• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • Erasmus

Nä..det är givetvis helt förklarligt att du slutligen gifte dig med någon annan..barbari bör bestraffas.

• 855 GLT

Min förra tjej blandade brun rom med hallonsoda!

• Henrik556

Frugan är inte så förtjust i whisky men hon är väldigt duktig på att ställa fram en liten pinne och en liten kanna vatten när jag haft en tuff dag. Helt underbart!

• Biodlaren

Jag gillar Glenn Grant len och fin i smaken, Men en rökig 17 årig Bowmore är inte helt fel heller.

• 855 GLT

En cigarr av 100 kr klassen till är mumma........

• Biodlaren

Jag har inte rökt sedan 95, så jag hoppar cigarren men håller med om att det är gott.

• 855 GLT

Men halsbloss är inget måste ju.............

• Biodlaren

Det är sant, men tar gärna en bit riktigt mörk choklad till whiskeyn istället. Det finns en 70%ig choklad med syltad ingefära i som är kanon god till whiskey.

• 855 GLT

mmm Den har frugan testat. jag gillar inte mörk choklad. inte heller mörk öl. mörka nätter däremot gillar jag:)

• Biodlaren

Jag älskar mörk öl och då gärna en stout.

Svar på tråden Whiskey...