• Valle

Whiskey...

Halloj alla whiskey drickare....

Tänkte man kunde dela med sig av lite goda tips och sorter man druckit....

Vad gillar du? Skall det bara vara whiskey eller vatten eller is oxå? Hur gör du? Å vaffö då??

Själv dricker jag det mesta i whiskeyväg. Drack bl a en god i lördags när det va hummerkalas hos svågern. En 'first barrol' whiskey från 1976, en speyside. Underbar god. lagom rökig. Den dracks givetvis neutrallt utan tillsatser...

• Svar på tråden Whiskey...
  • JonsteR

I Jönköping renderar Mackmyran ett centiliterpris på modiga 44SEK.

• Ståhlis

Jonster>> Äh det var ju inte så farligt. Vilken av "preludiumarna" är det då?

• JonsteR

Sist jag var på Bishops Arms så hade de samtliga då släpta, jag tror att de har alla tillgängliga Preludium.

• JonsteR

Jag är dock osäker på vilken det var som då kostade 44... kan vara så att de har olika priser på dem.

• Ståhlis

01-03 är ju alla släppta under 2006 så såå mkt kan det inte skilja i pris. (Om det nu gör det dvs)
    Jag antar eftersom du har någolunda koll att du har smakat på nån av dom. Nå? Vad har dina smaklökar att säga?

Jag tänkte iaf nu vid släppet av 04:an göra ett försök att komma över en (eller två i bästa fall). Men då bör man hänga på låset har jag förstått. Hur förklarar man en sån sak för frugan?

• patrikbarden

tänk på att man bara får köpa en flaska per person, så vill du ha två får du ha med en whiskyointresserad som kam "köpa ut" åt dig :)

Eller ta med din fru, se det som en mysig majutflykt!

• Ståhlis

Jasså, är det så, max 1/pers alltså...
    I så fall får jag göra som du säger och ta med mig högravida frugan (2 maj= ca en månad före bf)och ungarna....eller inte.
    Nejdå, jag är nöjd om jag bara kommer över ett ex att stilla nyfikenheten med.

• JonsteR

Vad jag tyckte om Mackmyran.

väldigt ung och ofärdig (oväntat=-))
    fruktansvärt spritig
    vass i tonen (kan dock bero på lagringssättet)

På det hela tagen kan jag säga att jag var inte speciellt imponerad. Visst det är kul med en svensk whisky, men den behöver verkligen mogna innan den kan bli något.

• Ulo

Står i begrepp att utöka förrådet med någon ny whisky. Har under den senaste tiden varit helt insnöad på Laphroaig Quarter Cask. Någon som har ett förslag på vad jag skall köpa i samma genre, dvs. rökig??

• JonsteR

Kollat in Ardbeg? den är mitt stående tipps till människor som gillar Laphroaigen... *mmmums*

Svar på tråden Whiskey...