• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • 855 GLT

hmmm? jag hade fel ju;( blir väl så när man sover 2 timmar/dygn......

• Erasmus

Grenadjären: Mmm..har smakat thailändsk "whisky" och din fotogenbeskrivning stämmer till fullo..fy faen.

Nu e're lunch och jag skulle gladeligen dra i mig ett par Auchentoshan.

Frid/E.

• 855 GLT

Igår lyckades jag klämma i mig 7 Staropramen utan att bli störd. o jag fick sova oxå:) Töserna sov över nattmålet...

• Grenadjären

Staropramen...
    törstig jag blir!

• 855 GLT

Åhhh idag är det Fredag Fast torsdag:) för jag är ju pappaledig på Fredagar:) ska nog smaka av min nyinköpta drumgoose...o kanske nårra staro igen:) premium då givetvis. finns ju dark o nått annat oxå.

• Biodlaren

Blir lite avis på er, det är snustorrt i mitt spritförråd just nu. Dags att fylla på förrådet inför kommande firande.  

• Amstaff loco

hej hej.. någon som gillar Jameson? de gör jag i allafall..

• Ulo

Snart är det helg och det första jag skall göra när jag kommit hem är att ta ett bad ihop med min kompis Laphroaig :)

• 855 GLT

Hahaha bada i wirren istället:) kanske lite dyrt men man blir ren. hehe...

• PappaGabriel

Jag vill rekomendera Laphroig Symposium 1984 special (limited??) edithion.

Ljus som champagne, mild men ändå smakrik som vanlig laphroig fast utan sältan, smaken ligger kvar länge på tungan. Bör enligt min mening avnjutas utan is och vatten.

Såldes bara på halvlitersflaska och behövdes specialbeställas på systemet. Numera kan den vara slut där och finns då bara på välsorterade krogar (troligen under disk). Inte jättedyr men inte billig, värd sina pengar.

Svar på tråden Whiskey...