• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • Ulo

Hur funkar det att beställa sprit via nätet? Finns ju så mycket mer att välja på.

• Ståhlis

Oj vilken trevlig tråd man hittar här då!
    Ska ta och läsa igenom den bara...

• Ståhlis

Såå..efter lite snabbt ögande genom tråden så faller jag in i denna tråd jag med. Favoriten för mig är för närvarande Glenfiddich (Från speyside)utan vatten eller is. Har både en 12- och en 15-åring, men 12:an är näst intill tom nu. De riktigt rökiga är tyvärr just för rökiga för mig som t.ex. Bowmore.

Sitter på jobbet nu men ska kolla sen vad jag har i skåpet och som avnjutes hemma hos mig. På återöga så länge.

Just ja, ikväll blir det garanterat minst en W då vi har lyckats lura på ungarnas mormor att vara barnvakt till på lördag. Ska nog ta mig ett bad t.o.m.

• Ståhlis

Med risk för att spamma sönder tråden så glömde jag att fråga...
    Är det någon som har haft nöjet (?) att prova Mackmyras wirre? Eller kanske rent av är med på en tunna där? Hur som helst var jag där för ett par år sen på rundvandring men fick inte prova deras egna då det var olagligt. (Måste tydligen köpas genom bolaget)

• 855 GLT

Hmm? knasigt med rundvandring utan att få smaka? typ porr utan sex.............haha! Jag testade min king robert 2. igår igen. o nu va den mycket godare faktiskt? Den kanske var för färsk första gången?

• Ståhlis

855 GLT>> Vi gick ju inte därifrån utan något alls innanför västen iaf. Provade 3 andra sorter istället och fick lite lektion i whiskyprovning. Men helt klart snopet att inte få prova deras egna.

• ingebus

Min favorit är Oban en singel malt. Testa gärna den i så rökig men mycket god smak som sitter kvar en stund i munnen.

• 855 GLT

Det var ju tur det då Ståhlis:) Skulle vara kul att göra det där nån gång. Eller vinprovning i Italien....

• Ståhlis

Jahopp...fick just veta att svärmor fått migrän och inte kan ha ungarna. Nåja, kanske får skippa badet, men wirren är redan inbokad och orubblig från kvällens agenda.

• ilskobert

Laphrioag är husguden, quartercask eller cask-strength utan is eller vatten. Annars finns ju massor med godis,Oban, Lagavulin, Talisker, en blended som heter Dimple, och om bowmore tycker jag inte.Mackmyra är förövrigt något överskattad tycker jag mest en kul grej, smakar ofärdigt. Den kanske kommer till sej om några år.

Svar på tråden Whiskey...