• Äldre 19 Feb 21:50
    15024 visningar
    164 svar
    164
    15024

    Whiskey...

    Halloj alla whiskey drickare....

    Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

    Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

    Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

  • Svar på tråden Whiskey...
  • Erasmu­s
    Äldre 25 Apr 19:40

    "Glenfiddich" *slår ilsket på tangetbordet* Kanske ska lägga ner whiskypimplandet..tycks påverka min stavningsförmåga.

  • patrik­barden
    Äldre 2 May 08:24

    Nu är det dags att ge sig ut och köa om man vill ha nästa mackmyra! Ska alldeles strax ge mig av själv.

  • Smilla­10s Gubbe
    Äldre 3 May 10:23

    Fick tag på två Mackmyra Preludium:04...smakade faktiskt över förväntan!! Tyckte att 03:an var lite väl spritig, så jag hade ställt ner förväntningarna på 04:an...som dock överraskade ordentligt!

    Beställde även en Ardbeg - Almost there som släpptes igår....hoppas att jag blir tilldelad en flaska!

  • Gnagar­n
    Äldre 4 May 05:20

    Är så avundsjuka på er som fick tag på Mackmyran. Kunde tyvärr inte få ledigt från jobbet och då är det ju kört..

    Ja ja, hörde att den skulle komma ut i större mängde nästa år så amn får väl ta en då...

    Ni som har fått tag i en: Hur smakar den?

  • danneP
    Äldre 5 May 14:18

    håller med om glenfiddich solera, kanon. men även ancient reserve är riktigt god.
    caol ila är en riktgt smaskig sak som rekommenderas.

  • Äldre 5 May 19:25

    Islay rockar och regerar! Röken är som balsam för skälen

  • hansh
    Äldre 6 May 06:08

    Jag var på Whiskeyprovning på Mackmyra förra helgen, Blev ordentligt imponerad av deras whiskey. Tidigare preludium har inte varit speciellt bra, men 4an var inte dum. Bässt var iallafall deras rökiga recept lagrad på fat av svensk ek.

  • Ulo
    Äldre 7 May 12:44

    Någon som har en Port Ellen hemma?

  • OneWay
    Äldre 7 May 16:21

    Har inte kommit närmare Port Ellen än att fått lukta på en ifrån 1978... men den doften var fantastisk! :D

  • Erasmu­s
    Äldre 7 May 21:23

    Så..nu e båtresan över..en 18-årig Glenlivet får svärfar i födelsedagspresent. Annars provsmakade jag ju en del också - 16-åriga The Glenlivet Nadurra..mmmm, Balvenie Doublewood(hade ju bara testat Founders reserve innan)..god, En 33-årig Glendronach...satan i gatan vad gott..och sist..Mortlach...god som faen.

    Frid/E.

  • Ulo
    Äldre 8 May 08:16

    Frågar för jag skall få smaka på en Port Ellen om två veckor och jag tänkte höra vad jag har att vänta :)

  • danneP
    Äldre 13 May 14:18

    fick en bowmore cask strength av mina svärföräldrar, är det nån som smakat den? vad har jag att vänta?

  • Erasmu­s
    Äldre 13 May 14:21
  • danneP
    Äldre 13 May 16:02

    tack för länken

Svar på tråden Whiskey...