• Lotta S

Julimammor-06 !?

Hallå där ute alla Julimammor -06
    Har själv inte varit jätteaktiv på FL sedan minsta gossen föddes (18/7), men var relativt aktiv i julimammornas "vänta barn"-tråd.
    Hittar ingen ny tråd till de födda Julibebisarna, så jag slänger in en ny tråd.
    Hur är det med er alla julimammor, och hur går det med era bebisar!?
    Vore kul att återuppta kontakten igen och utbyta erfarenheter om de små

KRAM PÅ ER !!!
    Stoltaste mamman till goaste gossarna, Theo-03 & Edwin-06
  • Svar på tråden Julimammor-06 !?
  • yoda 1

Gotland- TAck för tippset det ska jag prova

• Bubbsan

Hej!

Då var det fredaga igen, det går undran med en väldig fart. Gotland; Om jag glömmer att sätta på drägellappen så är bodyn dyblöt efter 10 minuter .

• Lotta S

Halloj tjejer
    Det blir bara en snabbvisit här inne från mig idag.
    Temperaturen ute har äntligen stigit lite, så idag har vi bara -9 grader, till skillnad från onsdagens -30. Så idag har jag tänkt att jag och barnen ska passa på att vara ute, åtminstone en liten stund. Theo ska få provåka sina nya skidor, men han har inte världens bästa tålamod den lille killen, så vi får väl se hur det går med skidåkningen 

gotlandang. öroninflammationerna, så har vi pratat med läkaren om att ev. sätta in ett rör. Jag hade det själv när jag var liten. Men eftersom inflammationerna avtagit och numera inte kommer lika ofta som i början, så anser läkarna att vi ska avvakta ett tag till. Så vi får väl se vad som händer...(det börjar ju bli dyrt med alla pencillinkurer )

Tror jag vet vilken typ av mattor du menar. En vännina till mig fick låna en av sjukgymnasten till sin son.
    Materialet verkar ju vara samma som min yogamatta, så jag kanske ska prova med den.

yoda 1: Något som är väldigt bra mot torr och narig hud är "Inotyol", en salva som finns på apoteket. Den är väldigt fet, och fungerar kanonbra både på röda rumpor och på torr hud. Jag har smort min äldsta son i ansiktet med den några gånger, och jag tycker att det hjälper. Nu vet jag dock inte hur det är att smörja den på tummen, det kanske inte är så hälsosamt om hon får i sig den. Du kanske får dra på en vante så hon inte suger på den när du smort in den. Men hör på apoteket, de brukar oftast ha koll på vad du kan använda och inte.

Här har vi också en riktig liten dregelpelle
    Det går åt en väldig massa dregellappar varje dag. Åker vi bort och mot all förmodan glömmer dregellapparna hemma, så är det säkrast att man har packat ner många ombyten i tröjor. Han är konstant blöt.

Kram på er!!
    Nu ska jag fixa iordning lite lunch, och sedan ska vi packa oss ut en stund. Åka lite skidor och kälke, och promenera med hunden en sväng.

♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • EmmaR83

Hejsan! verkar nästan som det bara är min lilla som väntar med tänderna.. men det kommer nog.. bävar lite för att amma sen när tänderna kommit, ni som vet, funkar det bra att amma barnen när de fått tänder eller bits de? Hon brukar bitas ibland redan nu, men hon har ju bara tandkött :) annars så jobbar hon som mest på att klappa händerna.. eller hon skrattar när någon annan klappar och sen försöker hon själv även om det inte går så bra. Hon viftar för fullt, men får som inte ihop händerna i allt viftande.

Skönt att det blivit lite varmare, bara -15 idag så nu ligger hon i vagnen och sover.. och hon sover sldrig så gott som i vagnen ute *ler*

Läser att flera av er har småttisar som sover hela natten.. hur fick ni dem att göra det?? Linnea är inte alltid så hon vill äta på natten, men vaknar kring 2 och ger somnar inte om förrän hon får ligga i vår säng.. mysigt iofs, men det skulle vara skönt att få sova hela natten.. iaf någon gång.

• Angelica 3 barn

Hej!
    En till med en liten född i juli, 27 för att vara exakt.
    Har inte varit med i någon gravid tråd men hoppar gärnain här =).
    Har en liten Agnes som alltså bli 7månader på tisdag.

