• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Hej tjejer !

Vilken jävla start på morgonen... Bara för att vi pratade om bilar och verstäder igår....
    Blev påkörd på vägen hit till jobbet nu på morgonen !!!!  
    Det blev bara plåtskador men fan vad skakig man blir och stackars lilla bebis som fick gå igenom en krock såhär...
    Felet var helt och hållet den andres, en kille på 22 år, och ja...
    Nu återstår det välen massa jobb hit och dit med verstad, försäkringsbolag och annat.... Fyyyyyy vad tröttsamt...
    Men jag mår bra iaf och det är väl det viktigaste... Men ändå !!!!!

Hur mår ni idag ?
    Hoppas det går bra hos Bm idag Mandel.

*** med bebis i magen, v 36***
  • Tess82

Vad läskigt att bli påkörd men skönt att allt gick bra i alla fall. Jobbigt att behöva strula med verkstäder och försäkringsbolag och allt men det är väl den andra killens försäkring som ska täcka dina skador, om han har någon som täcker det annars blir det dyrt för honom?

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Ja, det är hans försäkringsbolag som får ta det. Han hade Folksam sa han så....
    Blir så trött bara. En massa jobb och skit nu innan bebis kommer... *pust*
    Men ska som sagt vara glad att det inte gick värre...
    Nåväl.....

Vad roligt att shoppa lite idag då Tess. Är det något speciellt du är ute efter ?

• Tess82

Nja jag tänkte till babyproffsen och kika på kudde, hårborste och lite såna där småsaker som kan vara bra att ha. Sen blir det nog lite shopping till mig också, behöver nya fönsterlampor i köket bl.a.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Alltid kul att shoppa lite. Hoppas du hittar en massa söta små saker till bebis.

Nä, nu ska jag ringa mitt försäkringsbolag och få skiten ur världen...
    vi hörs lite senare,

• Emmajohanna

Nu har jag pratat med försäkringsbolaget och nu får jag bara vänta på att alla papper kommer hem så jag kan fylla i och rita upp vad som hände.
    Hoppas bara att den andra killen i bilen gör klart sitt lika fort som jag så kan vi få saken ur världen och bilen fixad.

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vilken jäkla start på dagen EJ! Tur att det gick så pass bra, men visst blir man less på att det alltid ska jäklas! Är det inte det ena så är det det andra! *suck!*

SJälv har jag varit hos BM och allt gick bra.

Hjärtljud: 143 bpm
    blodtryck: ok
    Sfmått: 37
    Huvudet: fixerat!

Dock hittar dom inga fossingar från utsidan men BM sa att det beror troligast på att lill-kotten ligger med fötterna in mot min rygg som en liten fällkniv. Det skulle kunna förklara varför den kan trycka sig järnet utåt så hela magen blir sned! Ibland är det som om den tar spjärn mot min rygg och riktigt trycker ut rumpan. När jag lägger mig ner så ser man rumpan jättetydligt och det skulle jag kunna tänka beror på just fenomenet att fossingarna isf ligger inåt.

Annars händer inte mycket. Det blåser järnet ute och jag ska fortsätta jakten på löneavd idag. (Åter kl 13 sa rösten i tfn)

• Tess82

Skönt att allt såg bra ut Mandel och bebisen fixerad också det är väl ett tecken på att det börjar närma sig slutet .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tess, ja förhoppningsvis! Hon sa även att mensvärken som jag har är att livmodertappen börjar mogna, så jag sken upp som en sol och tänkte att "Ha! nu börjar det verka kärlek banne mig" men enligt BM så verkar det som om jag kan glömma det (eller att jag lika gärna kan få gå över tiden trots att kroppen börjat fatta att vi ska föda barn).
    Nu sitter jag mest och söker bland gamla trådar om fler BM som inte hittat några fossingar. Även om man sett fötterna på UL så blir man nojig när dom säger att dom inte hittar. Förmodligen så har ju liten fötter men just nu skulle jag gärna haft ett UL bara för att se så dom verkligen sitter där. Fåntratt som man är!

• Lepa

Hej tjejer...sent ute idag ;)

Emma, usch vad tråkigt med att bli påkörd men skönt att du och bebben mår bra! Hände samma sak med oss när vi var i JKPG och påväg till ett shoppingcenter. Vi blev påkörda av en bil bakifrån och hon ba: "Ja, jag såg inte att ni bromsade för jag tittade på mina barn!!!" Ja vissa e helt otroliga...
    Hoppas det löser sig snabbt med försäkringsbolaget...

Mandel, kul att bebben fixerat sig och att kroppen e på G att föda ;)

Tess, kul med shopping!!!

Idag var jag på Gekåås och det var sååå mycket folk så jag ville bara spy! Så jobbigt, men hittade det jag åkte dit för.
    - 2 par capri byxor i vidare modell, 120:- (ej mamma kläder) Nu är det riktigt varmt här...
    - Ett linne, modell längre 50:-
    - En piké klänning i L! 70:-
    - Underlakan till vagn, 20:-
    - En flecee overall till bebis, 70:-
    - Myggnät till vagn, 20:-
    - Lite leksaker till påsk till sambons brorssöner.
    -Kexchoklad och lite annat krafs...totalt 500 rixdaler ;)

Nu e jag helt slut ska jag säga så ska slänga ihop en tonfisksallad.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3