• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • davidian

för att bryta trenden med god wiskey...var uppe i norland på ett bolag med glest på hyllorna..
    det fanns inte så mycket gott på deras wiskeyhylla. så ja tänkte för katten jag provar en kanadensisk för skojjs skull.
    seven oaks tror jag att det var..FY FASEN VILKET KATTPISS.
    smaka ingenting förutom ren sprit.

är dom så här kanadensarna? eller fick jag en dålig flaska?

• 855 GLT

mmm Har smakat. just nu dricker jag skottskt! Talisman. inte jättegod! men heller inte fotogen. Den funkar som slut på ölenalkohol:)

• 855 GLT

Nä du är ingen mes! JD krävs en man att få ner:) klourlut tycker jag! men alla har olika smak ju...

hmm? jag undrar hur klourlut stavas nu ju? Ser lite mysko ut?
    Cloorlut? Clourlut? äh? nån som vet?

• 855 GLT

Kapten Haddocks fras när han får vatten över läpparna ju:) men det finns allt. vi får googla....

• 855 GLT

Vi på bryggeriet använde natronlut eller klorlut för att göra rent med. Använder ni diskmedel tar dricka smak av det (inte gott) GOTLANDSDRICKE ...

hehehhe:)

• Erasmus

Pfffjuiuuu..nu sitter man här och dricker budget-blended igen. Nå..ska åka lite båt snart och tänkte bara höra mig för. Svärfar fyller ju di 50 så jag tänkte fixa någon/några fina pavor whisky till karln - har kikat på Balvenie Doublewood(med sherryfats finish alltså)och Glenlivet(16 år?)Nádarra? Någon som provat och tycker det låter vettigt? Gubben pimplar ju i regel i sig Tullamore(diskmedel)Dew..annars e det väl vanlig Auchentoshan som gäller för karln - men hans favvo lär ju tydligen vara Dalmore.
    Har även spanat in Glenfiddich Solero - e det något? Jaja..han får vad han får. Han gillar dock inga asfalterade Islay-malts.

Frid/E.

• Erasmus

Ehum..Glenlivet "Nádurra" och Gelnfiddich "Solera" ska're ju va'.

Svar på tråden Whiskey...