Hon har två tänder, missstänker fler på väg upe, super bulligt
    .
    Sitter gör hon helst, kryper...nej inte någon tendens ännu. Ålar runt lite lite men det är ju jobbigt så hon ledsnar snabbt.

För ca en vecka sedan var jag sååå trött på att vara levande napp på nätterna så jag körde hårt med henne. Bara fastföda under dagen o så mätt som möjligt till nattning, sov lite bättre. Ville bara vällingen skulle börja funka också, fom i måndags tar hon vällingen utan problem o jag känner mig så glad.
    Vi har testat en månad nu o trodde det var kört. Skam den som ger sig. Ammas fortfarande på nätterna men tanken är att dra ner på det o ge henne välling i stället så hon håller sig mätt längre.

• Angelica 3 barn

Till EmmaR83
    Gör skit ont när de bits ... Var bara glad än när du ammar att hon inte fått några tänder.
    Och min lilla sover inte heller hela nätter även om jag önskar det =)

• Modesty1974

Jag undrar om det är någon mer som har ett barn i 7-8 månaders ålder som skriker väldigt mycket? Inte för att hon/han är arg utan för att de har hittat sin röst och provar den? Om ni känner igen det, hur länge vara en sån fas? Börjar kännas i öron och huvud av allt skrikande.

• Angelica 3 barn

Min lilla ammas endast nattetid men vaknar SÅ ofta, finns någon m liknande erfarenhet o undrar om det kanske blir bättre m välling under natten också.
    Helt slut!!

• Lotta S

Tjena tjejer

En snabbvisit här på FL är allt jag har tid med idag också.
    Ungarna ligger båda två och är sjuka. Theo började i lördagskväll och hade feber. Under söndagen hade han 41 grader i stort sett hela dagen, som lägst gick den ner till 40,7 (givetvis gick den ner lägre än så när han fått alvedon), så min stackars älskling var ordentligt dålig.
    Måndag gick febern ner till 39,8, så han var betydligt piggare, men fortfarande riktigt dålig. I går kväll började han gnälla på att det gjorde ont i öronen, så då var det dags för öroninflammation igen då...*suck*
    Natten mot idag började Edwin gnälla och vara kinkig, och då hade även han fått hög feber (40,1 inatt)
    Under dagen idag så har Edwin haft omkring 40,5 och lite lägre efter alvedon. Men han har dessutom kastspytt flera gånger, och någon vätska är det knappt så jag får i honom. Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Senaste timman har jag tillbringat med att skura kräkor efter Edwin, samt försöka lugna två febriga ungar. Nu har äntligen Pär kommit hem, så jag har tagit en väbehövlig paus vid datorn.

Angelica ~ Välkommen hit Skrattande Kul att du ville vara med i denna tråd.
    Pga. trassel med bröstvårtor så har jag inte kunnat amma Edwin så länge som jag egentligen hade velat. Men jag kämpade med helamning i 6 månader, fast efter det slutade jag helt, det funkade inte längre, så jag började ge honom ersättning, men bara för någon vecka sedan började jag ge honom välling, och jag upplever det som att han sover bättre på nätterna (inte nu då han är sjuk då förstås), men jag vet inte om det är för vällingen, fast jag tror det, den är ju kraftigare än ersättningen.

Näe, nu måste jag kila igen. Ungarna gnäller och vill inte sova, och Pär blir väl snart galen han med skulle jag tro

Ha det bra så länge, kikar ev. in en sväng i morgon.

GOD NATT !!

♥♥Theo-03 & Edwin-06♥♥
  • Angelica 3 barn

Hallå!
    Agnes sov faktiskt ganska bra i natt, misstänker att det kan vara för att hon åt bra hela dagen och sen åt hon bra m välling innan läggning.
    Har börjat med att göra egen mat till lillan o nu äter hon mycket bättre. Bara det att det tar ju sin lilla tid.

Lotta S
    Stackars dig som har sjuka barn, inte kul.
    Är jobbigt för de små o tröttsamt för de stora, sömnen blir ju lite rubbad =).

Svar på tråden Julimammor-06 !?