• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • 855 GLT

Jadu Valle. måste berömma dig för din pressbild:) jag gillar oxå Leksand. o även whisky. men när ska man få tid att dricka det då? med 2 nyfödda tvillingar att ta hand om?

• rob

Lagavulin Double Matured... med en gnutta vatten.

Om man vill ha en Islay som är lite snällare tycker jag Bruichladdich är suverän.
    I andra änden av skalan är Glenmorangie Portwood finish riktigt, riktigt go...

• Erasmus

"Bruichladdich"? Då ska vi prova på den då.

• RAF

Hej alla goa gubbar!
    Endast malt, men sen får humöret avgöra. Lagavulin om jag vill "röka". Macallan vid sötbegär och ett oändligt antal andra när det bjuds. En isbit som jag låter smälta. Då får den bli aningen kyld och lite vatten på köpet. Klarar bara max 40%.
    Tyvärr blir det gästkojan sen för frugan ogillar att "kramas" när jag går på wiskey.

• Valle

855:
    Grattis till den dubbla vinsten!!! Nu har du ju två anledningar att ta whisky på fre eller lördag.... Håller tummarna för Frölunda så det blir mas-invation i Scandinavium i kvalserien.

En favorit tycker jag är Highland Park. En goding att njuta av framför en brasa en kulen kväll. Inte denna rökighet som i många andra...

• 855 GLT

Visst en virre kan man ju ta.men om man saknar yrseln som 3 st gör då??

• nr100

Dricker helst single malt också men ska man behöva dricka en blended så är Famous den bästa eller Bells, hur tråkigt det än låter. Har en polare som endast dricker statesman blandat med Cola light.

• 855 GLT

uäh? blanda whisky? ok Lord calvert är så dålig så den behöver cola faktiskt...

• Mikkel räv

Jag var tillsammans med en tjej som blandade Laphroig och hallonsoda...
    Behöver jag säga att jag är gift med någon annan?

Svar på tråden Whiskey...