• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • Pillis1975

Vi kör med värmepump och den drar knappt alls nån ström och sen på vinterna har vi eldat i spisen i källaren och det ser till så att huset är väldigt varmt Har eldat upp nästan 3000 spänn i vintras och det är ju inte alltför mycket

• Pusselbiten86
    Charro

Ja de har öppet i stan så vi brukar vara där med

Torsdag.. ja vi får ju se... mamma behöver hjälp hemma med.. Hon kan inte se längre knapp pga av inflamationen
    Så vi får se om vi dyker upp eller inte.. men ja vill

O sen får ja se hur de är med mina sammadragningar me...
    Har de ikväll igen så
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Spindelskratt

Pillis: Vi hade med värmepump o vedpanna i förra huset.. Men jag tyckte inte att värmepumpen gav så bra värme trots att vi hade öppen planyta. Men billigt var det verkligen
    Här går det just nu en halv säck pellets i veckan. I vintras när det var som kallats gick det 3 säckar i veckan. Tycker det är jättelite. Nackdelen är att man då måste ha plats åt alla säckar o åt pannan. Men har man det är det guld värt tycker jag

Pussel: Skit i mig o hjälp mamma istället hon behöver det, jag klarar mig
    Hur gick det med SD igår kväll, stannade dem eller? Tycker det verkar som om din knatte vill komma ut snabbt

Finns det öppna i stan? Vart då?

• Jessica23

Vi eldar enbart med ved som vi får gratis från Pierres föräldrar. De har en massa skog uppåt skogarna i näsum. Men varvatten har vi inte varje dag. Måste planera när vi ska dusha och koka vatten när vi diskar. Men det går bra ändå även om det är dötrist och springa ner till pannan 10 gånger i timmen och slänga in mer ved!

Igår tränade jag styrketräning med Pierre här i Bromölla. Ska börja träna på gymmet här då det passar bättre just nu. Så nu ska jag bygga muskler samt konditionsträna!

Nu ska jag till kristianstad och ha kurs i didaktik, sista tillfället idag sen är den kursen slut!

• Spindelskratt

Jessica: Värst vad du ligger i med träningen, du kommer snart att se ut som en barbie
    Vad jobbigt ni har det med ved o slänga in hela tiden. Vet att vi hade det så i Köpinge, höll på att bli galen av att slänga in ved hela tiden. Var man borta ett par timmar så var genast allt svinkallt när man kom hem o hur många gånger stod man inte i duschen när det plötsligt blev svinkallt, helst hade man balsam kvar i håret då med *S*

Ni har inte funderat på att skaffa pelletsbrännare

Lycka till på kursen idag, vad det nu är för något *S*

Nu ska jag fortsätta i vår trädgård med ogräs...

• Leonmamman

Tjena tjejer. Hoppas allt är bra med er och att ni haft en fin valborgshelg. Nu blir det upp till Götet igen för begravning och allt jobbigt runtomkring. Tillbaka till nästa helg förhoppningsvis och då följer vi gärna med på fika igen!

Så jätteglad förresten för Leon har fått dagmamma och det funkar jättebra! Någon mer här som har dagmamma?

Och lillebror i magen blir en liten Hugo!

Kram på er alla.

• Pusselbiten86
    Charro

Ja kommer inte imorrn Måste hjälpa mamma med ärende.. nu ser hon ju inte heller
    Sen skulle hon hem till mormor o morfar o då får ja såklart köra henne

Och sen på kvällen kommer Nicklas syster- ska sova här tills fredag då vi åker till ULLARED

Leonmamman

va skoj med en lillebror till leon :) Allt var fint annars på UL ?
    Inte så kul med begravning men hoppas de går fint ändå..

Nej vi har satt noah på dagis.. men inte fått en tid än bara
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Leonmamman

Pussel: Ja jättekul! Allt var jättefint, livlig liten gosse som gör sig bemärkt mer o mer nu. Helvild där inne!
    Hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

Dagmamman är hur underbar som helst och det funkar jättefint!

• Spindelskratt

Pussel: Okej, då behöver jag inte vänta på dig. Ta hand om mamma nu o ha en trevlig dag imorgon. Kul med Ullared, har inte varit där på flera miljoner år. Får se om vi kan komma iväg till hösten eller nått.

Leon: Kul att se dig igen! Jobbigt med begravningar men det blir säkert fint. Hugo låter som en liten kickboxare

Jag har ställt Loke på förskola (heter ju inte dagis längre) har satt honom från 1 Oktober o då är han 13 mån Usch, tycker han är på tok för liten för det. Vet inte var han kommer att hamna vet inte när man får besked.

Hur gör man med inskolningen, stämplar man då eller går man på FP?

• Leonmamman

Charro: Ja det har ju inte blivit så mycket nu på sistone, lite mycket att tänka på nu...

Jag tycker dagmamma var ett bättre alternativ för mindre barn. Leon trivs jättebra, dagmamman har ca 7 barn i olika åldrar- ibland varierar det lite. Ca en dag i veckan är alla dagmammorna i lokalen borta vid möbelaffären med alla barnen och det blir då som dagis. Men det funkar jättebra, vi har haft ca 2 veckors inskolning nu och det behövs nästan inte för han trivs så bra!

Jag vet inte, eftersom jag är hemma för övrigt så behövs inte tas ut någonting. Men antar att man går på FP under inskolning.

Svar på tråden Bromölla del III