• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • Lotta S

Modesty1974 & TLindberg: Oj vad era små sover bra
    Jag ska väl inte klaga jag heller egentligen, Edwin sover ju hela nätterna han med, fast inte riktigt så många timmar. Oftast äter han sista målet vid 20,30-21, och sedan är det godnatt. Men vid 6-tiden på morgonen är det dags att kliva upp, och han ger sig inte heller förrän vi kommit ur sängen
    Har testat med att ta honom till våran säng, och varit ner och gjort iordning välling, men inget duger, han ska ha upp oss helt enkelt och då lyckas han ju oftast väcka storebror också, så här är det tidiga morgnar Dom är rara dom små liven...

Appropå ingenting...Edwin fick sin första lilla "bissing" igår
    Antar att det är därför han har varit lite gnällig och dålig i magen senaste dagarna.
    Lite lustigt egentligen, i sista inlägget jag skrev igår, så skrev jag att det inte verkar finnas en tillstymmelse till några tänder, men igårkväll kände jag ett litet gryn i underkäken på honom.

Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo & Edwin
  • EmmaR83

Hejsan! Har en liten tjej född 11/7 och hoppas på att få göra er sällskap på den här tråden. Hon har inga tänder än, men det kommer väl. Hon började för någon dryg vecka sen med att dra sig över golvet.. så nu är det full fart här hemma :)

• Lotta S

Oj vad alla har börjat tagit sig framåt

Min lilla herre är en aning bekväm...fast bakåt brukar det gå ganska snabbt
    Så förhoppningsvis kanske han kommer på hur man tar sig åt andra hållet också. Oftast backar han in i saker, och sedan blir han vansinnig för att han inte tar sig längre

• Modesty1974

Emilia äter ingenting på nätterna utan somnar och sen får hon välling vid 21-22 tiden på kvällen. Hon tog flaskan innan hon somnade innan, men nu somnar hon först och vill äta lite senare.
    Det är bara att hålla tummarna att det håller i sig:)

• yoda 1

Jag har en dotter. Cornelia som är född 16/7-06. Hon kryper förfull och har fått 6 tänder. hon älskar allt som har med mat att göra. jag har inte varit med i nån tråd innan så jag tänkte att det kunde vara kul att skriva.

• Lotta S

yoda 1: Här är du så välkommen så Skrattande

Jag har också ett litet matvrak, konstant hungrigGlad

• yoda 1

man tackar... är det nån här som har en tummsugare? cornelia suger på tummarna och nu när det är kallt ute så har hon blivit väldigt torr och narrig. jag har brovat och ha på olivolja och smort med handkrämer men det värkar inte hjälpa.

• gotland
    Lotta S:

Oj, har han öroninflammation så ofta!? Varför har ni inte fått operera in rör? Stackarn!
    Alma kröp också baklänges först. Tyckte så synd om henne när man såg hur arg hon blev för att hon inte kom framåt. Men tillslut fick vi låna en matta som man har på golvet som man inte glider så lätt på och då helt plötsligt kunde hon krypa framåt! Nu kommer hon framåt även utan mattan
    Vad kul att Edwin fått sin första tand! Då kommer nog den andra vilken dag som helst
    Det var så där för Alma också...att helt plötsligt utan förvarning så fanns det en liten spets där. Alma höll på att tugga på den där krypmattan som vi lånade så jag skrev till kompisen vi lånat den av att det var tur att Alma var tandlös (så hon inte tuggar hål på den). Dagen efter fick jag skriva att nu var hon det inte Jag trodde definitivt att hon skulle få tänder mycket senare för Billy fick sin första när han var 8 månader, så jag blev väldigt förvånad

Yoda 1:

Alma brukar suga på tummen ibland. Men hon föredrar att pula in halva snuttefilten i munnen och suga på den istället
    Du kan ju köpa såna där bebisvantar som har tumme och så kan du klippa av tumdelen. Då slipper hon bli kall om handen samtidigt som hon kan suga på tummen. När hon har sugit klart kan du peta in tummen i delen där resten av handen är.

Nä nu ska jag dricka lite te och kolla på tv!
    Ha det så bra!
    (¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Bubbsan

hej får jag oxå vara med.
    Min tjej är född den 16 juli. Hon är väldigt mammig, trivs bäst i mitt knä el bli buren. Hon sitter jättestadigt men har inte kommit på hur man tar sig framåt ännu. Hon älskar att prata daddababa hela dagarna och jag bara njuter av att höra det.
    Hon tar inte nappen utan det är tummen som tröstar henne bäst. Hon har två tänder, och jag har i månader trott att fler är på väg då hon dräglar jättemycket, fast det har hon gjort i princip hela tiden-

• gotland

Hej Bubbsan!

Jag har också en riktig dregelfia!

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Julimammor-06 !?