• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • Henrik556

Aldrig hört att man kan njuta av mörk ckoklad till whiskyn...det måste jag testa. Tog ett glas 30-årig Glenfarclas ikväll. Mums, det var riktigt gott.

• Valle

Samma sak här. Har testat en Oban med en fet cigarr OCH mörk choklad och mörk tryffel till. Snacka om mumma... Allt blandas så härligt ihop. rekommenderas.... Själv hade vi lite kalas här igår så det blev ingen fin whisky utan en enkel grants. Men det e inte dumt heller... o snurra gjorde det....

• Biodlaren

Om ni vill dricka en billig blended så testa King Robert II, den var överraskande god tyckte jag. Det var en vild chansning när jag köpte den, men visade sig falla mig i smaken.

• Erasmus

Biodlaren: Hygglo..tack för ditt tips . Eftersom man har en så djävulskt snål spritbudget så mottages dylika tips med stor tacksamhet.

Frid/E.

• NiklasG

Är McAllan fan.. Mycket god att dricka då gärna en vanlig 12årig Elegancia. Smakade en 30 årig för inte så länge sedan. Jussar på att införskaffa en McAllan 73:a vore skoj att ha i "samlingen".

Annars dricker jag Whisky efter humör. Ibland rökig, ibland mild osv..

• Biodlaren

Erasmus: Det var vid ett sånt tillfälle när min spritbudget var extrem liten som jag köpte den, kostade bara 207kr för en hela. Men jag tycker att den är så pass god att jag har köpt den fler gånger.

• 855 GLT

Jag kanske fick en dålig då? för jag köpte en King Robert o jag tyckte den smakade dåligt hembränt ifrån Lilla edet...

• Biodlaren

Men alla har förståss olika smak, att jag tycker att den är god betyder ju inte att andra tycker det. Det finns säkert sorter som ni gillar men som inte jag tycker om, alla har vi våra egna favoriter.

• 855 GLT

naturlich:) fins ju män som gillar Pamel Andersson. :) men det kanske vi ska ta på ett annat foruminlägg.

Svar på tråden Whiskey...