• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Hej! Hoppas att ni har haft en bra påsk det har då jag haft. Har inte gjort nåt speciellt förutom idag då min mamma, hennes man, min lillebror och svärmor var här på lunch, blev riktigt lyckat så jag är nöjd.

Sambon har mest varit i garaget hela helgen och nu äntligen fått ihop sin bil så nu är han ute och åker med några kompisar. De stunder jag har fått ha honom inne så har han dock varit riktigt mysig och gullig och vi har haft det jättebra tillsammans så jag klagar inte . Han är ju inte alltid den mest engagerade blivande pappan men nu i helgen har han verkligen visat hur underbar han kan vara och jag tror jag blev kär på nytt .

Ville bara skriva av mig lite och dela min glädje, kan ju inte bara vara gnäll jämt

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godkväll!
    Vad roligt att höra Tess!
    Det är härligt när man kommer på sig själv med att bli nyförälskad för en stund mitt i all hormonstinnhet!

Det enda jag kan säga här är att jag har ätit föööör mycket godis och sötsaker! *ångest* Fy mig! Nu blir det stramare tyglar igen till veckan. Måste hitta mer frukt som är god om jag ska kunna hålla mig från godiset.

Sedan i natt så har jag varit vaken varannan timme pga kisseriet. Nu mot slutet så är det ett enormt tryck så det går nästan inte att kissa när man stiger upp under nätterna. Det är som om liten lägger sig på något konstigt vis så den både trycker på blåsan och blockerar flödet, för när jag stigit upp och varit vaken en stund så går det att tömma blåsan helt.
    Jätteknepigt!

Sedan har vi börjat prata mycket mer om förlossningen här hemma så sambon har plöjt igenom "pappahäftet" vi fick från f-utb.  Och så har vi pratat lite om hur värkarna fungerar och hur jag vill att han ska försöka hjälpa mig om han kan.  Vi kom överrens om att vi måste packa den där BB-väskan (det går trögt det här! ) och han tycker nog att jag är ute lite i sista stund tror jag. v37+0 idag!

Nu ska här kollas om mina varma mackor är färdiga Det är ju ännu idag och imorgon innan det är vardag igen va?

Hoppas ni andra haft en bra påsk!
    Kram på er!

• Lepa

Här är allt bra med! Påsken har varit fylld med ägg, sill och annat gott som grill. Ätit en hel del godis med, mamma kom med jätte stora ägg till mig o sambon fyllda med godis...

Här håller sammandragningarna på i full gång ibland helt smärtfria men nån gång om dan så kommer dom med en mild mensvärk...och då trycker det på lite här o var!

Idag blir det slappe dag med några filmer, tur att det regnar ute så behöver man inte ha dåligt samvetet för det!!!

Ja just det! Vi tog hem vår vagn i torsdag den e såååå fin ;)

• Mandelnougat

Godmorgon tråden!
    HÄr har vi vaknat varannan timme inatt igen och klockan 7 var det mensvärk som höll i sig som gjorde att jag ringde mamma och pratade tills den släppte. Värmde riskudden så jag kunde lägga den på ryggen när jag kröp ner i sängen igen. 
    Nu börjar jag nog fatta att det kan sätta igång i princip närsomhelst. Förvånad Klockan 7 när det gjorde ont började jag att tänka "om det ska göra mer ont än så här så kommer jag nog inte klara mig utan bedövning iaf". SAmbon vaknade när jag kröp ner under täcket igen och han konstaterade med ett flin "förvärkar!" Glad Han verkar ypperligt glad över att det händer något, medan själv är man självklart glad att det rör på sig men man r lite smårädd att det verkligen sätter igång!

Nä, nu måste jag starta dagen och dammtorka hallen. Tänk om det sätter igång och jag bara har hunnit städa köket? Hemska tanke!!

• Mandelnougat

Vad kul Lepa att ni fått hem vagnen!
    Vilken färg tog ni? Har för mig att ni oxå köpte en Happy?

• Tess82

Mandel, låter som att det är bäst att se till att väskan är packad snart, kan ju som sagt sätta igång när som helst nu. Började faktist packa min väska nu i veckan och den är nästan färdig, fattas lite småsaker + dricka och nåt ätbart, men det får packas i när det verkligen är dags att åka.

Fick hem vagn och spjälsäng igår när mamma var hit så nu tror jag att allt är på plats, har inte satt ihop sängen än men det hinns med, är ju en hel månad kvar tills det är dags för mig. Mamma hade letat fram lite kläder från när jag var liten också, var lite flickiga kläder så vi får väl se om de kommer till användning, kul att ha kvar som minne bara annars.

Tror att jag har gjort klart allt för tidigt här hemma, vad ska jag nu göra sista tiden tills bebis kommer? Har ju iofs inte kommit igång med fönster putsningen än så det får väl bli nästa projekt om vädret blir okej till veckan. Annars så ska jag ju till frissan imorgon kl 9, bm på onsdag och sista träffen men föräldragruppen på fredag så jag kanske kan få dagarna att gå ändå den här veckan .

Här har det också varit ett himla spring på toaletten inatt och jag har även legat med en del sammandragningar/förvärkar (har lite svårt att skilja på dessa men förvärkar är när sammandragningarna gör ont va?). Så idag är jag alldeles stel i nacke och rygg, har inte sovit speciellt mycket heller. Vaknade även med ont i halsen så det kanske är en förkyldning på gång också .

Bf 10e Maj
  • Lepa

Mandel, ja det är jätte kul att fått hem vagnen. Nu känns det fulländat...Nä, vi valde en Teutonia istället. Ska lägga in bild direkt efter jag skrivit detta...

BM på onsdag, då e det 3 veckor jag var där sist...hoppas för hennes skull att alla värderna är bra annars blir jag jävligt lack!

• Lepa

bilden på vagnen finns under Starka bilder, dålig kvalité eftersom sambon tog kortet med webbkameran...

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!
    Springer in en sväng innan sjukgymnast och andra ärenden.
    Idag har jag varit vaken sedan 04:45. Jag tror allvarligt att jag ska dö, fyyy så trött jag är!! Har försökt med allt för att kunna somna om men icke!
    Nåja, får försöka sova en stund på em när jag kommer hem.

Sambon åker bort idag och är borta någon natt så får hoppas att inget sätter igång medan han är 25 mil bort. Skulle inte vilja att han sätter sig och kör i ilfart efter dom där skitvägarna och just nu så snöar det så jag vill verkligen inte att det ska sätta fart.

Annars händer inte så mycket mer men med min trötta hjärna känns det som om det räcker och blir över.

Snygg vagn Lepa! Hur kom ni på att byta till Teutonia? 

Tess.  Jag har fattat det som att det är samma sak sammandragning och förvärk bara att olika personer använder orden olika. Hur som helst så har jag haft båda delarna iaf. Jag syftade iaf på en sammandragning som samtidigt ger en molande mensvärk.

Nä, nu ska jag hoppa i ytterkläderna och bege mig ut i snön och bli stucken.
    FÅr se om jag kikar in sedan.
    Kram och ha en bra första halvdag EJ!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3