7000 kan man ju ha roligare för... Förstår att tv:n får vika på foten för detta.

Tyckte faktiskt att det var lätt att anmäla FP på nätet. Tror nog du kommer klara det galant du med.   

• Mandelnougat

Ja nu när jag loggat in verkar det inte så svårt. Hur långa perioder har ni planerat för? Jag funderar på att begära fram tom 1/6 så man kan planera efter hur man tänker ta ut semesterdagar under sommaren.

• Emmajohanna

Det låter ju underbart Lepa ! *avis...igen *
    Men nu till sommaren då ? Då kanske ni kan åka ner helalilla familjen ? Mysigt !!
    Och det låter ju skitlyxigt och skönt med pool !!

Kan du inte baka nått ? Eller så lägger du dig i soffan och läser en bok eller kollar på en film ?
    Har du tvättat bebiskläderna ? Rensa i köksskåpen ?
    Bara roliga förslag..

• Emmajohanna

Jag har planerat fram till 31/12. Det går ju ändå att ändra allt eftersom...
    Semestern sparar jag ett tag....
    Men visst verkar det inte så svårt...

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3