• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Och god morgon Lepa.
    Åh vad ni städar och donar.  Det ska jag med göra när jag är ledig sen. Måste ju vara fint hemma sen när man kommer hem med nya familjemedlemmen.

Klart att du också får tidigare Tess. Det får du med Lepa.
    För inte orkar vi vänta så mycket längre på bebisarna ?

Ja, skönt att drömmen hjälpte mig... Trodde faktiskt att jag skulle behövas läggas in på psyket ett tag igår.. Kunde inte fatta vad jag hade gjort för fel.... Men nu så är det löst. Skönt !

*** med bebis i magen, v 36***
  • Lepa

Ja vi kommer nog få tidigare...

Igår kännde jag som ett enormt tryck neråt och bebisen tryckte med sina fossingar under revbenen. Det känndes jätte lustigt eftersom hela magen bara trycktes ut. Men nu e det lugnt tror nog bebsien la sig till rätta...

• Tess82

Mandel, orkar ju inte städa så mycket i taget för då får jag ont i ryggen så när jag väl tagit mig genom hela huset så är det nästan dags att börja om igen så fläckfritt är det inte, alltid nåt rum som står på tur men jag har ju nåt att fördriva tiden med i alla fall.

Lepa, har en bebis som trycker med fötterna (tror jag då att det är) under revbenen varenda dag, ibland kommer det en spark mot dem också, jätteskönt.

Ska nog också packa lite i BB-väskan idag, det lät roligare än att städa men först ska jag gå ut och hämta posten och koka lite kaffe. Här är det grått och mulet idag, trist när det har varit så fint och varmt ett tag.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Det låter så härligt att vara hemma och promenera, dricka kaffe och så... Men kanske inte så kul när ni är har ont i era ryggar.
    Men nu är det ju inte så långt kvar som sagt så jag hoppas av hela mitt hjärta att det onda i ryggarna försvinner när bebisarna tittat ut.

Känner ni inte hur det liksom ilar till där nere ibland ? Det är en märklig känsla tycker jag. Bebisens huvud som kommer åt nerverna har jag läst.

• Tess82

Är faktist mycket bättre i ryggen nu men har ju ont i framfogen istället men det känns lite bättre, kan röra mig lite mer än förut utan att få ont. Vet inte om bebisen är fixerad för det ska ju kunna bli bättre då men den var ju inte det förra måndan när jag var hos bm. Får se om en vecka när jag ska till bm igen om det kan vara så. Annars så har det blivit bättre ändå och det är ju inget jag tackar nej till.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Good afternoon mums2b!

Nu har jag snart avverkat städningen av köket. Dvs jag har kvar att torka av skåpluckorna, golven och att torka ur kylen (har redan rensat och fyy vad man samlar på sig glasburkar!). Sedan är jag klar med det rummet iaf. Kanske måste putsa fönstren när jag lika håller på men det hinner man ju isf i helgen.

Nu ska jag hänga upp tvätten jag tvättade imorse. Imorgon är det skärtorsdag och halvdag! Jippie! Så skönt att ha sällskap o hjälp här hemma.

Trevlig kväll brudar!

• Tess82

Skönt med en riktig storstädning av köket mandel. Gjorde en sån för inte så längesen med både kyl, frys och torkade ur skåp osv. Har städat hela nedervåningen idag så nu är det bara uppe kvar till imorgon och det är mindre så det går snabbare. Ska passa på att bädda rent i sängen också då. Borde också ta tag i lite fönsterputsning men har precis beställt lite nya gardiner så några fönster får vänta ett tag. Kan ju ta kök och vardagsrum först för dit har jag redan gardiner så får jag ta övervåningen sist.

Nu sitter jag och väntar på att sambon ska komma hem så jag kan åka och handla. Han ringde och meddelade att han skulle bli lite sen men räknade att vara hemma runt 5 så jag hoppas att han kommer snart. Har förberett en pajdeg för jag tänkte göra köttfärspaj men jag måste handla först för jag har inte alla ingredienser.

Åh vad jag svamlar men det är så tråkkigt att bara sitta och vänta på att få göra något, måste ju göra nåt för att fördriva tiden.

Kram på er så hörs vi igen imorgon!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God morgon kära blivande mammor.

Allt bra idag ? Sovit gott ?
    Vad duktiga ni var igår tjejer. Det är ju sååå härligt efter att man städat hemma. Man går runt och njuter av att det luktar gott och allt ser fint ut.

Gick det bra med pajen Tess ?

Och fixade du plus igår Mandel ? Nyfniken på korten ju..

Äntligen är det halvdagar som gäller för mig framöver och jag är sååå glad !
    Har varit hos BM idag också och det var bra allting.
    Hade dock samma SF-mått som sist så jag ska tillbaks nästa vecka. 
    Hjärtljuden låg på 133, så nog är det en liten kille där inne ???!!!!

• Mandelnougat

Godmorgon!
    Nä jag hann aldrig med det igår, ska försöka hinna fixa det något. (Har nytt betalkort så jag måste ändra siffrona innan jag kan shoppa) Har inte gjort något annat än städat igår och idag ser det ut att bli likadant. Ska käka lite frulle och sedan ska jag torka ur ugnen och kylen och torka av allt.
    Sedan ska jag hinna sy lakanen till spjälsängen tänkte jag och med lite tur hinner jag allt det innan sambon kommer hem för då är det födelsedagspresents shopping och ev handla lite påskmat och annat jox.

Vad härligt att det gått bra hos BM! Och njut nu av att vinka i dörren kl 12 varje dag!
    Hade huvudet fixerat sig?
    Mina hjärtljud har nog snittat på ca 145 bpm. 1 gång har hjärtat legat nere på 135 men annars över.
    Nä, lite frukost nu så det blir påsk någon gång!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3