• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Nu har jag tagit mig i kragen och fixat PLUS igen så nu ska jag snabbt lägga upp lite bilder innan jag kastar mig över frukosten. (Dock inga superbilder)

• Emmajohanna

Vem är det som fyller år ? Ska ni på kalas ?

Vet du något superduper medel som man kan använda i ugnen ? Min ugn är hemskt smutsig i botten om man säger, och jag får inte bort det... Är precis som om det har etsats sig fast...

Japp, fixerad och klar är bebis.. Var fixerad redan förra gången jag var där.
    När ska du tillbaks ?
    Och ni andra ? Man är ju så glömsk så har ni sagt det innan så flåt.. Generad

*** med bebis i magen, v 36***
  • Tess82

Godmorgon!

Skönt att allt verkade bra hos bm EJ, är det inte ganska vanligt att SF-måttet inte ökar så mycket på slutet? Mitt ökade 3 cm på 2 veckor och nästa 2 veckor så ökade det bara 1 cm. Ska dit igen på onsdag nästa vecka så vi får se vad som hänt då.

Ska också fortsätta med städning idag, vet ju vad jag ska göra i alla fall..

Pajen blev bra igår, fick dock vänta ganska länge på att sambon skulle komma hem. Finns kvar så jag slipper då laga lunch idag.

Skönt att få gå ner i tid nu så du också hinner vara hemma och fixa och dona lite innan bebis kommer. Ska du vara helledig nånting eller jobbar du halvtid tiden ut?

Min stackars sambo får lov att jobba hela dan idag fast typ alla andra slutar efter lunch, de har lite konstiga ideer på hans företag så där får de aldrig några halvdagar, de som jobbar där brukar i alla fall dela upp så nån får gå hem tidigare för det brukar ju inte vara så mycket kunder de sista timmarna.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Vi ska på 1-årskalas hos ett par kompisars lillkille.

Det finns ugnsrengöring som är som ett skum som man sprayar på och låter vara över natten. Provat det? Annars brukar jag bara använda svinto lite försiktigt.

Oj, jag tror jag skulle dit om 2 veckor igen och sedan ska jag dit varje vecka om jag förstod BM rätt. Har inte så bra koll på tider (när jag inte har min kalender i närheten! )

Morron Tess!

Nu har jag lagt in några bilder som jag tror att ni ska kunna se.
    Hojta till annars!

• Emmajohanna

Morrn Tess !
    Städning idag med alltså... Är impad av eran städvilja. Men jag hoppas den dyker på mig sen med.
    Jag kommer vara helt ledig 13 och 16 april. Sen så jobbar jag nog lite hemifrån efter den 23/4. Sen får vi se... Men eftersom jag beställt att bebis ska födas fram om ca 2 veckor så kan det blir lite tight om tid.

Min Bm sa bara att är det så att det är exakt samma SF-mått som senast så har dom som rutin att kolla upp en extra gång... Så vi får väl se...

Vad jobbar din sambo med Tess ?
    Ja, jag tänker då inte stanna en minut efter 12 idag.

• Emmajohanna

Meeeeen vad fina lakan du sytt Mandel !!!!!!!!!!!!!!! Herrejösses.
    Och filten med ! High five.

Ja, jag har testat skummet... Om det är det som ska ligga på ett tag innan man tar bort det ? Det verkar ju sitta som berget den där skiten...

• Mandelnougat

Ja jag är rätt nöjd med dom faktiskt. Det enda jag måste göra är att försöka få till spjälskyddet så det är stabilare. (I värsta fall får svärfar köpa från Ullared när han ska dit nästa gång så har man 2) Det blir som bubbligt på sidorna och det gillar jag inte.

Ja du ska låta skummet ligga på över natten.
    Hur ser smutsen ut? Är det så att det går att försiktigt skrapa bort?

• Tess82

Han hyr ut maskiner så det är ju mest andra företag som hyr och alla andra slutar 12. Tror väl att de missar lite privatpersoner som vill hyra grejer inför helgen om de ska fixa nånting hemma men det kan ju knappast vara värt att ha 3 st anställda där hela eftermiddan.

Det är ju bra att de kollar upp extra, blir det ul om magen inte har växt nåt nästa vecka då?

Mandel, vad du är duktig på att sy och greja, har varit in och tittat på dina fina saker nu.

Har inte så mycket annat att göra än att städa och dona hemma så egentligen handlar det ju inte om städvilja . Men sen trivs jag ganska bra med att ha det välstädat också, känns alltid bra efteråt när det är gjort.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Nä, smutsen är mer som ingrodd i botten av ugnen. Blev så efter att en gratäng bubblat över och sen dess så går det fan inte bort.

Tycker inte det var så bubbligt på sidorna av skyddet, men det ser ju du bättre än oss.
    Det var verkligen jättefint, bara så du vet.

Vet inte om dom gör Ul isåfall Tess. Men jag antar det efter vad man läst här inne på fl.
    Jag gillar också att ha det städat hemma, men frågan är ju hur det blir sen... Man lär ju inte prioritera städningen sen när man har bebis hemma. Så man får väl passa på att gå loss med städningen innan nu då.

• Mandelnougat

Å tack Tess!  
    Jag hävdar fortfarande att man inte behöver vara bra på att sy osv utan man ska bara kunna följa en beskrivning och inte fundera så mycket på vad det är man gör!

Det handlar inte om någon städvilja här heller, det handlar om ren envishet. För det ska gudarna veta att det finns så mycket annat jag hellre skulle göra än att städa.
    Jag har ju inte ens närmat mig ugnen ännu!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3