• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Jag var ju tvungen att titta på uträkningen nu när du sa det och den visar på 23 dagar kvar!
    Herre min je! Bebisen kan ju egentligen komma närsomhelst! Nu blir jag lite stressad, dasg att börja med en lista på allt som ska vara färdigt när bebisen kommer och börja avverka den.
    Hur många dagar har du kvar nu?

• Emmajohanna

23 dagar !!!!!!!!!!!!!!! Nu kommer bebisen snart !!! hihihiihih.
    Jesus... 23 dagar är ju f-n ingenting egentligen.
    Förstår din stress..

Jag har 31 dagar... Fast enligt mina egna beräkningar så har jag bara 20 dagar kvar. max....

Du.... Hittade du det där nagellacket som vi pratade om för ett tag sen ?
    Mina naglar har blivit helt grymma efter att jag använt det... OPI hette det.

*** med bebis i magen, v 36***
  • Mandelnougat

Jag såg det där nagellacket faktiskt men jag har inte tagit mig för att köpa det ännu. Mina naglar är starka i sig själva men jag blir så irriterad när man måste måla om nagellacket efter att ha tittat på duschen. Jag vill verkligen hitta ett lack som sitter som berg trots att man har tassarna i vatten från och till. Måste nästan testa det där lacket.
    Sedan är det nog bra att ha ett bra stärkande lack under tiden man ammar (för att inte nämna att man nog ska vara noga med att olja in naglarna under den tiden) eftersom det tydligen är vanligt att man får sämre hår och naglar under den tiden.

Å tänk 20 dagar det är ju liksom en fis i rymden! Jag hade helt glömt bort att titta på uträkningen, så det blev en glad överraskning att se att det snart är nere på 10-tal.
    Blir spännande att se ifall någon av oss får innan BF. Tänk att det känns precis som om det bara var någon vecka sedan vi var nere på tvåsiffrigt!
    Nä, nu måste jag verkligen ta mig i kragen och sätta igång med alla förberedelser! Jag har latat till mig märker jag.
    Ingenting blir ju gjort känns det som.

Vi har iaf ställt in spjälsängen i sovrummet brevid min sida (den står där bara tills vi får råd att köpa platt teven).
    Men jag måste fortfarande städa sovrummet och sedan är det bara resten av lägenheten kvar! *pjuuh!*

Har ni börjat fundera ut någon musik att ha med på förlossningen? Själv har jag börjat kika på vad jag vill ha med. "Ljuva svenska visa", Melody Clubs senaste och lite hårdrock har jag kommit fram till så här långt.
    Man måste nog ha lite blandat iom att man inte vet hur sinnesstämningen kommer att vara på när man väl är där.
    Tips?

• Mandelnougat

Tips på en söööt filmsnutt!

Numera så finns det ett nytt begrepp här hemma: "Hålla Uttertassen" Kolla filmen så fattar ni!

• Tess82

Oj oj vad ni skriver. Har inte fått på datorn förrän nu så det blev lite att läsa.

Ja nu börjar det verkligen närma sig, herregud bara 23 dagar Mandel, då kan ju bebis komma när som helst. Själv så står räknarn på 37 dagar kvar men jag hoppas på att det inte är mer än 30. Hoppas på att få runt mitt första bf datum som var 3e maj, känns som att det stämmer bättre med mens och äl och så men bara för det så får jag väl gå över en massa istället.

Har inte funderat på musik än, finns cd på förlossningen och antagligen är det radio i den också så man kan ju köra lite rix fm om inte annat. Jag vet inte alls vad jag vill ha för musik under förlossningen.

Ska nog också ta tag i lite städning idag, får ju hit folk på söndag och jag ska hinna med hela huset innan det, brukar ju kunna ta några dagar. Annars får jag sätta sambon i jobb på fredag.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Åhh, vilket sött filmklipp Mandel.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

men guuud vilka söta uttrar ! När dom kom ifrån varandra men sen tar tag i tassen igen...Såååå sött så man dör ju !!!!

Har inte tänkt ha med mig musik på förlossningen. Nöjer mig nog med radion... Såg att dom bara hade en bandspelare i det rummet vi var inne på på besöket, och vem har kasettband nu för tiden ?? Inte vi iaf.

Men du har ju varit så duktig tidigare Mandel så inte ska du känna att du måste greja mer nu ? Du har ju sytt en massa fina saker... Som jag hoppas få se snart..
    Men packa bb-väskan kan du ju göra... Det är KUL !

• Emmajohanna

God morgon Tess.

• Mandelnougat

Ja nu har jag iaf bestämt mig för att färdigställa en del idag medan herrn är på jobbet. Jag ska skaffa PLUS sedan så jag kan fixa bilderna i mappar. DÅ ska ni få se mina alster! Nu har jag ju ändå hunnit fixa en del!
    Men nu ska jag bege mig ut i motionsspåret så jag kikar in sedan!
    Godmorgon Tess! Herregud vad du hinner med! Ni borde ha ett helt fläckfritt hem vid det här laget!

Kram på er!

Och Godmorgon Lepa om du hinner vakna innan jag är tillbaka!

• Lepa

Gmorrn tjejer! Alltså ni skriver ju som tusan här inne ;)

Skönt att du mår bra efter gårdagen Emma och att du löste jobbproblemet med genom en dröm...

Jises Mandel, inte långt kvar!!!

Musik? Nä har inte kommit så långt, sambon får fixa nått! Men igår började jag småpacka BB-väskan. Skrev en lista så man inte glömmer kamera och laddare - inte kul om man gör det! Men den är långt ifrån färdig. Sambon e ju hemma för han e sjuk så det blir lite mer livat här hemma!

Gaaah, måste oxå städa hela huset. Mamma o syrran kommer ju på fredag sen måste jag handla mat tills helgen!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3