Tjena tjejer
En snabbvisit här på FL är allt jag har tid med idag också.
Ungarna ligger båda två och är sjuka. Theo började i lördagskväll och hade feber. Under söndagen hade han 41 grader i stort sett hela dagen, som lägst gick den ner till 40,7 (givetvis gick den ner lägre än så när han fått alvedon), så min stackars älskling var ordentligt dålig.
Måndag gick febern ner till 39,8, så han var betydligt piggare, men fortfarande riktigt dålig. I går kväll började han gnälla på att det gjorde ont i öronen, så då var det dags för öroninflammation igen då...*suck*
Natten mot idag började Edwin gnälla och vara kinkig, och då hade även han fått hög feber (40,1 inatt)
Under dagen idag så har Edwin haft omkring 40,5 och lite lägre efter alvedon. Men han har dessutom kastspytt flera gånger, och någon vätska är det knappt så jag får i honom. Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Senaste timman har jag tillbringat med att skura kräkor efter Edwin, samt försöka lugna två febriga ungar. Nu har äntligen Pär kommit hem, så jag har tagit en väbehövlig paus vid datorn.
Angelica ~ Välkommen hit
Kul att du ville vara med i denna tråd.
Pga. trassel med bröstvårtor så har jag inte kunnat amma Edwin så länge som jag egentligen hade velat. Men jag kämpade med helamning i 6 månader, fast efter det slutade jag helt, det funkade inte längre, så jag började ge honom ersättning, men bara för någon vecka sedan började jag ge honom välling, och jag upplever det som att han sover bättre på nätterna (inte nu då han är sjuk då förstås), men jag vet inte om det är för vällingen, fast jag tror det, den är ju kraftigare än ersättningen.
Näe, nu måste jag kila igen. Ungarna gnäller och vill inte sova, och Pär blir väl snart galen han med skulle jag tro
Ha det bra så länge, kikar ev. in en sväng i morgon.
GOD NATT !!