• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Hej tjejer...sent ute idag ;)

Emma, usch vad tråkigt med att bli påkörd men skönt att du och bebben mår bra! Hände samma sak med oss när vi var i JKPG och påväg till ett shoppingcenter. Vi blev påkörda av en bil bakifrån och hon ba: "Ja, jag såg inte att ni bromsade för jag tittade på mina barn!!!" Ja vissa e helt otroliga...
    Hoppas det löser sig snabbt med försäkringsbolaget...

Mandel, kul att bebben fixerat sig och att kroppen e på G att föda ;)

Tess, kul med shopping!!!

Idag var jag på Gekåås och det var sååå mycket folk så jag ville bara spy! Så jobbigt, men hittade det jag åkte dit för.
    - 2 par capri byxor i vidare modell, 120:- (ej mamma kläder) Nu är det riktigt varmt här...
    - Ett linne, modell längre 50:-
    - En piké klänning i L! 70:-
    - Underlakan till vagn, 20:-
    - En flecee overall till bebis, 70:-
    - Myggnät till vagn, 20:-
    - Lite leksaker till påsk till sambons brorssöner.
    -Kexchoklad och lite annat krafs...totalt 500 rixdaler ;)

Nu e jag helt slut ska jag säga så ska slänga ihop en tonfisksallad.

• Tess82

Japp, skoj med shopping, tror att jag har allt nödvändigt till bebis nu och antagligen en hel del onödigt också . Köpte även lite annat smått till hushållet en sallandsskål ett par vaser m.m.

Var och fikade med en tjej som har en 7 veckor gammal som och en som ska ha barn i slutet av Maj så det blev en hel del bebisprat också .

Kul med Gekås men jobbigt med mycket folk, skönt att du hittade det du skulle i alla fall.

Nu ska jag nog vara lite social med sambon och sätta mig framför tv'n med honom en stund innan det är dags för sängen.

Hörs imorgon tjejer!

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon mina vapendragare!
    Hoppas ni sovit gott!

Åh, jag vill också shoppa! Nu går jag mest och irriterar mig över att jag måste få städat men inte kan göra det själv. Så till helgen får sambon faktiskt bita ihop och hjälpa till! (tur han är ledig mååånga dagar! )

Hur känns det efter krocken igår EJ?

• Emmajohanna

Morrn morrn !

En mycket bättre start på dagen idag.
    Gårdagen var HEMSK för att uttrycka mig milt men idag så är det hopp om livet igen.

Har haft en STORT problem som jag inte kunnat lösa påjobbet, men inatt drömde jag om en kille som sa att jag borde ta ut en annan slags lista ur mitt bokföringsprogram och när jag vaknade så visste jag direkt hur problemet skulle lösas. Så jag var tvungen att gå upp och åka till jobbet tidigt tidigt, så nu har jag löst problemet och jag mår TOPPEN !!!
    Nu är det bara bilhistorien kvar... *pust*
    M tycker att jag stressar för mycket och det gör jag nog för jag är helt risig i kistan, men jag hoppas bara att detta med bilen löser sig så kan jag slappna av sen.

Tänk att en dröm kan hjälpa en...

Nog om mitt ego....

Vad kul att bebis fixerat sig Mandel !!!! Toppen. Nu kan ju bebis komma när som helst... Jag sa ju att du kommer att få först ändå... Tänk, snart har du bebis i din famn.
    Haha, klart bebis har fossingar, men jag förstår dig, jag känner inte heller dom... Känner bara vassa armbågar.

Och vad bra grejer du hittade på Gekås Lepa ! Ska ju dit nästa fredag, men ska heller inte ha så mycket saker, men det är ju alltid kul att åka dit.. Plus att blivande mormor ska med så kanske slipper jag betala.

Jösses vad långt det blev, hoppas jag inte tröttade ut er...

*** med bebis i magen, v 36***
  • Mandelnougat

EJ- Men visste du inte att det är det drömmar många gånger är till för? Hjärnan sorterar ju information och övar problemlösning när man drömmer så många gånger så kan den ju plocka fram information när man sover som man inte får fram när man är vaken pga att man är för stressad/påverkad av situationen.

Du får försöka koppla bort bilhistorien (även om det är svårt). Varje gång de tankarna dyker upp i huvudet får du tänka på att du inte kan påverka situationen precis just idag och att det därför är onödigt att lägga energi på det. Gör det till en grej att tex "När pappret kommer, DÅ ska jag tänka igenom allt och då kan jag göra något åt det, men idag ska jag njuta av annat och lösa mindre men roligare saker!" Men det är klart att du tänker på det, det är ju en liten chock att vara med om något sånt (oavsett hur liten krock det än är).
    Ha! Tänk om jag skulle öva mig på att använda mina egna råd? Då kanske man inte skulle vara trasig i magen och ha sömnsvårigheter så fort något händer!

Klart du inte tröttade ut oss! Jag är bara glad att någon annan än jag skriver noveller i tråden!

