• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • Dad

Mackmyra är ofärdig så lita på dina smaklökar. Kommer om några år.

• Ståhlis

Avnjöt några Cragganmore igår och somnade med glaset vid höften i soffan. Som tur var lyckades jag inte spilla ur nått. Ikväll blir det dock ingen W, däremot har jag smuttat på ett par vodka med schweppes lemon och en Spendrups premium gold till middan. Men nu är det bara att lägga ner och trycka näsan i kudden då det är min tur att gå upp med kidsen imorgon.

Kul att höra från någon som testat Mackyras, man vill ju även fast det inte är färdigt riktigt ändock ta del av det redan nu av ren nyfikenhet...

• Bollibompa

Irländsk whiskey ska det vara, Tullamore Dew är favoriten. I min ungdom var det var många år man blev bjuden här och där, satt och sög på en massa sura whiskeysorter innan man kom på att det var stor skillnad på whiskey och whiskey och att det faktiskt finns underbart goda sådana.

• 855 GLT

Var hittar man macmyra? systemet i Uddevalla har den inte:( Vad kostar den?

• Dad

Mackmyra är slutsåld sedan länge. Man får snällt vänta till nästa gång den släpps (förra gången c:a 9000 flaskor). Priset ligger runt 400-450:- för har jag för mig för en halvliter. Till sommaren ska de öppna ett lager i Smögen så kanske det går att provsmaka där för er västkustbor? Kolla på www.mackmyra.se för uppdatering om detta.

• 855 GLT

Thnx:) Dad! gött väder nu. kanske smutta lite på balkongen ikväll....

• JonsteR

Tjopp sicken liten mysig tråd det här var då. Jag får väl ta och avslöja min favorit med en gång. Ardbeg, sådär härligt torvig och tjärig i smaken och en ofantlig doft. *mmmm*

• Ståhlis

Mackmyras finns dock på vissa krogar men då får du vara beredd på att slanta upp rätt så rejält /cl oxå...

• Ståhlis

Förteckningen på vilka krogar och restauranger hittar du på deras hemsida under "Vår whisky - Restaurang och Krog"

Såg att nästa släpp är 2 maj på 9096 st flarror!

• 855 GLT

Då får man faan vara snabb då....Jag vill ju smaka...

Svar på tråden Whiskey...