• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • Erasmus

JonsteR: *skratt* Ja..du iaf BORDE ha mer hår på bröstet om du gillar dylika sorter.

Frid/E

• Erasmus

JonsteR: *skratt* Ja..du BORDE iaf ha mer hår på bröstet om du gillar dylika sorter.

Frid/E

• JonsteR

Vad gäller Bourbon så kan jag bara säga en sag bluwärk... har inte alls kommit till rätta med det majsavkoket...

• GAMMD m 6 barn

Jag har ett underbart minne av Lagavoulin. Jag var på Fäviken game fair. Provade bössor och kikarsikten, och spöade några samer ( Som är gala vänner ) i skytte. Senare så gick vi ner till stranden och solade och började värma inför kvällens dans. Då sprättade jag frugans present (ena delen var pengar samt entrebiljetter) en Lagavoulin och drack den med behag tillsammans med björnkorv. Härligt och gott var det

• Nicke 77

Har Balvenie DubbelWood 12 år som en liten favorit. Kan inte så värst mycket om wiskey men tycker det är ruskigt gott att dricka :)

• 855 GLT

Idag ska det hinkas Zingha;) kanske tar en liten Drumguish oxå.

• Erasmus

Ska försöka dricka upp svärfars whisky i påsk..hoppas han har fyllt på med Auchentoshan.

• JonsteR

Jag har kommit till den något bittra insikten att påsken får firas utan vare sig whisky eller pislner. Då vi väntar nedkomst vilken dag som helst nu så påpekar frugan det direkt olämpliga i att jag ska sitta där och vara lite lagom på pickalurven... " vem faan ska då köra till förlossninge?" Varpå mitt svar är "faan vad förnuftigt det var då" Jaja... jag får ta igen det när leveransen av beställd avkomma är avklarad.

• UrsusPrunusPadus

Lagavulin är grym, Laphroig likaså. Men det grymmaste jag smakade var en Ardbeg som kostade närmare 900:- på apoteket. Hade den till en körfest och det var verkligen något vi drack med andakt

• 855 GLT

Ardbeg är fin:) JonsteR! Det finns ju ambulance......nä skojjar. jag förstår dig ju....klart man ska vara (med) när det sker...

Svar på tråden Whiskey...