• Emmajohanna
    tack vännen.
    Ja, jag ska inte tänka på bilen mer, det är ju som det är, går inte att få ogjort...
    Finns ju värre saker att oroa sig för.
    Har även hört att när man får barn så struntar man i småsaker och strunt... Det viktigaste i livet är ens barn, inte jobb etc.... SÅ vill jag ha det.

Har inte haft någon dröm tidigare som hjälpt mig i det "vakna livet" Så jag blev glatt överraskad.

Hur mår du idag då gumman ?
    Ska du göra nått mysigt idag ? Här skiner solen men det är inte så varmt.
    Köpa påskägg kanske ? Jag ska köpa till min systers barn idag tror jag. Lägger nog i en liten slant också. Det gillar dom.
  • Mandelnougat

Jag hoppas oxå på att bli mindre hysterisk när jag får barn! Men så sa min ena syster: "Jag fick dödångest när jag fick min första" Gissa vad jag väntar mig!

Här är allt lugnt idag. SKa inte göra så mycket mer än gå ut och promenera,sedan tänkte jag försöka mig på att städa lite och kanske tvätta en maskin men vi får se vad ryggen säger.
    Jag skulel behöva börja storstäda och köket känns ju som en bra början men jag vet inte om jag orkar det idag.
    Mamma och pappa pratade om att dom eventuellt tänkte komma ner till veckan som kommer och då måste man ju städa ihop lite. Om inte annat så misstänker jag ju att någon av mina syskon kommer att dyka upp innan bebisen kommer. Vore så roligt om M&P kom. Har inte träffat dom sedan förra julen så det börjar bli dags snart tycker jag!

Påskägg köper jag inte till någon annan än mig själv faktiskt. Vi tänkte eventuellt äta påskmat med ett par kompisar som också ska stanna här hemma över påsk så vi får se. Skulle vara så roligt att fira riktig påsk! Deras lillkille fyller 1 år på imorgon så då blir det riktig påsk med barn också!

Vad ska ni göra under påsk?

• Emmajohanna

Dödsångesten hoppas jag att jag slipper...
    Men nog kommer det bli helt galet i början..

Men.... Har du inte träffat dom sen förra julen ? Inte 2005 va ?
    Vart bor dom ? Och dina syskon ?
    Jag hade aldrig klarat av att ha mamma och pappa så långt borta. *mes*
    Ni är starka som klarar av det..

Vi ska greja lite hemma, har lite att röja på utsidan och tänkte väl göra det innan bebis kommer. ta fram utemöblerna etc.. 
    Sen blir det väl ett och annat ägg som skaätas och några besök hos vänner.. Så nog kommer helgen att gå...

• Mandelnougat

Ja jag har ställt in mig på att allt kanske inte blir guld och gröna skogar från start. Men man tjänar ju inget på att göra upp skräckscenarion heller, så jag försöker hålla en jämn profil!

Nä, mamma och pappa har jag inte träffat sedan julen 2005. Den här julen var vi ju i småland. Mina föräldrar och syskon bor nästan högst upp i sverige så det är nästan 80 mil dit, dock har jag träffat mina syskon senast i somras. Dom brukar kunna dyka upp ibland så jag träffar ju alltid någon från familjen under ett år.
    Jag som är en riktig mammagris trodde inte att jag skulle klara mig utan dom men man gör sig sin egen lilla familj av vänner och bekanta så det går rätt bra. Jag har ju mina allra bästa kompisar som jag kännt sedan skoltiden här också (dom flyttade efter att jag flyttat) så det underlättar en hel del. Man känner sig inte rotlös på samma sätt som man kanske skulle gjort om man inte hade någon från sitt förflutna i närheten.
    Men sedan träffar vi min svärfar flera ggr/år och det är ju oxå en liten tröst. Har jättebra kontakt med honom och hans familj, var på semester i somras med dom och firade som sagt jul där i år (2006).
    Men visst saknar man sina syskon och sin familj. Å andra sidan så är det en sådan grej där jag tillämpar: "Jag kan inte göra något åt det därför får man ta det som det är". Skulle inte flytta hem för allt smör i småland och dom skulle nog inte flytta hit heller så det är bara gilla läget.

Ja just det! Vi skulle ju ha röjt utomhus förra helgen men det blev inte av och nu verkar det som om det kan dyka upp snö en vända till innan det vänder och blir varmare igen.

• Emmajohanna

å jösses vad långt borta ni bor från varandra. Men som du säger. Man bildar sig sin egna familj och får nya vänner etc. Så visst klarar man sig... 
    Och vad bra att du har vänner hemifrån som också flyttat dit ni bor nu.
    Har vänner som flyttat från Umeå hit till Göteborg och dom säger att dom inte heller skulle flytta tillbaka "hem". Så dom stannar nog för alltid här i stan nu.

Ja, jag såg på vädret att det skulle snöa uppåt landet... Trist ! Men vi får hoppas att det är sista vändan, och att våren kommer på allvar sen. 
    Hu rmånga dagar har du kvar nu ? 26 ? 
    Det är ju runt hörnet bara gumman !

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3