• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Sockerpiller

Blev bara nyfiken och kikade in! Är inte så aktiv här på FL längre sedan sonen kom 18/7 - samma dag som TS kille såg jag!

Jag har tjuvläst lite här på tråden och ser att allas bebbar verkar väldigt duktiga på att stå, gå, sitta få tänder osv, här ligger vi långt efter... Men vi är glada ändå!

• Hailie

Här är en till som fick barn i juli

William 060702
  • Lotta S

Angelica: Såg i ditt inlägg att du också lagar egen mat till din lilla. Här har vi dock inte gjort det så många gånger, men ska nog ta och skärpa mig på den fronten. Det blir ju sååå mycket billigare. Ett boktips så här mitt upp i bokrean är "Anna & Hugos barnmatsbok" (vet dock inte om den är med på rean), en kanonbra bok för dom som vill laga egen mat till de små.
    http://www.dibdib-dobdob.nu/ (länk till sida om boken)

Idag mår gossarna lite bättre, fast sömnen inatt har inte varit mycket bättre. Jag och sambon sov i skift inatt. Han satt uppe till 02,30 och efter det byttes vi av, och jag satt uppe resten av natten. Det börjar kännas på nu...tror jag ska ta en liten middagslur tillsammans med barnen. De har precis somnat båda två.

♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • Angelica 3 barn

Lotta S
    Det var ett bra tips, har inte så mycket ideer ännu.
    Har inte heller hållit på så många dagar =).
    Men det tycks funka, lillan äter bättre.
    Tänkte koka frikadeller i kväll o frysa in.
    Hoppas du fick en liten middaglur så du orkar ännu en härlig natt =)

• Fetmagen
    Halloj!

Hänger på lite i denna tråd! Jag har en son som föddes 13/7 - 06.

Kram
  • Lotta S

Halloj!!!

Måste bara tala om att jag precis frossat en massa på bokrean Skrattande
    15 böcker blev antalet iår. Fast bokrean är ju inte slut ännu, så det är inte omöjligt att det blir fler Flört.
    När det gäller bokrea så är jag nästan tölligare än jag är på julafton...älskar verkligen att frossa i böcker.
    Barnmatsboken "anna & hugos barnmatsbok" som jag tipsade om tidigare verkar inte finnas någonstans på rea, fast den såldes relativt billigt ändå hos Adlibris.com, 121:-
    Tror att normalpriset ligger någonstans runt 200:-

Edwins feber har äntligen sjunkit lite till, och han har sovit relativt bra idag, så det ska bli spännande att se hur natten ter sig.

Nu ska jag sätta mig med en kopp te och glo lite på tv. Sedan blir det förmodligen godnatt (om jag får sova inatt vill säga)

Ha det bra alla Glad och välkommen till alla nya som vill vara med och utbyta erfarenheter, samt prata om precis allt mellan himmel och jord Glad

Kram kram

♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • Angelica 3 barn

En till som undrar hur natten blir.
    Agnes var svår att söva i kväll o är lite orolig.
    Bara hoppas på det bästa =).

• Angelica 3 barn

Agnes sov super dåligt i natt.... åt på mig HELA natten.
    Kom redan när vi la oss så jag fick ingen återhämtning.
    Måste sluta amma så att det kanske blir bättre, måste få ork o ta tag i problemet bara..ZZZZZ

• gotland

Hej hej allihop!

Här har vi också sjuka barn... förkylda. Det är nog Almas 10:e förkylning nu skulle jag tro och ändå är hon inte ens 8 månader ännu. Ja, ja hon är glad och äter som vanligt än så länge iaf

Billy har sportlov och är ledig från dagis, men börjar tröttna på mig nu. Han frågar varje morgon om han ska gå till dagis
    Det är svårt att hitta på roliga saker när man måste åka buss och tåg vart man än ska (jag har inget körkort) men vi har lekt med kompisar och så som bor i närheten.

Alma har fått prova en 8-månadersburk också. Köttfärssås och spaghetti. Det gick jättebra och hon åt upp halva burken. Trodde hon skulle ha svårt för bitarna i maten men hon tuggade på
    Har fått börja lite smått med 8-månadersvällingen också. Hon håller sig inte mätt på 6-månaders. Hon dricker 200 ml välling varannan timme typ! Alltså kan det ju inte vara riktigt mättande för henne med den vällingen? Hoppas hon står sig lite bättre snart.

Ha det så bra!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelica 3 barn

Gotland
    Har en fråga till dig..
    Dricker hon mycket under natten med? Har en liten som vaknar säkert en gång i timmen men nu får hon bara bröstet på natten, tänkte testa ge välling. Hon får välling innan läggdax men håller sig inte länge. Hon kanske inte heller blir mätt. (dricker 240ml) innan läggning.

Svar på tråden Julimammor-06 !?